Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goede dag,

Ik ben ineens gestopt met het drinken van alcohol, omdat me lichaam opgeven moment het neit meer trok. Ik heb voor 1.5 jaar 8 biertjes of meer om de dag gedronken. Soms wel veel meer gemixt met vodka.

Nu ik in eens ben gestopt voel ik me na 57 dagen echt heel goed. Alleen ben ik een beetje gestresst, moe, angstig op sommige momenten. Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden op de snelweg met mijn wagen.

Hebben jullie dit ook gehad? Ik hoop dat jullie adviezen en tips mijn doen kalmeren. Ik schaam me om naar de huisarts te gaan.

Geplaatst (bewerkt)

Je hebt dezelfde vraag op een ander gedeelte van het forum ook gesteld? Als je teveel dronk is het toch best dat je proffesionele hulp zoekt. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst
Op 17-3-2025 om 13:03 zei angstige:

Goede dag,

Ik ben ineens gestopt met het drinken van alcohol, omdat me lichaam opgeven moment het neit meer trok. Ik heb voor 1.5 jaar 8 biertjes of meer om de dag gedronken. Soms wel veel meer gemixt met vodka.

Nu ik in eens ben gestopt voel ik me na 57 dagen echt heel goed. Alleen ben ik een beetje gestresst, moe, angstig op sommige momenten. Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden op de snelweg met mijn wagen.

Hebben jullie dit ook gehad? Ik hoop dat jullie adviezen en tips mijn doen kalmeren. Ik schaam me om naar de huisarts te gaan.

Ik denk dat het toch belangrijk is om naar de huisarts te gaan om te bespreken waar je angst vandaan komt en hoe je daaraan kunt werken. Anders is er een reële kans dat je teruggrijpt naar drank om je angsten te dempen. Laat schaamte je herstelproces niet belemmeren. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is te doen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...