lady jane Geplaatst 1 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 Net mijn eerste 20 min achter de rugen na de eerste paar minuten (jautch)treedt weldadig tintelen op. In slaap gevallenen af en toe wakker van mijn eigen gesnurkdoor mijn verstopte neus. Mijn rug is heerlijkdoorbloed en ik voel me wel lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 1 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 Wat goed Jane. En is het de bedoeling dat je dit elke dag 20 minuten doet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 1 februari 2011 Yep, tussen de 10 en 40 minuten.Ik heb m in bed gelegd, die plekis toevallig toch vrij:Den misschien probeer ik 2 x 20 min.meestal in het begin van iets nieuwsenthousiast, dus uitbuiten deze tijd enwie weet bevalt het zo goed, dat ik eindelijkeens wat discipline in mijn leven introduceer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2011 2e ronde vlak voor het slapen gedaanmet het gevold dat ik een uur klaarwakker lagdoe ik nietv meer dus.Wel was de verstopte neus leeg en heb ik de urendie ik sliep, ook goed geslapen.Maar denk dat ik weer te hard van stapel loop,dus vandaag 1 x en ergens vroeger op de dag.Maar het voelt erg goed (na een minuut of 5) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 2 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2011 Te hard van stapel lopen Jane:huh: hoe ken dat nou????Gisteravond 10 minuten op mn kussen gezetn, voelde goed. Dan pas voel ik hoe gespannen mn nek en schouders zijn. Vanochtend vijf min. Lukte iets minder maar das oke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 2 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2011 Jullie zijn goed bezig, complimenten! Nu ik nog, maar ik ben momenteel zo verrekte somber dat ik alles als een robot doe. Pff. Ik dacht dat alcohol mijn depressieve gevoelens versterkte, maar heb nu bijna een maand niet gedronken en totaal onverwachts zonder aanwijsbare reden voel ik me al 3 dagen ontzettend somber. Maar goed, er komt een moment dat ik hier ook kan melden dat ik weer wat heb gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Inmiddels een weekje verderen mijn martelmatje bevalt nog prima(zei de masochist).Een vast tijdstip kwam er niet van, ben niet zogedisciplineerd. Elke nacht als ik er even uit moet,ga ik er opliggen, meestal ergens rond 3 uur (spookuur).Ipv liggen wachten tot ik weer in slaap kom probeer ik opmijn ademhaling en lichamelijke reacties op de mat te letten.Binnen no time slaap ik en meestal tussen de 20 en 45 min. laterword ik wakker, kom voorzichtig een beetje overeind en rol doornaar mijn eigen helft, en slaap dat meteen weer in. Ik word fit wakkeren dat merk ik nu ook in huis, ben weer aan het klussen geslagen enaktiever ook met uitgestelde adm. klusjes. Hij heeft zijn geld al opgebracht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 11 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 Dat je in slaap valt op dat matje Jane. Ik heb steeds zo'n beeld voor ogen dat je op een spijkermatje ligt:wacko: Maar het levert je dus wel wat op en dat is fijn!Heb eind van de middag eindelijk gemediteerd, 15 minuten om mee te beginnen. Had vandaag een goede dag, even met de plantjes bezig geweest buiten, benedenverdieping stof gezogen en gedweild, was gedaan, met de hond anderhalf uur wezen wandelen. En daarna mediteren. Zo eind van de middag als het een beetje begint te schemeren is wel een goed moment voor mij. Heb de laatste paar dagen meer trek, zo'n knagend hol leeg gevoel. Dat is nu over. Moet wel even wennen aan alle geluiden om me heen, maar goed de vipassana zegt: in jezelf registreren wat op de voorgrond komt. Dus dat is bij mij: hond blaft, auto, zoemgeluid, merel fluit. Doet me goed, ben blij dat ik het weer opgepakt heb. Morgen weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2011 Mooi Josje, de start is er weer en ja Vippasana lijkt op Mindfulness,ik herinner me een meditatie waarin ik af en toe licht met een stokop mijn hoofd werd getikt als die naar voren zakte (snurk snurk) is dat m?Dacht het wel he?En idd dat matje heeft hard kunststoffen spijkers, het zal minder scherp zijn, maartoen ik gisterenin het zoutbad mediteerde (lees sliep) pikte het toch wel erg op mijn rug.Vannacht was het echt erg, om 3 uur erop en kwart voor 5 werd ik pas wakker op dat ding,straks wil ik helemaal niet meer op mijn matras, ha ha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 12 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2011 Vandaag weer gelukt. Ik voel me er goed bij, er komt op een gegeven moment zo'n rust en tevredenheid. Ik brand etherische olie, kaarsen aan. Voel wel een vermoeidheid in mijn hele lichaam. Het schijnt dat wanneer je regelmatig mediteert, je ook werkelijk minder slaap nodig hebt omdat je, net als bij slapen, bij mediteren ook zaken verwerkt.Zal een dezer dagen nog even precies opzoeken wat de vipassana in vergelijking met andere meditatievormen, doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Hihi Jane, k zie je al helemaal liggen:DFijn dat je het gevoel hebt dat het al gaat werken. Ik heb gisteren 10 min gezeten. En 's avonds luister ik naar mn meditatiemevrouw als ik in bed lig. Dat helpt wel om de storm in mn hoofd een beetje te temperen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Zoals jullie weten1 keer per week yoga, doet me heel goed.Veel nare dingen van de week.Bij yoga leer je;Wat er ook gebeurt, het zijn alleen je gedachten die je gek maken.Jij bent de kern, een klein deeltje en een met het universumDus laat de dingen om je heen gewoon gebeuren.Jij blijft toch wel staan.Weet niet of ik me goed uitdruk.Het is dan meer dat de dingen buiten je om gebeuren.Heel heilzaam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Moet je mn rug zien als ik eraf kom Bam!Lijkt wel wat op Mindfulness ook Rapidie training had ook MF-yoga in het programmaen alles komt er toch op neer om te proberen in hethier en nu te blijven en van daaruit met alles om te gaan.Niet makkelijk als je ergens middenin zit, maar wel helpend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Ja zeker helpend Jane.M.F. heeft natuurlijk ook veel raakvlakken met yogaHet helpt, dat als je ergens midden in zit, toch tegen jezelf te zeggen;Laat het gebeuren,..de oplossing komt vanzelf.Maar je hebt gelijk, valt niet altijd mee.Vind het trouwens knap van je dat je op zo,n prikkelmat in slaap kunt vallen.Denk dat mij dat echt niet zal lukken.Maar je wordt er echt fitter van begrijp ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Ja ik voel me echt beter als ik erop geweest ben,eergisteren overgeslagen en vannacht was ik te rusteloosen ben er na 5 min. afgegaan en vandaag had ik echt een dip.Ik kan natuurlijk niet zeggen dat die er niet zou zijn geweest alsik wel op die mat was geweest, maar heb besloten om nu door te zettenom te kijken of het morgen weer beter gaat.Maar aan het opstaan kan ik dus wel verschil merken met de keren dat ik er wel op ging.En ja in slaap vallen deed ik tijdens yoga en Mindfulness ook hoor en als ik in een zoutwaterbaddrijf ook. Terwijl ik normaal overdag nooit kan slapen zonder sjaggie te worden.Ik bestempel het maar als komplete overgave en niet als weerstand tegen wat het met me doet.Ben ik ook eens een positivo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Blijf het toch knap vinden, zo,n totale overgave.Op yoga, vallen tijdens de ontspanningsoefeningen ook wel eens mensen in slaap.Hoor je ineens gesnurk naast je.Daar stoor ik me dan wel aan, maar soms ook een tikje jaloers, dat iemand zo snel "weg"kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2011 Misschien dat tijdens die ontspanningwel héél oude vermoeidheid los komt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2011 ik slaap steeds dieperen momenteel ook langerweet nog niet of dit nudebedoeling is, maar het is wel fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Ik heb nog een leuke, van dreadlockwonderAls je niet kan slapen breng je je gedachte eerst achter in je nek en dan heel langzaam breng je ze omhoog langs je schedel boven op je hoofd en dan naar voren tussen je ogen. Als het niet lukt doe je het gewoon nog een keer. En nog een keer en nog een keer. Wat ik merk is dat je dan je innerlijke ogen sluit. Ik heb vaak het gevoel dat mn ogen wel dicht zijn maar heel licht, standje waakzaam. Door deze zelfhypnose sluit je je ogen goed en val je zo in slaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 das een mooie Woman, jammer dat het dreadlockwonder dan toch blowt enzo... zou toch niet nodig hoeven zijn, hebben jullie nog contact? en hoe vergaat het jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Nee geen contact. Ook niet van zijn kant een handreiking voor een oplossingGeeft niet. Dat labiele de volgende ochtend trek ik echt niet. Brrrrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 8 mei 2011 ff naar bovenvoor sleepless in bedMups:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 9 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Ik ben blij met al deze opmerkingen over meditatie. Ikwas al op zoek naar hoe nu verder. ik heb genoeg van het altijd maar denken en 's nachts intensief dromen. Ik heb me al wat meer verdiept in mindfulness, maar ik wil ook wat meer lezen over Vippasana.Jane, heb jij nog steeds baat bij dat ganesha matje, zoiets lijkt me ook wel wat.Warme deeltjes m'n lichaam laten instromen: dat ga ik proberenMisschien hebben jullie of anderen nog meer ideeën. Of wil iemand vertellen hoe hij of zij mediteren op de lange duur ervaart.Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 9 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Hallo Ingri, wat ik nu elke avond doe, al weken lang, is als in bed lig een magneet boven mijn hoofd visualiseren. Ik kijk dan of er energie van anderen in mijn systeem zit en laat dat uit mijn lichaam naar de magneet stromen, totdat alle energie, die niet van mij is, uit mijn systeem is. Vervolgens visualiseer ik een zon boven mijn hoofd en laat de zonne energie, een helder geel licht, in mijn lichaam stromen. Vaak slaap ik dan al;)Als alternatief visualiseer ik wel eens een tribune en zet daar alle mensen op wiens energie nog bij mij is. Als ik daar mee klaar ben, laat ik een bus voorrijden waar iedereen in gaat zitten en laat ik de bus vertrekken.Deze oefeningen helpen mij heel goed om bij mijn eigen energie te blijven. Alles komt namelijk heel erg binnen bij mij, mensen, sferen en ook ik blijf daar over doormalen. Ik ben daar ook vaak doodmoe van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Ja Ingri, ik lig elke week nog een paar keer op mijn martelmatjeen het telt als mediteren, maar ik slaap er heerlijk op.Mindfulness en Vippasana hebben overeenkomsten, mindful yoga is ookheerlijk, ik lig ook vaak in mijn infraroodsauna en sport veel, dat werkt bij mij soms ook meditatief (spinnen en cardio), fietsen en wandelen in de natuur; wat voor jou aanspreekt dat werkt.het intensieve dromen heb ik nog wel soms, maar het voelt als verwerken en ik word en meestal niet vervelend uit wakker. vergeleken met drank-dromen en die nepslaap-coma's is dit hemel op aarde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden