Spring naar bijdragen

Baclofen tegen alcoholisme


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ha Alf!
Nou mijn plan is om heel voorzichtig te starten, want ik weet niet hoe ik ga reageren.
Heb om 12.00 uur 10mg ingenomen. Dit moet je langzaam opbouwen. Voor mijn gevoel deed het me al iets vanmiddag omdat ik 3 uur lang niets heb gedronken....en dat is een unicum voor mij!
Ben niet voor de grote hoeveelheden die cardioloog Ameisen tot zich nam.
Heb op andere fora gezien hoe en wat het deed met andere alco's.
Daarom heb ik dit aangegrepen als laatste strohalm.
Na mijn opname in een kliniek is alles alleen maar erger geworden en aan mijn HA heb ik al helemaal niets, die steunt me totaal niet.
Nu ga ik hier jullie wel op de hoogte houden over het gebruik en of het effectief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik slaap elke middag nu ik zoveel drink.
Logisch ik drink s'ochtends vroeg al om "normaal" te kunnen functioneren.
En ja daar word je moe van! Het gekke was juist dat ik niet zo moe als normaal was vanmiddag, weet niet of het aan de baclofen ligt.
Maar ik voel me tikje high. Verder voel ik niets eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is voor ieder persoonlijk weer anders niwi.
Heb in de kliniek 6 weken librium gekregen!! Is ook niet normaal toch?
Werd weggestuurd zonder af te bouwen.
Nu probeer ik het op deze manier.
Het is wel zo dat ik nu een beetje duf ben.....maar heb ook niet zo'n trek in wijn!!!!!!!:o
Zou het dan echt gaan werken?????????????????
En ik zit nu nog maar op een minimum van de voorgeschreven mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief, ik zou er wel op bedacht zijn dat
als je af gaat bouwen (las ik toch?) er iets
van verslaving is al. Of afhankelijkheid in elk geval.
Misschien niet fysiek, maar altijd psychisch, want je
bouwt je afkicksysteem erop.
Mijn hele alcoholverslaving is ook meer psychisch
dan fysiek, maar daardoor niet minder gevaarlijk en tricky.
een gewaarschuwd mens..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Madelief,

Ik ben Marianne en ik ben sinds eind april, na opname in kliniek en tweemaal opname in ziekenhuis, helemaal gestopt met drank. Ik las dat je met Baclofen aan het uitproberen ben. Daar wil ik graag op reageren. Ik heb 3 weken geleden het boek van cardioloog Olivier Ameisen gelezen en kan in het kort daarover het volgende vertellen, zodat je al een idee hebt van wat Baclofen is en wat het doet.

Baclofen is een geneesmiddel, ongeveer tussen de 20 en 30 jaar geleden, ontwikkeld voor mensen met spasmen en epilepsie. Het is een spierverslapper. Doordat dit middel al zolang bestaat en wordt gebruikt is inderdaad aangetoond dat er medisch gezien geen negatieve lichamelijke bijwerkingen zijn, met uitzondering van wat lichtheid in je hoofd in het begin, maar dat hangt ook af van de dosering.

Dierenonderzoek.

Ze hebben eerst ratten aan allerlei drugs, waaronder alcohol verslaafd gemaakt. De ratten konden op een hendeltje duwen om de drug tot zich te nemen. Toen ze eenmaal goed verslaafd waren, kregen ze in verschillende doseringen Baclofen toegediend. Het bleek dat bij en bepaalde dosering de ratten minder op het hendeltje voor de drug waaraan ze verslaafd waren gingen drukken. Bij hogere doseringen hadden ze de drug niet meer nodig en gebruikten ze het hendeltje niet meer.

Vervolgens zijn in een kliniek voor verslaafden in o.a. Genève en New York wanhopige mensen bij wie geen huidige therapie of medicatie werkte, onder begeleiding van artsen met Baclofen behandeld. Met succes. Ter vergelijking met huidige therapieën, medicatie de volgende slagingspercentages op lange termijn. Met Baclofen 80%. Met huidige medicatie en therapieën 20% die blijvend erin slaagt om niet meer te gebruiken. Wel benadrukt ook Ameisen dat men zelf moet willen stoppen en wat hij ook zeer benadrukt is dat mensen niet zelf moeten experimenteren met doseringen. Hij is van mening dat het middel zeer goed werkt, tegen welke verslaving dan ook, zelfs eetverslaving, maar dat dit door mensen uitsluitend moet worden geprobeerd onder begeleiding van een arts. Hijzelf kon natuurlijk experimenteren omdat hijzelf arts is en bovendien de nodige connecties heeft. Wij, als niet-medici, moeten echt onder begeleiding van een arts Baclofen gebruiken. Als je huisarts niet wil meewerken vind ik dat je een andere huisarts zou moeten zoeken die wel meewerkt. Liever een leven lang Baclofen dan de uiteindelijk progressieve en dodelijke afloop als gevolg van drankverslaving.

