blondie6173 Geplaatst 27 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2010 Goedemorgen pacters,Dag 79.Ik neem de eerste vandaag niet !!! Gisteren al met al toch een lekker relaxed dagje gehad.Verjaardag viel tegen, aangezien iedereen al rond een uur of 4 al aan de drank ging.Gelukkig moesten we de kids nog halen dus konden rond half 6 het ruime sop kiezen;)Vandaag weer therapiedag. Eerst een belletje naar de belastingdienst en de bedrijfsarts.Beide niet echt plezierig, grenzen stellen !!! Niet echt mijn sterkste punt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 september 2010 Rapport Share Geplaatst 27 september 2010 Nou Blondie, wat niet is kan komen he!Elke dag hier zeggen dat je de eerste nietr neemt isvoor mij een hele mooie krachtige grens.Daar is de belastingen niks bij en de bedrijfsarts heeftdenk ik veel bewondering voor hoe jij alles aanpakt, wat denk je dat hijaan zich voorbij ziet trekken!(trouwens ik hoorde van een AA-buddy dat ze daar een gezegde hebben: je bent pas alcoholist als je meer drinkt dan je arts) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 27 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 september 2010 Jane, volgens Jet een diesel !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Goedemorgen pacters,Dag 79.Ik neem de eerste vandaag niet !!! Vandaag een dagje rust van therapie, al heb ik vanmiddag nog wel mijn counselorsgesprek en ga ik vanavond weer naar een meeting:DIn de planning staat vandaag om mijn kastenkamer op te ruimen...Opruimen geeft mij meer ruimte en rust in mijn koppie...Stap voor stap verder in herstel en daar hoort dit opruimen ook zekers bij !!! Counselorsgesprek kijk ik eindelijk een keer naar uit...Voorgaande gesprekken waren erg emotioneel gezien de grootse beslissingen die ik afgelopen weken heb genomen.Beslissingen die ik voor mijzelf moest nemen om verder te kunnen groeien...Waar ik nog wel tegenaan loop is het " Loslaten"Topic van mijn gesprek vanmiddag dus... en nu ik zo teruglees denk ik...Oeps, weer geen makkelijk gesprek !!! Ach, het leven zonder A is niet makkelijker geworden, maar wel een stuk beter te hanteren.Ik heb nu de regie van mijn leven weer in handen en zolang ik de eerste niet neem hou ik de regie in handen en laat mijn leven niet bepalen door Koning Alcohol.En wat een rust geeft dat in mijn koppie !!!Zoals Niwi zo mooi zegt : Nuchterheid is een beloning !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Moet gaan leren opslomen volgens mijn counselor...Meer tijd voor mijzelf pakken en opeisen...Zal mijn dag gestructureert in moeten gaan plannen en daarbij ook tijd voor mijzelf gaan pakken (dus niet alleen voor anderen, maar puur voor mijzelf)Pfff... Is dat de oplossing voor het loslaten, gewoon lekker niks doen !!! ???Gaat weer een avondje zelfreflectie en onderzoek worden bij mij dus... Ook een tip gehad om een dagboek bij te gaan houden zodat ik later kan nalezen hoe mijn proces verlopen is en ik terug kan pakken waar het dreigde mis te gaan...Dus daar gaan we ook maar eens mee van start .................LIEF DAGBOEK................... Maar ik drink niet !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Goedemorgen,Dag 80Ik neem de eerste vandaag niet !!!Onrustige nacht gehad vannacht...Teveel onrust in mijn koppie, ik weet zo ongeveer waar het vandaan komt maar nu nog actie erop nemen...Niet makkelijk, maar wie heeft ooit beweert dat het leven makkelijker zou zijn zonder drank...Het is in ieder geval nuchter wel veel beter te hanteren.Straks weer therapie, het zal een zware en emotionele dag worden dat weet ik nu al... Ondanks dat, ik heb er weer zin aan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Sterkte bij de therapie Blondie, maar je hebt er zin in, dus...En wie weet helpt het schrijven in je dagboek je een beetje van die onrust af.Ik sluit achter in de rij aan en trek me op aan die 80 dagen van jou.Heel fijne, droge dag, hoop dat je vanavond een positieve aantekening in je dagboek kan maken,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 allemachtigTACHTIG!!!!laat de emoties maar komen meis80 dagen geleden was het drankjank.Harry, welkom terugenne nu is het uit met Heintje Davids spelen helest best! Ook jij kunt het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Nu weet ik zeker dat ik volhou Jane,Heintje Davids gedrag is wel het laatste waar ik van beschuldigd wil worden.Weer een motivatie dus, dank je, kunnen er niet genoeg zijn.