Spring naar bijdragen

Baclofen tegen alcoholisme


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bor, zou me daar nu toch niet op blindstaren, op dat levenslang. Niets weerhoudt je om het binnen een paar weken, maanden of jaren terug te stoppen. En wie weet geeft het je eindelijk wat ademruimte en laat het je toe mentaal wat afstand te nemen van alcohol.

Groets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet hij toch lekker weten, ik vind het wel geinig.

Ik vind ook wel Bor, dat je kan zeggen ik neem het voor een half jaar of een jaar en dan bekijk je het gewoon weer. Trek lijkt jou erg veel energie te kosten. Dat is toch jammer.

Er wordt trouwens momenteel onderzoek gedaan door een universiteit in Nederland, ik geloof Amsterdam. Ben nieuwsgierig wat er uit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, je leest het weer niet goed !!
Trekremmers, zoals nalorex/campral bijv. zijn bedoelt dat als je drinkt, je niet doordrinkt tot de bodem.
Het vervangt het stofje in de hersenen (de rem) welke wij missen.
Dus: normaal gesproken drinken wij 10 glazen (bijv.) en bij gebruik van een "trekremmer", zeggen je hersenen bij 5 glazen STOP, nu is het genoeg ! Snappie ?
De beginnende "trekmomenten" worden ook wel minder/zachter en je kan er bij drinken (als je wil).
LET OP !! Baclofen haalt je "trek/craving" helemaal weg, je denkt niet eens meer aan drank en nee, het geneest je niet ( doet geen één pil), je blijft een alcoholist (voor het leven)

Begrijp trouwens je motivatie niet, krijg je de kans om helemaal te stoppen en dan ga je maar voor een half jaartje om daarna maar weer op je bek te gaan (ben je echt lekker bezig).
Maar één punt nog: Baclofen is géén snoepie, wat je zomaar ff inneemt, wees gewaarschuwd !!!

Voor je rust en om ff bijtekomen duik je maar een kliniek in, die zijn daar goed voor.
Een aanrader: U-Center in Epen, zeer luxe met alles erop en eraan, kom je voor 100% uitgerust thuis.

Succes en zou idd. maar eens goed nadenken!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind je erg cru in je postings bb
je vult in dat iemand na 1/2 jaar op
zijn bek gaat en bent erg cynisch.
Als baclofen zelf niet verslavend is (en dat is geloof ik niet zo)
dan kun je in 1/2 jaar slikken, gecombineerd met werken aan jezelf/je
verleden/de oorzaken waarom je dronk, wel degelijk geestelijk groeien
en fysiek tot rust komen. Dan heb je aan kracht, moed en wijsheid gewonnen
en dan kan het zomaar zijn dat je baclofen niet meer nodig hebt. Ik doe het nu ook zonder,
maar als ik ervan had geweten, wie weet, dat ik het wel een poos geslikt zou hebben.
ik snap dat jij dit een risico vindt en dat misschien niet zo aandurft, maar iedereen is verschillend.
Ik kan niet voor Bor invullen, maar misschien schrikt jouw schrijven haar of een ander af en dat kan toch
niet je bedoeling zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane-4, ik ben niet cru, ik schrijf zoals het is en een half jaar is te kort om alles te bezinnen, dat zou jij toch zeker moeten weten!
Verder: no comment = verspeelde energie mijnerzijds

ps.
over niveau ga ik helemaal maar niet praten.

gegroet bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een ander verhaal Jane-4, wat je nu schrijft.
Het zal je lichaam zeker goed doen maar dat is toch niet de opzet alleen ?
Je gaat toch niet een halfjaartje stoppen met drinken om je een beetje rust te gunnen !! of ben ik nou gek
Maar goed, jij gelijk, ik vind het prima zo. Ieder op zijn manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nou ben ik toch pissig............hebben ze eindelijk iets gevonden, "Baclofen", een middel wat echt werkt voor serieuze STOPPERS en dan willen ze er zo mee omgegaan, schandalig, te zot voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neem me niet kwalijk: 1/2 jaar komt van mij, maar ik lees nu dat de vraag van Jopie
gaat over 2 jaar, dus ik weet niet hoe ik daarbij kom.
Als je me goed terugleest bb dan ben ik positief over baclofen, maar jouw reacties zijn
alsof je je aangevallen voelt.
Ik vind deze diskussie weinig zinvol op deze manier en kan niet goed overweg met de toonzetting, dus ik trek me hieruit terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hay Borrie, fijn dat je nog even reageert. Ik was in eerste instantie ook niet echt pissig op jou maar meer over een eerder geplaatste posting van een *, een opéén stapeling van dus.
Verder had ik ook niet zo door moeten drammen en als je het gewoon wil proberen, doen, zie je wel waar het schip evt. strandt. Je hebt er tenslotte niets mee te verliezen.
Hoor/lees het nog wel.

Succes bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Dat * heeft in heel deze draad nog niets anders dan interesse voor Baclofen getoont, ernstig overwogen het zelf op te starten en is daarbij niets anders dan door jou aanvallend en beledigend beantwoord geweest, BB, van dag 1 dat ik als groentje op dit forum zat. En in dat berichtje eergisteren waar ik Bor aanmoedig Baclofen te proberen en te zien na een tijd waar het uitkomt, jou daar blijkbaar pissig mee maak, vertel ik dus eigenlijk krak hetzelfde wat je nu zeemzoet schrijft na moord en brand te hebben geroepen: "(..) zie je wel waar het schip evt. strandt. Je hebt er tenslotte niets mee te verliezen".

Ik heb me sinds mijn eerste berichtjes op deze draad gewoon van jou en deze discussie afzijdig gehouden omdat ik vond dat er met jou geen normaal, rationeel gesprek te voeren valt BB, maar nu wil ik, na maanden stilte toch wel effie zeggen dat *
Rae


*aangepast door de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, wat een discussie ineens over baclofen.
Borretje, wat fijn dat VNN jou wil helpen met dit medicijn. Ik zou het met 2 handen aangrijpen
want hier in Zuid willen ze (nog) niet.

Refu of Anta is niet met baclofen te vergelijken want zij nemen de trek niet weg,
je weet dat je ziek wordt als je gaat drinken en dat is heel wat anders.

Met baclofen gaat al heel snel de trek weg, bij sommige mensen op een lage dosis en een ander
heeft wat meer nodig. Je begint laag te doseren en voert dat heel geleidelijk op.
In overleg met je arts. Sommige mensen hebben geen of nauwelijks bijwerkingen en andere
wat meer. Dan hoor je later dat ze ook andere middelen erbij gebruikten. Tja.
En je kan best wat blijven drinken, het mooie is dat je dat niet meer iedere dag hoeft van jezelf.
Ik ben persoonlijk wel voorstander van de combi leefstijltraining / baclofen, dit om uit je dagelijkse drankzucht-routine te komen.

Iemand hier zei dat er een onderzoek was gestart bij de UvA; dat zou begin dit jaar gaan gebeuren
in samenwerking met een verslavingskliniek en dr. Ameisen maar er wordt nog gewacht op
bepaalde goedkeuring van de overheid.

Ik zeg eerlijk: ik ben geen ervaringsdeskundige want het is heel moeilijk hier ter plaatse een arts te vinden
die het wil voorschrijven. Ik heb er een gevonden maar die is net met vakantie gegaan dus ik
begin als hij terug is.

