Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, ik ben hier nieuw, ik drink niet elke dag , meestal 2x per week.  Maar als ik drink , drink ik te veel. Wil nu gewoon een tijd niet drinken. Maar zit nu op de 3e dag en mijn angsten zijn soms best wel heftig. Hoelang blijft dat ongeveer? Ik drink al wel 35 jaar ongeveer bvd voor de antwoorden Maxi

Geplaatst

welkom maxi. 
Ik dronk ook zo n 35 jaar en ook niet dagelijks. Mijn ervaring is dat drank
angst en depressie mede veroorzaakt. Dus dat je de 3e dag dit nog heftig hebt
is logisch. Je systeem roept om verdoving. Deels fysiek, maar ook (en bij mij: vooral)
psychisch. Je zult hier doorheen moeten en dan hoeft het maar 1 x.  Houd vol zou ik zeggen.
Het is zo'n bevrijding wanneer je door krijgt dat je niet afhankelijk meer bent.
Dat je angsten en depressies langzaam minder worden en waarschijnlijk helemaal uiteindelijk.
Mij is dit zonder medicijnen gelukt, maar anderen vragen die tijdelijk en bouwen dan weer af.
Want ook die zijn verslavend en je wilt geen verslaving voor drank inruilen voor een van medicijnen.
Moeilijk te zeggen hoe lang iets gaat duren, want niemand is hetzelfde of gemiddled.
Voor mij was het eerste jaar best moeilijk. Maar de voordelen waren al heel snel groter dan de nadelen
of klachten door het gestopt blijven. Ik ben nu gezonder dan 20 jaar geleden en zeer zeker gelukkiger en meer tevreden,
Dat gun ik jou ook, dus; go for the max maxi!:rose::present::rose:

Geplaatst

Hoi lady jane, bedankt voor je antwoord. Dat doet me goed om te lezen. Ja ik kreeg steeds meer door dat drank en angsten heel dicht bijelkaar liggen bij mij. Maar dat is een goed vooruitzicht. Bedankt nogmaals ⚘️⚘️ gr maxi

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...