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Ik geniet erg mee met jou Blondie.Misschien niet zo netjes om dat zo te zeggen, maar je lijkt te doen/ondergaan wat ik zou moeten doen en ondergaan.(of: wat ik op een andere manier doe...)Ik herken me dus erg in wat jou counseler zegt: leren opslomen.... ik moet dat ook, en door al 9 dagen ziek te zijn kom ik tegen dat ik dat slecht kan.Ik moét maar compenseren.... heb ik 2 uren geslpen omdat ik ziek ben: ga ik toch s'avonds nog staan te poetsen in huis. Idioot toch?Maar zómaar gelukkig zijn en tijd verlummelen en 'mezelf' zijn, da's ... onbekend voor mij. Ook gewoon accepteren dat ik ziek ben... is ongemakkelijk nog.Ik hoop dat we samen een beetje opgaan en ik kom af en toe om de hoek piepen en volg je als je dat okay vindt?All the best for you! Je bent zó goed bezig meid!!Waar het ook heen leidt: het word wel jouw weg! Be proud!!xxxOok voor Bor en anderen, die ik wat minder volg: go on!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 30 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2010 Goedemorgen pacters,Dag 81.Ik neem de eerste vandaag niet !!! Gisteren een heftige en zware dag gehad op therapie.Lijkt wel of ik 37 jaar tranen kwijt moet, maar ik laat het maar gewoon gebeuren.Aangegeven dat ik het heel zwaar vind om grenzen te stellen, zowel naar anderen toe alsook naar mijzelf toe.Verstandelijk weet ik dat het beter voor mij is, maar qua gevoel zakt ie nog niet in...Ik mis het buikgevoel nog dat het binnenkomt...Ik moet het tijd geven om in te zinken... En dat is zwaar !!!Veranderen en bij mijzelf blijven !!! Toch ga ik met opgeheven hoofd verder op het pad dat ik ingeslagen ben en niet van plan terug te keren naar mijn drankperiode.Vandaag een dag vrij van therapie, maar wel een gesprek met mijn sponsor over mijn voortgang en vanavond weer naar mijn AA meeting...Alles in het kader van mijn herstel... IK ben nu belangrijk !!! Harry ; Loop fijn naast ons mee en voor je het weet sta jij ook op de 80 dagen. Het is niet makkelijk, maar het is zeker te doen (zoals BamBam dat altijd zo mooi zegt) Zolang je de eerste niet neemt !!! Jane ; Dank je voor je motiverende woorden iedere keer. Ik trek me er echt aan op !!! Cathy ; Fijn dat je wat hebt aan mijn overdenkingen en beschrijvingen van mijn proces van herstel...Ook ik lees je graag en vind het wel jammer dat je niet zo vaak hier meer bent...Haal eruit waar jij wat aan hebt !!! BTW. Beterschap... En ja dat ziek zijn !!! Ook niks voor mij !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 1 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2010 Goedemorgen pacters,Dag 82Vandaag neem ik de eerste niet !!! Gisteren een vrij rustige dag gehad, veel na kunnen denken...AA meeting was weer fijn om er te zijn.Confronterend om te zien waar ik vandaan kwam (nieuweling) maar daarnaast ook een bevestiging dat ik daar nooit en te never naar terug wil.Ben er inmiddels wel achter dat ik het inzinken van de veranderingen die ik aanbreng in mijn leven de TIJD moet geven, hoe ongeduldig ik ook ben...Beter kleine stapjes vooruit, dan grote stappen nemen en de energie weg zien ebben omdat ik niet gelijk bereik wat ik wil...Daarnaast ben ik er ook wel achter na de les over Co-dependency dat ik mijn waardering voor het grootste deel ontleen aan anderen en dat ik moet leren om de waardering in mijzelf te zoeken en te vinden door wederom TIJD te nemen en op te eisen voor mijzelf...Vandaag weer therapie en ik weet dat het geen gemakkelijke dag gaat worden, maar ik weet waar ik het voor doe !