Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

Oei Dees, dat is rot voor je, als het een dwangneurose is. Ja meis, ik weet niet of je daar overheen komt, daar heb ik te weinig verstand van, wel dat je er mee om kunt leren gaan. Maar zo'n sterke kanjer als jij, daar moet het bij lukken hoor.
Ja en verveling is een rotgevoel. Ikzelf heb daar weinig last van omdat ik gewoon veel rotzooi maak, dat ik vervolgens weer op moet ruimen:)
Heb je ook hobby's? Iets waarin je jezelf helemaal verliezen kan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Weinig. Mijn tijd vul ik met huishouden, soms lezen en muziek. Het erge is dat ik zo uitstellerig ben. Nu ga ik maar frummen. Eigenlijk heb ik zat te doenIk mis mijn zusje enorm en dat voelt niet zo lekker. Ben de AD aan het afbouwen en hoop me wat activer te gaan voelen. Daar wordt je nl ook zo passief van. Ook dat ik niet meer drink moet me meer energie gaan geven.Komt wel goed allemaal. Ik ga ervoor! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi desi, ben in een beetje vergelijkare situatie. ook aan de AD maar ik vind dat ze mij juist wat rust geven, anders ben ik altijd hyper...kunnen jullie mee good luck wensen, heb vanochtend besloten dat het weer dag 1 is ! Heb nu iets van 8 weken achter elkaar elke dag zitten zuipen, wat een lelijke word maar het moet echt zo genoemd worden...Nou, heb alvast spa rood gekocht, ik vind bubbels altijd lekker.
hoe vertaalt het zich verder in het gedrag een dwangneurose?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, je hoort vaak op het forum dat ook het stoppen met drinken, een dip kan veroorzaken hé?
Het lichaam en de geest moeten rouwen om een stuk verlies. Maar na verloop van tijd wordt dat ook minder. Het moet gewoon herstellen van al het geweld wat het aangedaan is. Dus houd moed.

Lililulu, ja ook jij moet het gewoon ondergaan. Ook jij heb je lichaam zoveel geweld aangedaan, dat het tijd nodig heeft om weer te herstellen. Maar dat gaat lukken hoor.
Zolang, iedere dag drinken, kost een hoop tijd om dat allemaal te laten herstellen. Maar het lichaam is er nu eenmaal op gericht om weer gezond te worden.
Als dat dadelijk gebeurd is, kun je ook zien, hoeveel geweld je je lichaam aan gedaan hebt.
Dan wil je nooit geen drank meer.;)
Heel veel suc6 wijfie.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer,
Zie nu je vraag pas! Sorry.
Maar dit draadje is meer om elkaar te steunen om niet te gaan drinken.
Dus als je het moeilijk hebt, kun je hier roepen.
Het andere draadje kan ook, maar is toch meer over ditjes en datjes.
Maar als niemand je hoort kun je overal roepen.
We hebben een pact gesloten om elkaar te helpen, vandaar de naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will,
Madeliefje is op dit moment een Madeloser!!!!!!!!!!:devil:
Ach allerlei dingen kan ik bedenken dat ik net een paar slokjes wijn heb gedronken.
Dit is dus GEEN ADB dag.
Het begon al te kriebelen vanmorgen.
Vanavond heb ik een opening van een nieuwe zaak van een vriend van ons,
hier in het dorp. Een slijter nog wel.
Daar ben ik als kluizenaar niet goed in als ik het halve dorp daar tegen kom.
Maar het is geen excuus, ik voel me echt waardeloos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

How how, madeliefje, je bent geen loser hoor. Absoluut niet !!!!! Je weet toch al hoever je nu reeds gekomen bent ?? Dat is geen losersmentaliteit zenne, maar een winnersmentaliteit. Komaan meisje, kop op, een schop tegen je kont. Vandaag gaat het niet meer lukken, maar morgen des te meer.
Durf het niet om de moed te laten zakken hoor, god weet hoeveel keer ik de mist ben ingegaan. Dat maakt ons nog geen losers, maar vechters.

