Spring naar bijdragen

Ik heb het moeilijk....

Gestopt

Aanbevolen berichten

Vier dagen geleden ben ik gestopt met drinken. Het lukte. Maar gisteren is het weer fout gegaan. Twee beugels... ach..... en voordat ik het wist was ik vanmorgen wakker en stonden er zeven lege beugels op de trap. God, ik weet geen eens waar ik die andere vijf beugels heb gekocht. Wat is het moeilijk. Okay, vandaag dan een nieuwe poging om niet meer te drinken. Ik word soms gek van thuis zitten en mijn hele verleden draait maar door mijn hoofd heen. Ik weet waarom ik ben gaan drinken en daarvoor heb ik al veel therapie gehad. Fysiek heb ik het zwaar. In mijn gebit zitten zware infecties door het jarenlange alcoholgebruik en de bovenkaak is nu geopereerd, tandvleesoperatie. Dat scheelt al weer, dan is mijn lichaam rustiger en niet aan de slag met die infecties. Want niet alleen van alcohol wordt ik agressief, maar ook van die infecties. De basiszorg gaat hier nu wel vrij goed. Altijd schone kleding aan. Alle oude kleding heb ik weggeflikkerd. Ik vind mij zelf een verschrikkelijk mens......... Ik weet soms niet meer wat ik moet geginnen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle begin is moeilijk, helemaal als er al zoveel in en om je heen gebeurd.

Begin weer opnieuw, neem elk dag dat je het droog houd als een overwinning.

Slecht ben je zeker niet, hooguit een beetje boos op jezelf.

Ga ervoor, het blijft een gevecht. Maar doordat je steeds sterker word kun je op den duur alles beter relativeren en word het iets makkelijker de trek te verdrijven.

Als je trek krijgt, ga wat doen. Maakt niet uit wat, van mij part poets je de wc van onder tot boven uit. Je zal merken dat doordat je het weer hebt kunnen uitstellen de trek minder is geworden.

Tenminste zo werkte het voor mij gelukkig wel ;)

Heel veel sterkte en succes.

Ik ben ervan overtuigd dat je het kan, je moet alleen zelf willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Gestopt,

je hebt je de 25e al voorgesteld bij Wie is wie

en daar staan ook al wat reacties.

Je bent gestopt en net als wij allemaal gaat dat

niet in een keer, maar meestal met vallen en opstaan.

Je bent geen verschrikkelijk mens, maar nog niet het mens dat je wilt zijn.

Geloof me, ik herken dat en velen hier met mij denk ik zo.

Ik hoop dat het geen teleurstelling is dat je daarin niet uniek bent, maar bedenk maar dat het wel hoop kan geven. Als wij het kunnen dan jij ook. Blijf opstaan na een uitglijder, die

2 dagen zijn niet weg; je doet voorwerk en iedere keer kan het beter gaan.

Aan jou om niet op te geven, hoe moeilijk dat soms ook is.

Uiteindelijk maakt elke overwinning je sterker, hoe klein ze soms ook lijken.

zet m op; enne we zitten in de viruele huiskamer op de dagdraad van ditjes en datjes; dan hoef je niet steeds een neiuw draadje te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...