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 1 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2010 Heej Blondie:heart:ik vind dat je hartstikke goed bezig bent, meid! Respect!! Je timmert flink aan je moeilijke weg maar je gaat nu stug door en vecht als een leeuwin om alle obstakels te overwinnen en sterk uit jouw moedige strijd te komen.. Ga zo door!!Ik ben helaas weinig op het forum de laatste twee weken, omdat we ons ontfermd hebben over een verwaarloosde puppie van 10 maanden die we zijn jonge leventje proberen te redden, en dat gaat geweldig goed! Zij redt nu mijn leven... ik denk niet eens meer aan alcohol en ik hoop vurig dat dat zo blijft want ik voel me sterk , energiek, fit, en krachtig genoeg om mijn alcoholvrije leven eindelijk te kunnen leven en genieten van alle kleine dingen die het leven mooi maken maar die ik door mijn bedwelde bestaan niet meer zag...Keep going!! Samen staan we sterk!Liefs, Tobbertje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Nog weer: hoe herkenbaar ben je voor mij Blondie!Wat jij nu lijkt te bevechten overkomt mij nu in zekere zin ook, al gaat het anders: het vertrouwen leren hebben in mijn nieuwe partner... wat goed gaat... het kalm aan mógen doen... mijn perfectionisme los mogen laten.... (van hem), mezelf leren zijn wat hij toejuicht.Je zegt het zo mooi: je de tijd moeten geven of: het een kans te geven.... het kóst veel tijd... je dat proces bewust te zijn.Ik herken het.Maar chapeau! Jij doet het zeer bewust!Komt dat voornamelijk door de AA Blondie?Ben daar nieuwsgierig naar! Wat bracht je dat straighte? Dat heldere?Hee, je gaat goed.... toffe meid!! T komt goed!!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 2 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 J Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2010 Goedemorgen pacters,Dag 83.Vandaag neem ik de eerste niet !!!Gisteren een erg vermoeiende dag gehad op therapie. Opgemerkt dat ik mij wat meer bewust afsluit voor de zorgen van anderen en getracht wat meer bij mijzelf te blijven. De dag op therapie stond gisteren in het kader van het positieve in onszelf benoemen en herkennen.Nu in herstel ben ik erg geneigd om met name de negatieve karaktereigenschappen te zien en de positieve karaktereigenschappen naar de achtergrond te dringen, terwijl juist uit het positieve in mijzelf de kracht te halen is. Ik merk bij mijzelf dat ik het positieve in mijzelf baggetaliseer en moeite heb om complimenten te ontvangen, al bemerkte ik gisteren wel dat het fijn is om complimenten te krijgen. En dat terwijl ik er geen moeite mee heb om positieve kenmerken in de ander te benoemen en het juist heerlijk vind om de ander te complimenteren.Weer iets om over na te denken !!! Vandaag dus een rustige dag waarin ik TIJD voor mijzelf wil opeisen en nemen. Iets wat voor mij als tegennatuurlijk voelt, maar ik realiseer mij dat het noodzakelijk is voor mijn herstel.Mijzelf terugvinden kan ik alleen als ik daarvoor TIJD opeis voor mijzelf, in plaats van dat in anderen te investeren.Egoistisch ? Ja, maar dan wel gezond egoisme !!! Verstandelijk begrijp ik het, nu nog in laten dalen in mijn gevoel dat het niet verkeerd is om zo af en toe TIJD en ruimte voor mijzelf te vragen en dat dat ook een voordeel voor de nader kan zijn.Hoe kun je goed voor een ander zorgen als je niet eens goed voor jezelf zorgt ?Afijn, vandaag neem ik de eerste niet en NEEM ik TIJD voor mijzelf !!! Alf ; 11 maanden alweer... Het jaar nadert met rasse schreden !!! Cathy ; Je vroeg je af wat bij mij voor deze ommekeer heeft gezorgd ?Ik denk dat bij mij de erkenning van mijn ziekte en mijn "alcoholist zijn" er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat ik het roer compleet om kon draaien.De erkenning dat ik machteloos sta tegenover drank, dat