Spring naar bijdragen

Ik kan niet minderen


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Vandaag gezondigd, ik kon het niet meer houden. Mijn tinnitus stemde elk geluid over en mijn hoofd schudde een half uur lang. De stress was zo hoog, dat alles stijf stond. Diegene, die benzo's uitschrijven, moeten zich schamen. 10 jaar geleden werd er niets verteld over afbouwen en de ellende. Mijn psychiater reageert niet meer op mijn verzoek om een goed afbouwschema met diazepam te maken ( ineens te druk) en ik moet maar zelf zien hoe ik hier door kom. Mijn lichaam is moe, maar telkens als ik tegen slapen aanzit gaat mijn rikketik tekeer. Ik kon het vandaag niet meer aan en schreeuwde en huilde. Wordt actief krijg ik van elke kant te horen, maar ik kan gewoonweg niet meer. Ik heb 1/4 mg lorazepam genomen, omdat ik zo depressief werd, dan maar verslaafd. De medici zijn gewoon drugsdealers.

 

Ik weet het niet meer, wellicht een van jullie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wat jammer dat je weer wat lorazepam nam. Neem aan dat je er vanaf was. Weet niet wat je slikte en of je in een keer gestopt bent. Ik heb lorazepam omgezet in diazepam en langzaam afgebouwd. Volgens de Asthon Manuel. Ken je die. Kun je downloaden in nederlands. Wordt je veel duidelijk wat je kunt verwachten bij afbouw. Gaat helaas niet zonder klachten en kan mij voorstellen dat je de moed verliest. Zonder een goed afbouwschema is het moeilijk. Ik herken veel van jouw klachten. Horen allemaal bij afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook al een tijdje op de diazepam 20 mg , methadon 70 mg , mirtezepine 7,5 mg en 10 mg zolpidemtartraat 

dit heb ik allemaal gekregen omdat ik in november te snel was afgebouwd van methadon 

heb van november tot februari gelopen met klachten als heel erge onrust kon niet eens 1 minuut stil zitten heel veel buikpijn en buikkrampen en slapeloosheid ik sliep helemaal niet 

was in november tot februari steeds van de kastje naar de muur gestuurd, psychiater zegt lichamelijk , ik naar de huisarts die kon niks vinden heb toen mertezepine gekregen hielp 2 weken sliep een paar uurtjes en toen niet meer 

ben naar maag darm lever poli gestuurd daar niks kunnen vinden ben naar neuroloog voor het slapen gestuurd die zei dat ik 6 uurtjes sliep met zo een apparaat die ik ‘s nachts moest aanhouden met draden over mij hele hoofd en in mijn neus en op mijn borst tot aan mijn benen, terwijl ik maar 2 uurtjes sliep en ben gaan lopen 

was via een particuliere kliniek dus zit met de rekening terwijl ze geen goede diagnose hadden gemaakt , ik heb toen van de huisarts Quetiapine gekregen om te slapen maar dat hielp de eerste paar dagen met 4 uur slapen en daarna niet meer 

ik in februari na het zolang slaapgebrek ondervoed en zo onrustig en buikkrampen en buikpijn echt overal , ik liep per dag minimaal 30 km en maximaal 38km , ik was kapot maar kon niet stil zitten en de pijn en de slapeloosheid . Ben opgenomen in het ziekenhuis 

ik liep daar steeds heen en weer in de kamer want had allerlei dingen en infuus geplakt na 2 dagen kwam ik een psychiater tegen die zij dat het door de methadon kwam en heeft me rivotril gegeven en me naar huis gestuurd , ik eenmaal thuis heeft niet geholpen de rivotril dus zei de psychiater dat ik het moest afwachten na 2 weken hielp het niet moest ik de rivotril verhogen naar 1 mg en moest ik de Quetiapine veranderen naar mirtezepine weer en zolpidemtartraat. Maar dat hielp ook niet maar moest het afwachten iets met bloedspiegel of zo toen dat niet heeft geholpen heb ik toch methadon gekregen. En die moest steeds verhoogd worden want niks hielp terwijl ik al met deze klachten liep heeft de psychiater besloten om overstappen van rivotril 1 mg naar diazepam 15 mg en toen brak de hel los echt vanaf de eerst pil diazepam begonnen de huilbuien hartkloppingen depressie echt heftige depressie een enorme onrust en slaperig tegelijk , angst en bangheid mijn hersens die niet meer wouden werken en toen ik de psychiater belde moest ik het afwachten terwijl ik zo erg aan toe was echt niet normaal na 2 weken werd de diazepam verhoogd naar 20 mg en dat heeft het erger gemaakt met de slaperige gevoel overdag 

