Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal. 
Mijn partner (40) is alcohol en cocaineverslaafd. Al ruim 20 jaar. Ik ken hem pas 2 jaar en volgens hem ben ik de eerste in lange tijd die zo open en duidelijk naar hem is over z’n gebruik en de gevolgen ervan. 

de ene dag wil hij stoppen, dan weer niet. Ik ken ondertussen het klappen van de zweep wel.. en ik heb alle redenen gehoord waarom drinken zo’n roes geeft.

omdat we niet samen wonen weet ik hoe ik mezelf kan beschermen en de situatie kan loslaten. Maar soms schiet de wanhoop er weer in… vooral op de momenten dat hij naar zijn huis vlucht om te drinken omdat alles zoveel was.. 

Ik zoek een online plek waar ik af en toe eens kan sparren met lotgenoten. En hoop dat hier een beetje te vinden. In west Brabant is het lastig om iets te vinden vind ik.. maar misschien zoek ik niet goed.

hem verlaten heb ik al een keer gedaan en dat had geen effect. Waarom dan toch terug? Omdat er zoveel moois ook is.. en omdat hij nu al op een aantal punten wel is veranderd. Leugens prik ik doorheen; als ik dat benoem dan geeft hij dat ook toe. Voorheen nooit.. dat scheelt. Vind ik. 

Afijn.. weet iemand een goede online plek? Of hier..?

Geplaatst

Dag Kuuks,

Dit onderdeel van het forum is inderdaad bedoeld voor naasten van verslaafden. Het is hier echter niet erg druk (zeg maar heel erg stil) en dat is wel jammer. Je zou kunnen kijken of je er wat leven in kunt krijgen, bijvoorbeeld andere (recente aangemelde) naasten een berichtje te sturen, of door ze aan te roepen zoals @Kuuks , ze te attenderen dat er wat leven is hier.

Er zijn een paar online groepen voor naasten, die volgens mij op dinsdag- en donderdagavonden contact hebben. Dat gaat uit van Intact, het herstel-en zelfhulponderdeel van Tactus. Ik kon op het internet niet de juiste info vinden echter. Ik zal je een persoonlijk berichtje sturen met contactgegevens. Dan krijg je een melding in je e-mail en kun je hier op het forum inloggen en dan rechtsboven bij het envelopje het bericht terugvinden.

Hou je goed!

Geplaatst

Hallo kuuk,

Vergeet het dat je partner zal veranderen. Ik ben al bijna 47 jaar getrouwd met een alcoholist. Ik heb ook diverse malen geprobeerd om hem te verlaten, maar om de een of andere reden lukte mij dat niet. Ook mede omdat ik geen steun ondervond van familie oid. Ben blij dat je nog een eigen woning hebt. Geef die ook nooit op.

Ik hoor het wel als je wilt praten.

Lieve groetjes uit het zuiden des lands

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...