de drank mijn leven beheerst en ik daar geen controle over heb. De erkenning dat ik MAG drinken, maar dat ik dat NIET WIL, omdat ik voor mijzelf weet dat wanneer ik de eerste neem de drank de controle over mijn leven overneemt en mijn leven een grote puinhoop wordt.Ik neem nu deel aan het 12 stappenprogramma, wat gebasseerd is op de 12 stappen van de AA.De combinatie van zowel het programma wat een soort van levensfilosofie voor mij aan het worden is en daarnaast de herkenning bij de AA/NA hebben deels die ommekeer teweeg gebracht, maar dat is mijn inziens alleen mogelijk geweest door het besef van mijn "ziekte" Een ongeneeslijke, progressieve ziekte die ik alleen tot stilstand kan brengen door gewoonweg niet meer te drinken.Tobbertje ; Wat superfijn om te horen dat je inmiddels zo geniet van het "droge" leven, en inderdaad ook ik geniet steeds meer van de mooie dingen des levens die ik in mijn drankperiode gewoonweg niet zag...Blijft de vraag wanneer je je naam eens omzet naar TOPPERTJE !!! Want dat ben je !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 3 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Goedemorgen pacters,Dag 84Vandaag neem ik de eerste niet !!! Zondag belooft een zonnige dag te worden, dus een dag om te gaan relaxen in plaats van altijd maar te moeten.Ben er inmiddels wel achter dat ik best tijd voor mijzelf kan willen nemen en opeisen, maar dat ik het niet moet gaan forceren, anders ga ik me alleen maar druk maken over het feit dat ik geen rust voor mijzelf neem.Vandaag dus maar de dag op me af laten komen zoals ie loopt en proberen me niet druk te maken...In mijn Dagboek schrijf ik inmiddels dagelijks en ik moet zeggen dat het me steeds makkelijker afgaat en ik steeds minder zakelijk schrijf en meer emoties toelaat bij het schrijven...Erg leerzaam ook om terug te lezen hoe ik een paar dagen geleden begon met schrijven en het verschil te zien in schrijfstijl nu.Gouden tip voor mij dus !!! PP; Ik kan me je zorgen om Bor voorstellen.Ik heb nog contact met haar via PB. Op het moment heeft ze haar zoontje thuis, dus reageert ze minder, maar misschien kun je haar inderdaad vragen per PB op de hoogte gehouden te worden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 3 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 PP ; Respect voor je !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Goedemorgen pacters,Dag 85Vandaag neem ik de eerste niet !!! Gisteren een heerlijk rustige zondag gehad.Alhoewel ?Kon het toch niet laten om samen met mijn partner, ja jullie lezen het goed SAMEN met partner, het gehele huis en de tuin een schoonmaakbeurt te geven.Zit nu voldaan en tevreden in een fris en fruitig huis te relaxen achter mn PC voordat ik naar therapie toe ga.Vandaag therapie en ondanks dat het nog steeds erg vermoeiend is kom ik er toch iedere keer weer met een voldaan gevoel vandaan.Ik leer echt iedere dag weer meer en ik voel mezelf groeien...Wie had dat ruim een half jaar geleden gedacht ?Ik al zeker niet !!!Ik was toen nog aan het strijden en vechten tegen de drank, en toch iedere keer hoeveel doorzettingsvermogen en wilskracht ik ook aan de dag legde, het gevecht eindigde iedere keer in een verloren strijd. Mijn gevecht tegen de drank was bij voorbaat al gedoemd te mislukken.Ik heb mijzelf vaak afgevraagd hoe dat toch kwam. Ik kon daar in het begin geen woorden voor vinden Ook nu nog steeds vind ik het in woorden moeilijk te verwoorden WAT die ommekeer teweeg heeft gebracht. Een poging gewaagd eerder deze week om te verwoorden naar Cathy toe wat het nu precies was, maar ik kom niet verder dan mijn erkenning dat ik gewoonweg niet met drank om kan gaan en het feit dat ik daar in alle eerlijkheid, openheid en bereidwilligheid mee om probeer te gaan.Ik volg het 12 stappenprogramma bij Tactus en ik heb inmiddels stap 1 mogen presenteren.Stap 1 is de stap waarin ik heb toegegeven dat ik machteloos sta tegenover de drank en dat mijn leven als gevolg van de drank een puinhoop is geworden.De belangrijkste stap die voor iedereen een eigen invulling heeft.Verstandelijk wist ik het wel, maar het moest bij mij ook in mijn gevoel indalen voordat ik eerlijk en open kon toegeven dat de drank mijn leven verwoestte en ik daar geen controle over had zolang ik door bleef drinken.Inmiddels bezig met Stap 2.Stap 2 is de stap waarin ik toe moet geven dat ik het niet alleen kan en hulp nodig heb om tot herstel te komen. Erkennen dat ik een Kracht of Hogere Macht buiten mezelf nodig heb om te herstellen van mijn krankzinnigheid Oke, de stap om hulp te vragen heb ik al gemaakt en ik weet heel goed dat ik het niet alleen kan.Maar wat heeft mij ertoe gedreven om te erkennen dat ik "iets of iemand" nodig heb, omdat ik er zelf niet sterk genoeg voor was het alleen op te knappen ?Ik weet dat ik ergens die Kracht of Hogere Macht vandaan heb gehaald, alleen herken ik deze nog niet in gedaante...Een zoektocht naar spiritueel ontwaken... Inmiddels nu 85 dagen calm en clear en ik ga gestaag voort op mijn pad...Onder leiding van mijn Hogere Macht, wat dat dan ook moge zijn !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Blondie, wat geweldig,Ik ben zo blij voor je, dat je SAMEN met je partner bezig bent.Dat je echt die eerste stap hebt gezet en toegegeven aan jezelf dat je machteloos tegen alcohol bent.Het kan nu allemaal alleen nog maar beter worden.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Borretje,Weet niet veel te zeggen maar wil even kwijt dat ik je bewonder.Moeilijke relatie, je zoontje waar je telkens afscheid van moet nemen en toch weer al 28 dagen droog.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Bor Blondie Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Nee Borretje,Dan bekijk je het volgens mij van de verkeerde kant, natuurlijk was het tijd voor verandering, maar...Dat ligt achter je, dat was duisternis en ook daar zal een reden voor geweest zijn.Je hebt je gerealiseerd dat het niet goed was en je hebt de kracht en het karakter getoond om te veranderen.En dat is knap Borretje, dat en de liefde die uit je postings spreekt, dat maakt je een mens, een vrouw en een moeder met wilskracht en verantwoording. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Lieve Bor,Ik zou de posting van Harry inlijsten en nalezen op de momenten dat je het effe moeilijk hebt...Thnx Harry, je had het niet beter kunnen verwoorden:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2010 Goedemorgen pacters,Dag 86Ik neem vandaag de eerste niet !!!Gisteren een dag gehad op therapie waar ik heb gesproken over het feit dat ik er zoveel moeite mee heb om tijd voor mijzelf te vragen en ook dan te nemen.In de groep kwam er een suggestie naar boven waar ik diep over na ben gaan denken.De eye-opener voor mij was de opmerking of het misschien niet mogelijk was dat ik mezelf de tijd voor mijzelf niet gun zolang ik de vervelende klussen niet naar mijn tevredenheid heb aangepakt.Afgelopen weekend had ik een plan gemaakt om die vervelende administratie aan te gaan pakken, maar ik ben daar uiteindelijk door uitstelgedrag niet aan toegekomen.Uitstellen van vervelende klussen zorgt er bij mij dus op de een of anmdere manier voor dat ik mezelf gewoonweg niet toesta om tijd voor mijzelf te nemen.Masochistisch gedrag ? Mezelf straffen voor niet gedaan werk en dat over mezelf afroepen door die vervelende klussen uit te stellen ?Vannacht ook erg onrustig geslapen. Vandaag ben ik van plan mij aan mijn strakke opgestelde schema te houden zodat de vervelende klus die ik vandaag gepland heb gedaan wordt.Ik hoop daardoor wat meer rust in mijn koppie te creeeren om dan toch mezelf de ruimte te geven om Tijd voor Mezelf toe te staan.Zo een gesprek met mijn counselor en ben van plan om dit met haar te bespreken.Afijn, met de dag leer ik mezelf meer en meer kennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden