Spring naar bijdragen

Baclofen tegen alcoholisme


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Madelief,
graag zou ik je een vraag willen stellen over je gebruik van Baclofen: hoe lang heb je dit middel gebruikt en welke bijverschijnselen heb je ervaren ? Drink je nu weer ?


Desi, ga niet uit van mensen die bijvoorbaat al een negatieve gedachte hebben, zoals jij over laat komen
via de AA. Ik kan niet lovend over hun spreken ( door mijn eigen ervaring met deze club ) en zij zijn zeker niet blij als 80% van hun leden verdwijnt door het gebruik van Baclofen.

Sterkte gewenst door een Baclofenist, bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Al een dagje aan het lezen over Baclofen. Klinkt heel interessant. Morgen ga ik erover met mijn huisarts praten, maar ik moet toegeven dat er toch ook wat schrik bij gepaard gaat.

Ik citeer een aantal (subjectieve) uitspraken van op dit forum en http://www.spraakloos.nl/?tag=baclofen:

"inderdaad aangetoond dat er medisch gezien geen negatieve lichamelijke bijwerkingen zijn, met uitzondering van wat lichtheid in je hoofd in het begin".
Alarmbel rinkelt.

"In tegenstelling tot ander ochtenden neem ik gelijk 10mg, om 12, 16 en 19.00 uur weer 10mg en ben de hele dag echt sky high".
Hm..

"voel wel dat een hogere dosering meer rust brengt als je lichaam een beetje daar aan gewend is".
Gratis rust.

"Bijna net zo als je amfetamine op hebt, zeer prettig moet ik bekennen."
:huh:

Ik moet toegeven dat dergelijke ervaringen van gebruikers mij de stuipen op het lijf jagen. Wat die mensen beschrijven lijkt mij een beetje te .. aantrekkelijk voor een verslaafde ziel als mezelf.

Tweede opmerking: is het zo dat je die pilletjes zo vaak per dag moet nemen? Ik moet soms namelijk al bergen verzetten en mensen inschakelen om mijn éne pil anti-depressivum 4 dagen zonder onderbreking te nemen..

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, krijg jij niet de stuipen op je lijf van de bijwerkingen van alcohol (waarvan je weet dat je die zeker krijgt) zoals oa. consentratie verlies
tollen op je benen
slap/dom praten
kotsen/misselijk
liegen/bedriegen (ook jezelf)
depressief
ontzettende KATER
vul de rest zelf maar in

resultaat:

UITGEKOTST worden door partner en vrienden !
de ONRUST van het stiekeme drinken ( want je MOET wat hebben)
ALLES KWIJT !!!

NEE, DIT IS PRETTIG ?!
(heb dit zelf meegemaakt en ondervonden)

en dan te bedenken dat je niet moet vergeten je pilletje in te nemen ? kom nou Rae, je vergeet je
glas ALCO toch ook niet !!


en JA, je kan eventueel (hoeft niet) bijwerkingen verwachten de eerste 7 à 10 dgn, daarna, bij mij althans, niets meer. Voel me weer happy en beslist niet zweverig (sky high), heb gelukkig weer RUST in
mijn leven.
Maar als je hieral angstig van wordt of al bedenkingen erbij hebt, lijkt mij dit niet het geschikte middel voor jou. Het vraagt wel om doorzetting ( zeker de eerste paar dagen) en de echte wil om te stoppen met je gebruik van ....

Succes bij je huisarts ! (zal er waarschijnlijk weinig van weten)

bb.

Baclofen is mijn redding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik me afvraag.. is baclofen te krijgen zonder je huisarts? ik heb namelijk het probleem dat ik veel mensen ken dus ook mijn huisarts.
Maar ik wil het ook niet online bestellen.

Dit is ook direct mijn probleem met alcohol, ik kan het aan niemand kwijt....

Ondanks dat ik in een grote stad woon, maar ons kent ons in de familie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had dit draadje nog niet gelezen aangezien ik helemaal niet aan bepaalde medicatie wil beginnen. Ik heb het ook niet zo moeilijk dat ik het hoef te overwegen op het moment.
Kan me voorstellen dat het voor sommige een verademing is om deze te nemen. Maar denk dat het van persoon tot persoon, van situatie tot situatie afhangt.
Vind het heel verstandig Rae dat je jezelf vragen stelt voor je effectief aan een bepaald soort van medicatie begint, Vind de reactie van bb wat hard overkomen eerlijk gezegd maar misschien is het niet zo bedoeld.
Vind het wel heel raar en gevaarlijk om te zeggen dat iemand geen AD nodig heeft. Een depressie is een serieuze zaak.
Misschien weet je huisarts er toch iets meer over Rae?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er toch nog niet helemaal mee met die stelling niwi..
Niet elke middel, maar elk verstandig middel ( :)).
Ik vind het ergens wel vreemd dat mensen het jaren en jaren nemen. Kan zoiets niet schadelijk zijn op lange termijn? Ok alcohol ook maar als we elke keer dat argument gaan gebruiken zijn we in principe vrij om alles te slikken zolang het maar geen alcohol is. Dus dat gaat niet op, vind ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bedoelde er eigenlijk mee....
het maakt niet uit hoe of op welke manier iemand stopt....
als het begin maar gemaakt is....daarna komt het wel...
ik zou het voor mezelf wel schadelijk vinden om jarenlang medicijnen te gaan slikken...
als ik het karakter heb om jaren die medicijnen te gebruiken, heb ik ook wel
zoveel karakter om te stoppen met drinken zonder dat spul allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vriendin die met verstandelijk en lichamelijk gehandicapte mensen werkt. Een aantal is spastisch en die krijgen baclofen als spierontspanner. Spastische mensen hebben vaak veel pijn. Het idee is als de spieren ontspannen hebben de clienten minder pijn. Ik heb haar eens gevraagd hoe zij tegen baclofen aankijkt.

Volgens haar is het niet een geheel onschadelijk middel. Ouders van de clienten stellen vaak voor de dosis niet te hoog te maken uit angst voor aantasting van organen. (Clienten kunnen dat vanwege hun verstandelijke handicap vaak zelf niet beoordelen.)

Ik zou er niet zomaar aan beginnen als het niet echt nodig is. Ik zat me ook af te vragen waarom je het moet blijven gebruiken.

Baclofen zou de trek doen verdwijnen. Op zich helder, maar wat is trek?

Ik denk dat ik in ieder geval 3 types kan onderscheiden.

  1. 1 Trek tijdens het drinken. Eenmaal aan het drinken kan je niet meer stoppen. Je weet dat je beter naar bed kan gaan toch neem je er nog een. En nog een. Enz.
    2 Trek de volgende dag. Je hebt een kater, of hij trekt net weg en je krijgt ontzettende zin in alcohol.
    3 Als je al een paar weken gestopt bent en je komt in een bepaalde situatie die je associeert met alcohol kan je er weer zin in krijgen. Of je krijgt te maken met bepaalde emoties (positief of negatief) waarbij je gewend was te drinken.

(En eigenlijk weet ik nog niet wat trek precies is)

Van die eerste twee wil ik nog wel aannemen dat je die met een pil kan tegen gaan. Maar ook al gebruik je geen pil het verdwijnt na verloop van tijd.
De derde type trek die kan je lang achtervolgen als je jezelf niet leert anders met situaties om leert gaan. Hoe hier een pil voor werkt snap ik niet. Blokkeert baclofen associatie? Krijg je geen vervelende of juist prettige emoties? Ben gewoon benieuwd hoe het werkt.

En ik vraag me af of je niet verslaafd kan raken aan baclofen. Je slikt het om een bepaald gevoel te onderdrukken. Iets dat alcohol ook kan doen.

Begrijp me niet verkeerd. Als Baclofen voor je werkt en je het verkiest boven alcohol, prima. Ik heb gewoon voor mezelf wat bedenkingen die me bezig hebben gehouden en die ik hier wil delen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jaap,

als je niet weet wat "trek"is (graving), prijs je dan gelukkig. In mijn ogen ben je dan geen alcoholist maar een gezelligheids drinker, die geregeld lekker doordronk.
bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...