Probeer vanavond er veel water tussendoor te drinken, tot je buik ervan klotst, morgen heb je er plezier aan !!

Take it slow, baby. Hou de rem hard aangedrukt en het is geen verloren dag, maar een leerzame dag. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will,
Ja dat moet ik misschien zo zien, maar ik ben streng voor mezelf.
Dus voelt dit als een verloren dag, ook al is het minimaal wat ik op heb.
4 slokjes , is 4 teveel nu.
Maar ik heb me gestort op mijn metershoge strijkgoed.
Af en toe hier kijkend.
Maar wel lief dat je het zo stelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Madelief, ik vind het eerder KNAP van je dat je na vier slokjes gestopt bent! Hulde:present:... Je hebt nu geen trek meer? Ik denk vaak nog na het eerste glas weer (even) over te gaan op water of cola-light, maar dat is mij geloof ik één keer gelukt in mijn hele (drinkers)leven haha...

Wel naar dat je precies naar de opening van een slijterij moet. Sterkte vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will,
Ja morgen nieuwe kansen.
Ehhh strijk brengen? Je mag hem brengen, maar laat het dan in de auto liggen en kom dan gezellig een bak koffie drinken? LOL!

Ping,
Het kost me wel moeite hoor.
Nu ben ik zover dat ik denk, ik ga daar vanavond niet voor *** staan.
Dus ben ik druk bezig mezelf ergens anders op te richten.
Zit nu aan een boterham met leerdammerkaas.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jennifer,
Snap je helemaal hoor!
Op sommige tijden ben ik wel op het andere draadje, s'morgens vroeg bijv.
Voor mij is het ook iets te druk op sommige momenten.
Toch kun je gewoon er tussen vallen, dat vind iedereen oke.

Maar hier hebben we het meer over het ADB op zich.
Als je het moeilijk hebt, gewoon hier schrijven hoor!
Meestal krijg je snel reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier begint het ook net te miezeren...
:D
Heerlijk !!!

Vanmorgen net van plan om mn opening op het pactdraadje te geven, valt de server uit !!! :devil:

Afijn : Dag 11 hier en vol goed moed !!!
Voel me super... :D

Madelief : Jammer, maar je bent zo goed bezig... Morgen gewoon weer die wekker om 4 uur !!!
Lukt het wel om de hoeveelheid in te perken vandaag ?
Trots op je, je bent een sterke vrouw met veel inzicht...:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geertje : Beterschap meid, dat je maar snel mag opknappen... Gaat goed ADB, doorzetten he !!!
Kom er later nog wel even op terug wat mij zo triest deed voelen nav mn aangepaste werk... Oke ?
Moet er zelf ook even bij nadenken... Je hebt me aan het denken gezet !!!

Lililulu : Vandaag lekker aan de spa rood ?
Vraag me af ? Haal je alcohol in huis ?
Afijn, dag 1 zit er bijna op, alleen de avond nog...
Meld je gewoon even als je het moeilijk hebt, dat heeft mij door veel moeilijke momenten heen geholpen !!! Wie weet helpt het jou ook die eerste te laten staan...:)

Tortilla : Lekker he... dat niet hoeven drinken om plezier te hebben op een verjaardag
Dag 4, Gaat goed !!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Blondie! En nu mag jij gaan schillen?:D
.....

Goh, wat fijn om te zien dat ook weer een stel anderen zich hier hebben aangesloten!
Ik vind het verhipte bemoedigend: Dees, Blondie, Bor ook, en dan Tort en Ping .... Gewoon het benoemen van de dagen... dat werkt kennelijk heel goed.

Met mij gaat het, ondanks lastige omstandigheden goed. De meeste dagen zijn droog.
Ik hoor dat anderen zich een stuk beter voelen, Bor en Blondie. Ook dát is bemoedigend.
Zelf ben ik wel wat moe, maar dat kan ook van de warmte komen. Het koppie voelt frisser aan... dat scheelt enorm! Dat maakt bepaalde emoties ook iets minder heftig.

Ik wens jullie allemaal weer een TOI TOI TOI !!
Zo gaat ie goed!!!!!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, Yep ik mocht/moest aardappels schillen !!! ;)

Ook ik ben erg blij dat zich weer een paar nieuwe medepacters gemeld hebben en dat het voor velen toch gezien wordt als een steun in de rug...
Dagen benoemen werkt inderdaad voor mij heel bemoedigend en ik denk voor velen...
Maar ook het lezen van de verschillende manieren hoe men ADB wil worden en is (zoals Madelief bijvoorbeeld, kanjer !!! )

Ik voel me inderdaad supergoed, niet dat ik geen tegenslagen in mn leventje heb, maar kan ze nu veel beter het hoofd bieden en dat maakt het stukken minder zwaar...
En ja, vermoeidheid... pfff, zal wel door de warmte komen... Gelukkig koelt het na vandaag af...

Cathy, Ook jij gaat goed, op jouw manier ... Toppie !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, het is mij gelukt, heb de eerste niet gepakt, heb wel over na zitten denken om hem wel te nemen maar heb lekker toch maar spa rood gepakt, nu heb ik geen moiete om het te laten staan, ik ga wel lekker eten...nou blondie over alcohol in huis halen is verwelend, mijn man heeft namelijk geen alcoholprobleem en kan wel van 1 glasje genieten...en koopt altijd lekkere flessen wijn tijdens de vakantie in Frankrijk. dus als ik het niet haal is er toch altijd alcohol in huis. niet per se iets wat ik lekker vind maar als ik een zwak moment zou hebben zou ik iets kunnen pakken. In het begin, als ik besloot te stoppen deden wij de " voorraad" op slot...in de meterkast. Ga maar dan uitleggen aan de schoonvader die komt bij ons klussen waarom de ksat op slot is en de sleutel weg..ik zei dat de kinderen mee hadden gespeld.Ik merk dat mijn zwakke moment is meestal eind van de middag, als ik van mijn werk terugkom, voor de kids moet zorgen...Als ik weer begin dan wil ik het liefst de hele dag, vanaf een uur of 11, 12.00, als ik begin weer nuchtig te zijn na de nacht ervoor. DAAROM dus nooit de eerste pakken.
Heb weer een nieuw koppie gekozen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lililulu :
Zou je mannetje het heel vervelend vinden om dat wijntje te laten staan, in ieder geval voorlopig om jou te steunen?
Hier drinkt mijn partner ook, maar alleen bier en dat vind ik domweg zo vies dat ik er niet naar taal... Bahhhhhhhhhhhh !!!

En ja, die eerste he !!!
Zodra ik die nam was ik over de scheef, dus neem de eerste gewoon niet...
Makkelijker gezegd dan gedaan in het begin, maar wordt steeds makkelijker...

Helemaal goed, dag 1 staat er !!! Morgen dag 2 toch ?
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik denk dat hij het zelf gaat bedenken, zeker in het begin daarna heb ik meestal geen probleem mee. Ik vind het wel moeilijk tijdens de vakantie (over 2.5 week) maar goed, morgen dag 2, zeker weten.

het vervelendste vind ik is om te weten hoe makkelijk het is om weer de fout in te gaan, het werkt niet echt goed voor de motivatie. de eerste keer geloof je echt in je zelf, week na week, tot je de fout in gaat, weer een poging doet...dan geloof je niet meer dat je het kan, dat is wat ik het moeilijkste vind. ik kan niet anders dan denken: hoe lang ga ik deze keer voor elkaar krijgen?? Hoe vaak ben jij gestopt Blondie? hoe denk je erover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...