rosada Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Beste lezers, Vandaag heb ik mij aangemeld bij iriszorg, de bewuste druppel heb ik gisteren gehad. Ik ben met mijn zatte kop in mijn auto gestapt om 1 km te gaan rijden voor een pakje sigaretten. Uiteindelijk bij het achteruitrijden een auto aangereden, gelukkig alleen blikschade maar wel de politie erbij gehaald. Kan mij daarvoor niets meer herinneren zoals gewoonlijk, dit is voor mij de druppel geweest, ik ga hulp zoeken. Ik ben een weekend drinker, maar dan kan ik het ook met grote hoeveelheden naar binnen gooien, doel is mijzelf te verdoven! Bijna elk weekend heb ik wel een balck out, ik heb nu nog een bult op mijn jubeen van een valpartij van drie weken geleden, ik kan mij niet eens herinneren waar ik ben gevallen. Ik ben het nu zat, ik denk dat dit moest gebeuren, het heeft mij doen inzien dat ik een probleem heb. Ik weet niet of jullie ervaingen hebben met iriszorg, ik ben wel benieuwd wat voor mij de beste aanpak zal zijn, zoals ik al aangaf ben ik een weekenddrinker. Minimaal een dag in de week drink er echt te veel waardoor ik meestal ook een black out heb, ik kan ook wel van een wijntje genieten maar meestal moet ik meer hebben. Ik denk niet dat minderen werkt, zou het wel willen maar volgens mij is dat niet realistisch. Ik hoor graag jullie ervaringen. Hartelijke groet, Lily Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Welkom op ons forum Rosada. Ikzelf heb geen ervaring met de Iriszorg maar alle hulp is nu belangrijk voor je zodat je het gevoel hebt er niet alleen voor te staan. Is dit de eerste keer dat je je alc. probleem aanpakt? Weet je wat voor 'n ontwenningsverschijnselen je krijgt bij stoppen? Ja en heel belangrijk is, is dat je veel op het forum komt, zeker de weekenden omdat dat gevaarlijke dagen voor je zijn. Ben je al op onze dagdraad geweest? die is bij ditjes en datjes. Als je de dag van vandaag aanklikt en dan naar de laatste pagina, daar zitten we altijd. Kom eens langs zou ik zeggen en pak mee wat voor jou belangrijk is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 november 2011 Rapport Share Geplaatst 6 november 2011 Hallo Lily, Ook geen ervaring met Iriszorg hier, maar misschien is dat ook niet zo belangrijk. Prioriteit is misschien wel lili-zorg. Zorg dat je komt en blijft komen, niet alleen na de schrik van de aanrijding, maar ook als die wat is gezakt en je gaat twijfelen. Ach het kan wel weer, misschien kan ik nu wel matigen, nu drink ik niet voor de verdoving, maar voor de gezelligheid, als beloning, na een tegenvaller, in een crisis, uit verveling, enz enz enz Stoppen met drinken is niet moeilijk, maar je motivatie om gestopt te blijven, en tegen gaan komen dat er onder de aanleiding om te gaan drinken, vaak een diepere oorzaak ligt. Daar mee aan de slag. Dat is best een hele onderneming. Gelukkig is hier veel ervaringsdeskundigheid, betrokkenheid en ook humor bij tijd en wijle. Van de verhalen van anderen kun je veel leren. En die vind je hier in allerlei draadjes terug. Dus je hoeft het wiel niet alleen uit te vinden. Welkom dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden