Spring naar bijdragen

Mijzelf voorstellen

Accountmanager

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik ben een jongeman van 28 en drink eigenlijk als sinds mijn 18de teveel. Teveel is in dit geval 3x per week stappen en dan meer dan 10 glazen bier drinken. Sinds een aantal jaren heb ik dit wel redelijk weten terug te dringen. Ik drink nu nog ongeveer 2 avonden per maand te veel. Ik wil hier helemaal van af. Matige lukt niet want ik merk dat als ik 2 biertjes op heb en het gezellig is er geen rem meer op zit.

Op dit moment heb ik een hele leuke vriendin maar als ik niet stop ben ik haar zeker kwijt. Het is niet de belangrijkste reden dat ik hiermee aan de slag ga maar speelt zeker mee.

Ik ga morgen bellen met een centrum in de buut om te kijken wat zei voor mij kunnen betekenen. Ik heb me hier aangemeld want ik denk zeker dat ik baat heb bij tips en weetjes van jullie. Vrijdag in mijn laatste drink avond geweest en ben er nu helemaal klaar mee!!

Stel vragen gerust en tips zijn uiteraard welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Accountsmanager

op ons forum.

Wat een wijs besluit om al jong

maatregelen te nemen.

Ik zou willen dat ik dat ook had gedaan.

Dat na 2 je rem niet werkt is een bekend verschijnsel hier.

Wij drinken ook nietr voor het matige, ik ben in veel meer dingen

onmatig. Maar met drinken brak het me het meeste op, dus ik ben

blij dat ik dit forum heb ontdekt. Het was mijn redding nl.

Een soort van virtuele familie, die niet oordeelt, die ook niet mijn drankgebruik kleiner

maakt, omdat men zelf vaak net zoveel of meer dronk. Maar die mij accepteert in wat

ik wil en bij wat ik nodig heb om dat te bereiken.

Je relatie zal, ook nu, een poosje veranderen waarschijnlijk, maar ik neem aan dat je vriendin wel achter je staat en zal steunen, zeker als ze de voordelen gaat merken.

Het is niet makkelijk, maar zeker te doen. Ook voor jou; succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Het heeft mij in het verleden dan ook meerdere banen en mijn rijbewijs tot 3 maal toe gekost. Het moet nu gewoon stoppen want het maakt alles kapot en ik heb nog zo een leven voor me! Door de weeks gaat het goedkomen maar in het weekend, vooral de vrijdsgmiddag is een help voor mij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij ook welkom Accountmanager,

Je klinkt vastberaden in je besluit om te stoppen met drinken. Heel wijs om dit nu aan te pakken en niet over ... jaar.

Je schrijft dat je vooral in het weekend het moeilijk zal krijgen. ZO ver is het nog niet dus heb je deze week om je mentaal voor te bereiden hierop. Het is b.v. handig om te bedenken wat je kunt doen om zo min mogelijk in de verleiding te komen de eerste te nemen. B.v. om niet naar het cafe te gaan, geen drank in huis te hebben, je vriendin te vragen je te helpen.

En je kunt altijd op het forum komen. Op ditjes en datjes zijn de meeste mensen actief, daar kun je altijd om hulp vragen en dan zijn er zeker reacties.

Zelf heb ik nu bijna zeven maanden niet gedronken. Dat viel in het begin niet mee, maar het levert me heel veel op. Iedere dag neem ik me weer voor om niet te drinken.

Veel succes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als de vrijdagmiddag een borrel op werk is

zou je kunnen overwegen niet te gaan.

Voor nood zou je met je arts kunnen ckecken

of je incidenteel iets kunt krijgen voor noodmomenten,

maar het kan ook zomaar meevallen, dus ik zou daar niet mee

starten. Een goede voorbereiding is het halve werk en kan je net

de rust en kracht geven het te doen op eigen kracht.

En er komt al snel iets voor terug en dan wordt het gemakkelijker.

Je lijkt nu voldoende gemotiveerd en idd wij zijn er ook nog.

Op het draadje onderaan de rij, kun je een oproep doen voor een maatje,

dat geeft een extra steun; een op een, je kunt mailadressen en tel.nrs uitwisselen

voor "noodsituaties", dat geeft ook rust. En achter de schermen kun je misschien

ook openhartiger/veiliger uitwisselen als je daar behoefte aan krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom accountmanager,

Goed dat je een besluit hebt genomen.. jij wilt een andere richting geven aan je leven.

Dan is het een goed idee om je bij dit forum aan te melden..

en als jij vind dat je een probleem hebt, dan moet je daarmee aan de slag.

Al moet ik persoonlijk heel eerlijk zeggen dat ik jouw drankverhaal niets zo heel erg schokkend vind...

je kunt makkelijk 14 dagen zonder, en drinkt maar 2 x per maand...?

met alle respect overigens...

wellicht krijg ik met deze uitspraak wel het hele forum over mee heen :o

wens je in elk geval heel veel succes om de door jouw gestelde doelen te bereiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allen, fijn dat er zo snel en goede reacties komen. Ik weet dat het meevalt, maar dat is meestal extra lastig... Het is dan lastig om voor jezelf te bepalen of je een probleem hebt. En ik heb veel problemen in mijn leven gehad door drank. Ik ben ook bang dat als ik mijn vriendin kwijtraak allen remmen weer los gaan, zij heeft goede invloed op mij maar is er nu even klaar mee!

De vrijdsgmiddag borrel is bij ons een must maar ook daar is cola, ik laat ook regelmatig zien dat ik dat kan maar dan kan van het een op het andere moment die onrust optreden op de vrijdag en dan gaan de remmen los!

Medicatie heb ik nog niet overwogen, ben ook erg bang voor uitwerkingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Accountmanager,

zou sowieso geen medicatie overwegen in jouw geval,..

we praten over serieuze medicijnen die alle dagen je systeem binnenkomen, ook die andere 28 dagen van de maand als je toch al niet drinkt.

Eerst lekker zelf aan de slag! en als jij en je vriendin voor elkaar bestemt zijn zal ze je die misstap vast vergeven, zeker als ze ziet dat je aan jezelf werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ben jij de alcohol niet de baas

Welkom dus

Goed van je dat je het niet helemaal uit de klauwen laat lopen

Ja verleden kun je niet terugdraaien maar aan de toekomst kun je werken

Het centrum is neem ik aan een hulpverleningsinstantie

Goed idee om daar ook direct wat informatie te verzamelen

Dat je de eerste neemt en dan de remmen los zijn,is niet zo gek

Vrijdags zal ik wel of zal ik niet dat drankje nemen..twijfel geeft al veel onrust

Drank kan je wereld heel klein maken...dat is de moeite niet waard

Stoppen is een proces met ongekende mogelijkheden...tis maar net wat jij er van maakt

Klinkt misschien raar maar ik heb mijn grenzen nuchter nog niet bereikt

go for it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AM, jouw drinken lijkt erop hoe ik het deed,

maar ik rijd geen auto dus ik viel niet door de mand.

Zoals ik Dune lees, valt het mee, maar zoals jij en ik weten

valt het niet mee. Neem jezelf serieus, liefst zonder te vergelijken.

Dat valt niet mee natuurlijk, ik doe het ook nog steeds, maar als je

het doet om je eigen gebruik te bagatelliseren ben je niet goed bezig. Geen 2 mensen zijn hetzelfde, de omstandigheden ook meestal niet en 3 x je rijbewijs kwijt betekent dat er ook

mensen dood hadden kunnen gaan door je drinken. Een relatie die eronder lijdt is ook erg belangrijk en jijzelf natuurlijk helemaal.

Er komen altijd tegenslagen in een leven, die kun je nuchter altijd beter aan.

Je werk geeft structuur en inkomen, ook niet onbelangrijk.

Zoek uit waar misschien pijnpunten liggen, of er iets in je verleden nog verwerkt moet worden en ga daarmee aan de bak. Die onrust heeft je wat te zeggen!

En er zijn mensen die Refusal slikken op risicodagen dus dat kan, maar idd niet zomaar

mee gaan experimenteren. Er is hier een apart draadje over en degene die het voorschrijft

kan je er ook in begeleiden als het goed is. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo AM,

Ook van mij welkom hier. Ik ben bijna mijn relatie kwijtgeraakt door de drank en velen hier ook hun werk e.d. Wat goed dat je het serieus gaat aanpakken. Ik wens je veel sterkte daarbij.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, maar er zijn vele mogelijkheden. Het belangrijkste is dat je door blijft zetten, ook al zou het een keer mislukken. Weer opstaan als je gestruikeld bent, goed kijken waardoor het kwam en met nieuwe moed weer verder gaan!

Kom op de dagdraad als je het moeilijk hebt. We proberen je dan te steunen.

Succes!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag AM,

Zoals hier geschreven: vergelijk je niet met anderen. Neem jezelf serieus. Het lijkt me wel ernstig en zo ervaar jij dat ook. Daar gaat het om. Het gaat er ook niet om wat, hoeveel wanneer je drinkt enz. Het gaat erom wat drank met je doet. Zo leer ik dat toch bij de AA.

Ik heb voor mijzelf altijd de neiging mijn gebruik te bagatelliseren. Zo van: het valt wel mee en die en die dat is pas erg. Enz. Dat schijnt erbij te horen. Ik wil niet graag zien hoe het in werkelijkheid is. Ik vind het heel goed van jou dat je het wel onder ogen ziet. Goed ook dat je naar je huisarts gaat.

Welkom hier!

Ik ga naar de AA en heb kertgeleden de onlinebehandeling van Tactive gedaan. Ik weet heel goed mijn valkuilen nu. En nog....:huh:

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...