Maar ik heb me wel goed geinformeerd en er zijn diverse binnenlandse en buitenlandse forums over dit
medicijn, de mensen daar schrijven heel open over hun ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

het is jammer dat jullie niet weten wat het met je doet, anders zou je echt niet zo reageren.
Zeker in het begin en de eerste paar weken zal je echt door moeten zetten, ookal twijfel je en voel jij je vreemd in je hoofd, want dat doet het met je, echt, het zijn geen snoepjes die je zo maar even inneemt om te proberen. Het is een heel proces waar je doorheen moet, vandaar dat menig na gebruik van één à twee weken al afhaakt omdat het zo'n "raar/vreemd" gevoel geeft.
En nu komt het aan op je doorzettingsvermogen en je zal zien... "het werkt"....géén last van "trek/craving" meer.
Ook IK heb het de eerste week moeilijk gehad, twijfels, liep als een zombie door het huis, van links naar rechts zwaaiend op m'n benen (dronk er toen nog bij, in mindere maten dan wel) en de achtste dag géén druppel meer.
Info bij arts/psycho/hulpverleners = 0, hebben de kennis niet helaas, op een enkeling na dan misschien. Verslavingszorg gaat zich momenteel een ietsie pietsie hierin verdiepen, naar ik gehoort heb.
Beter om je intelezen bij Baclofen-fora, zoals Louise hierboven beschreef.
Hopelijk kunnen jullie mijn te felle postings nu een beetje begrijpen, sorry hiervoor, maar het ff proberen gaat echt niet op (volgens mijn ervaring).

groetjes bb

btw. augustus = 11 MAANDEN DROOG !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Morgen begin ik met baclofen, in heel lage doses. De helft van wat er op de bijsluiter staat, om misselijkheid te voorkomen. Het is niet zomaar een snoepje zoals hier al eerder gezegd is. BB is er goed doorheen "gerold" maar er zijn ook mensen die echt behoorlijke bijverschijnselen hebben gehad. Die verdwijnen wel weer en het niet meer drinken geeft rust en gezondheid terug.

Tja, ik hoop na een jaar te kunnen stoppen met de baclofen en dan niet meer te talen naar drank. Ik denk dat als ik een andere invulling kan geven aan mijn leven, het makkelijker zal zijn.

Maar dat is een punt voor de toekomst.

Nu eerst een leven zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel bb.

Mijn baclofen-periode is aangebroken. Dit is mijn 2e dag. Ik ben met héle lage doses begonnen omdat sommigen die zijn gestart met wat de bijsluiter aangeeft, behoorlijk misselijk waren. Ik wil morgen gaan ophogen tot 15 mg per dag, kijken hoe dat gaat en als dat goed gaat zondag of maandag naar 20mg. Dus heel langzaam.

Ik heb al geruime tijd last van mijn onderrug, verkrampte spieren met uitstraling naar de benen dus ik hoop dat de baclofen ook daar zijn werk gaat doen, van origine is het immers een spierverslapper.

Tot de volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ja Ja, durfde een jaar geleden er niet eens aan te denken dat ik ooit drankloos zou kunnen of mogen leven, had me er al bij neergelegd.

Tig jaren van ellende, verdriet en verlies, klinieken in en uit, vele medicatie en dan vind je zomaar ineens een artikel op internet over baclofen, het zg. 'wonderpilletje'.

Ik was er zelf erg sceptisch over maar toch als laatste strohalm gaan gebruiken, want... niet geschoten is altijd mis.

De craving verdween, als sneeuw voor de zon, totaal géén gehoeft meer naar drank, géén onrustmeer in m'n hoofd, géén afkick-verschijnselen, compleet een heel andere wereld voor mij.

Ondanks de negatieve verhalen van sommige op het forum (zonder ervaring) over bijwerkingen en wat het wel niet later evt. met je kan doen, blijf ik hierbij, kijk eens wat "drank"met je doet....elllende..ellende en nog eens ellende, ik lees hier niet anders, triest toch.

Ik ben nu precies ÉÉN JAAR droog !!!, zonder bijwerkingen, het inwendige is pieko bello, niks aan de hand dus en dat door een pilletje.

Succes allen,

bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...