Er is in de UK een vooraanstaand blad voor Alcohol and Alcoholism die de bevindingen van Ameisen zeer hoopvol vindt en erkent. Mocht je je huisarts moeten overtuigen, vraag dan toch in ieder geval hem het boek van Ameisen te lezen en er zelf meer informatie over te vinden. Ik ben ervan overtuigd, door de inmiddels niet te negeren goede resultaten, dat verslaafden die - en dat is een voorwaarde - de sterke wil hebben om te stoppen, met dit middel hun doel kunnen bereiken en weer hun toekomst met vertrouwen tegemoet kunnen zien.

Ik baseer mijn mening op wat Ameisen in zijn boek schrijft en wat ik er op het internet over heb kunnen nalezen. Ameisen schrijft ook in zijn boek dat hij openstaat om per mail te worden benaderd. Hij woont in Frankrijk en het moet mogelijk zijn om via internet zijn mailadres te vinden.

Ik wens je heel veel sterkte!!!!

Je lotgenoot Marianne (zo heet ik officieel, maar liever word ik Marjanne genoemd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en beste Madelief,

Ik weet niet hoe je aan Baclofen bent gekomen. Ik wil niet betuttelend overkomen, maar nogmaals, probeer het via je huisarts te krijgen en niet via internet. Echt, het kan heel gevaarlijk zijn om medicijnen online uit het buitenland te bestellen. Soms heeft het nauwelijks de werkzame stoffen die het betreffende medicijn behoort te hebben, en ook heb je kans dat er gewoon gevaarlijke stoffen inzitten die zeker niet werken voor waar je het voor wil gebruiken en je lichaam schade kunnen toebrengen. Bovendien betaal je veel te veel geld ervoor en nog eens bovendien is het in Nederland verboden. Stel dat je wordt betrapt ... dan heb je er nog een probleem bij. Maar denk toch vooral aan je gezondheid en nogmaals, probeer een huisarts te vinden die het wel met je wil uitproberen. Dat mag wettelijk wel op voorwaarde dat het op ieders eigen verantwoording is (dus op verantwoording van je huisarts en ook van jou). Ik wil helemaal niet betuttelend overkomen. Ik wil alleen maar helpen en wens je nogmaals heel veel sterkte!!!!!!

Marjanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marjanne,

Fijn dat je hebt gereageerd op mijn topic.
Ja ik heb het gevoel dat het gevaarlijk is om alleen te gaan experimenteren.
Daarom heb ik mijn poging daartoe ook even stopgezet.
Vorige week was ik totaal van de wereld, en was ik bang om iets te ondernemen.
Dit weekend had ik veel afspraken, dat ging niet met elkaar samen.
Intussen heb ik contact met iemand die zijn huisarts wel voor deze behandeling heeft kunnen enthousiasmeren.
Daar wil ik contact mee opnemen omdat ik ook het gevoel heb dat wat ik doe toch wel riskant is.
Dank voor je heldere uitleg.
Ben op dit moment wel aan het minderen, maar dat is heel moeilijk.
Hoe het verder met me gaat laat ik hier weten.

Madelief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn om van je te horen en dat je ondanks je wanhoop je wijsheid behoudt. Je kan trots zijn op jezelf, ik voel en leef met je mee en of je nu wel of niet doorzet, ik merk dat je vecht. Je verdient respect. Ik duim voor je dat je zsm kunt starten en dat je er baat bij hebt. Heel veel sterkte En passende steun en hulp toegewenst!
Marjanne !!( inmiddels 48 jaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Jane, wat een aangename verassing zo'n mooie slinger; heel veel dank! Niet jarig hoor, maar ik denk dat we beiden een felicitatie verdienen omdat we geen alcohol meer gebruiken. Ik vind dat elke dag weer een feestelijk gevoel en dat we dus nog maar op de weg die we zijn ingeslagen nog heel veel slingers voor elkaar kunnen ophangen in een lang, gezond en alcovrij leven!

Je tekst "je kunt niet falen, tenzij je opgeeft" is denk ik bemoedigend voor iedereen. Ik weet niet hoe je zo'n creatieve slinger hebt gemaakt, maar bij deze een denkbeeldige voor jou!

Marjanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, die is goed! In 1 nacht 4 jaar ouder worden :-). Gelukkig niet! Het komt omdat ik in 2006 al een poging heb gedaan om definitief te stoppen. Ik heb niet doorgezet toen. Mijn inlognaam etc. was nog aanwezig en onder die naam kon ik nu, nu ik 48 jaar ben, inloggen en reageren. Vandaar ....

Overigens zal ik niet vaak op de dagdraad te vinden zijn. Ik heb nl. zoveel te doen als alleenstaande mam met drie kinderen en een moeder die mij, met 77 jaar en een korte termijn geheugenprobleem ook hard nodig heeft, maar als ik tijd heb tref je me daar en dank voor je uitnodiging daarvoor!

Met excuus voor mn late reactie, maar ik had veel dingen thuis, met de kinderen en met mijn moeder te regelen en voor de kinderen is het nu vacantie en wil ik zoveel mogelijk leuke dingen met ze doen, zoals je begrijpt. Bovendien ga ik nog even lekker op vacantie en ik hoop dat jij dat ook kunt doen!

We houden vol hè?

Marjanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...