Spring naar bijdragen

Hoelang werkt Refusal?


Rainman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een 28 jarige jongeman uit Drenthe. Ik heb langere perioden veel gedronken, maar kan op eigen discipline nu de boel redelijk de baas. Uit voorzorg heb ik even gebruik gemaakt van Refusal, maar daar ben ik nu mee gestopt. Ik heb afgelopen dinsdag ochtend de laatste 250mg tablet ingenomen. Hoelang doet deze nog zijn nawerk? Ik lees op internet allerlei berichten over 1 week of 48 uur. Volgens een verslavingsarts kon je na 48 uur weer een pilsje drinken (48 uur na inname Refusal), maar ik wil de vraag hier ook nog graag stellen. Het is nu dus plusminus 80 uur geleden dat ik de laatste tablet heb gehad.
Wie weet er raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Rainman, je denkt de boel onder controle te hebben ? Naar mijn inziens begin je al knap dorstig te worden en ik zou het zeker een week uitstellen:).

Houdt moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rainman, ik heb wel eens gehoord dat dat per persoon verschillend is, het blijft dus uitproberen, maar voor 1 of 2 biertjes zou ik het er niet voor over hebben flink ziek te worden, en dat wordt je, geloof me!
dus wil je zeker zijn,weekje wachten, en voor 1 of 2 maakt dat niet uit toch ;)

aanpassing , vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rainman, je schrijft wel erg stellig 1 of 2
ja 1 of 2!
er was nog niemand die daaraan twijfelde
maar jij verdedigt/legt uit!
je hoeft niets te bewijzen aan ons
als je maar eerlijk naar jezelf blijft
en kunt accepteren dat alleen het feit dat je al aan het rekenen bent
wanneer je weer kunt drinken
je je dus best a
obsessief met drank al weer bezig bent.
Echt het is niet zo simpel
en idd wat gaby schrijft
wat voegen die 1 of 2 toe
en wat bewijzen ze voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Rainman,

Een pil duurt ongeveer 10 dagen voordat die uitgewerkt is. Normaal gesproken, maar sommigen kunnen al na zo'n 3 dagen weer drinken.
Bij mijzelf werkt het inderdaad 10 dagen en eerder kon ik niet drinken.
Ik weet dat omdat ik vroeger zo mijn drinken toch iets onder controle had. Ik nam een pil in, daarna dronk ik 10 dagen niet, dan weer een dag wel, en daarna nam ik weer een pil in. Dit heb ik jaren zo gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rainman

Het gaat erom dat ik mijn alcoholprobleem heb leren "managen" zoals dat zo mooi heet. Ik ben gewoon benieuwd hoelang het duurt na de laatste inname dat ik weer veilig 1 of 2 (ja...1 of 2!) biertjes kan drinken.




hier geloof ik geen drol van!
had je een feestje van het weekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Lenie

quote:


Originally posted by:
Rainman


Het gaat erom dat ik mijn alcoholprobleem heb leren "managen" zoals dat zo mooi heet. Ik ben gewoon benieuwd hoelang het duurt na de laatste inname dat ik weer veilig 1 of 2 (ja...1 of 2!) biertjes kan drinken.







hier geloof ik geen drol van!


had je een feestje van het weekend?




Het gaat niet om wat jij gelooft Lenie maar om wat hij weet.
Raar maar waar, er zijn ook alcoholisten die kunnen drinken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Rainman.

Het gaat erom wat jezelf wilt. Wil je drinken of stoppen met drinken. Je roept verschillende vragen op bij mij. Wil je sociaal drinken? Wil je stoppen? Wat richt ik aan als ik drink? Wat doet het met mij en mijn omgeving, als ik drink?
Maar om antwoord te geven op je vraag, zou ik toch zeker je lichaam een weekje ontgiften van de refusal. Of dat die 2 pilsjes waard zijn, dat bepaal jezelf, maar ik heb m'n bedenkingen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
Originally posted by: bb
Hé Rainman, je denkt de boel onder controle te hebben ? Naar mijn inziens begin je al knap dorstig te worden en ik zou het zeker een week uitstellen:).
<BR>
<BR>Houdt moed.quote>


Dit is toch niet iets wat je tegen iemand zegt die alcohol de baas wil blijven?
pfff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...