Ik doe dingen in de nacht die ik me niet kan herinneren zoals al mijn kleding uit de kast halen , deur van de koelkast open laten , buiten deur open laten en vooral naar de avond winkel lopen en chocola halen echt tussen de 12 en 15 repen Mars soms eet ik ze allemaal soms slaap ik op sommige en word ik in gesmolten chocola wakker , maar dat heeft me zo dik gemaakt dat ik zo een dikke buik heb en hang tieten en financieel het kost erg duur en heb een uitkering sinds februari dat ik nu schulden heb gekregen door dat chocola halen is toch 20 euro en ik rook veel door de onrust dat is ook wat bijna 3 pakjes en dat chocola halen gebeurt in 4 uurtjes dat ik in slaap val daarna ben ik wakker en slaperig tegelijk ben wel wakker maar kan niet opstaan of mijn ogen openhouden 

het is nu jullie en de klachten zijn rond maart begonnen toen ik de overstap maakte maaar de klachten zijn ook door post acute withdrawl syndroom die ik heb van de methadon 

ik wil niemand de schuld geven maar ik kon ook geleidelijk overstappen of helemaal niet volgens sommige dokters 

maar net als wat ik zei ik wil niemand de schuld geven niet de mensen van november die te snel de methadon afbouwde met 5 mg per dag of dat overstap in 1 keer 

ik weet alleen dat de medicatie me zieker maakt en dat ik een rare cocktail aan medicatie heb waardoor ik bijwerkingen krijg en ik voel me zo slecht heb echt alles geprobeerd van gezond eten tot afleiding zoeken met sporten of met mensen gaan praten of mindfulness of ademhalingsoefeningen of wat dan ook maar niks helpt 

ik heb iets wat niet te genezen is en de medicatie maakt het alleen maar erger heb geprobeerd de diazepam af te bouwen ging tot dag 8 goed en toen kreeg ik hele heftige klachten dat ik naar 20 mg ben gegaan , en ik heb met 1 mg per dag geprobeerd en het ging zo slecht 

echt ik weet niet meer wat ik moet doen 

het gaat zo slecht met me echt niet normaal slecht en ik weet zeker dat de medicatie dat met me doet ik adem zo slecht ik moet echt naar adem happen maar de huisarts zet zo een ding om mijn vinger en zegt dat me zuurstof goed is ze luistert naar mijn longen zegt dat het goed is 

Ik voel dat ik aan het doodgaan ben maar vooral dat ik gek ben geworden want kan niet meer nadenken of functioneren ben alleen maar aan het lopen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat in en in triest. Je wordt echt niet beter van steeds maar weer nieuwe medicatie. Het beste advies wat ik je kan geven is een voor een afbouwen, maar hier zou je toch echt hulp van huisarts moeten krijgen. Of een andere hulpverlener die je steunt en aanmoedigt. Je bent niet gek en je gaat niet dood, alleen snap ik dat je niet goed meer weet wat je moet. 

Ik heb hier ook niet zo maar een oplossing voor. Heb je niemand in je omgeving die je steun kan geven. 

Lees anderd pok eens het boekje minder slikken van psychiator Renske van Staveren. Daar staan veel tips in. En misschien kunnen zij jou helpen. 

Ik wens je veel sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi, wat vervelend dat je weer lora hebt genomen, maar vooral dat je van die ellendige ontwenning hebt en had. Ik ben ooit al een keer door de benzohel gegaan, drie jaar, maar helaas weer begonnen. Het stomste wat ik ooit heb gedaan. Als ik die drie jaar meereken, ben ik nu bijna 30 jaar verslaafd. Echt niet normaal. Ik kreeg ze ooit voor de afkick van alcohol, waardoor ik een positieve indruk kreeg van de benzo's. Toen was ik nog niet echt verslaafd, maar wel gewend ze regelmatig te krijgen, ook als ik zei "ik ging bijna weer drinken", schreef die arts zo weer een potje met benzo's voor. Daar ging ik gebruik van maken. Ben toen ooit een keer gestopt en had nergens last van en de andere keer voelde ik me een week raar. / Toen was ik nog heel jong, 23 of zo.  Bij de afkick van ca. 3 jaar, zat ik een jaar of vier op een hoge dosis (wat ik nu laag vindt), was ik 32 en na 3 jaar was het veel beter, maar nog niet weg. Had het ook niet echt afgebouwd. Het eerste jaar was een verschrikking. / Maar goed, ik wijk een beetje af. De enige manier om eraf te komen is doorzetten, vooral als je op 0 staat. Hecht er geen waarde meer aan. Sterkte !!!

Voor mezelf heb ik het al opgegeven. Dat ga ik niet (meer) redden, ben nu 54. Sterkte e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...