Spring naar bijdragen

Van rivotril naar Diazepam en slik ook nog 30 mg methadon en slik ook nog zolpidemtart voor de avond


Diametha

Aanbevolen berichten

Hoi ben sinds december erg onrustig en slapeloosheid door spanning in mijn buik sliep maar 1 uur per nacht en dat met 25mg quetiapine huisarts nam me niet serieus Elke keer als ik bij haar ging bloeddruk meten en naar mijn hart luisteren alles is goed kan niks voor je doen in februari bij het boven ij ziekenhuis geweest omdat ik tnintelingen had op mijn gezicht ben door neuroloog gezien en daarna doorverwezen naar psychiater voor mijn onrust die heeft me meteen rivotril gegeven wist niet wat het was maar ik wou beter worden dus heb ik het genomen 2 keer per dag 0,5 mg na een week terug bij hem omdat het niet werkte heb zolpidemtart erbij gekregen en moest doorgaan met rivotrill na een week weer bij hem terug omdat het weer niet goed werkte kreeg 30mg methadon erbij voor de onrust in mijn buik dat heeft wel geholpen een beetje en nu ik wou stoppen met andere medicatie kon het niet want was er al aan verslaafd dus wou ik rivotril afbouwen dat ging niet dus zei hij overstappen naar Diazepam 

afgelope. Zaterdag de overstap gemaakt van 2keer per dag ochtend en avond 0,5 rivotrill naar 3 keer per dag Diazepam 5mg maar ging meteen mis voelde me eerst onrustig en daarna angstig daarna depressief en somber en vandaag is alles erger geworden vooral psychisch in mijn hoofd gaat het slecht kan niet meer nadenken geen tv kijken niet met mensen praten ben helemaal bang om verslaafd te raken aan Diazepam en dan toch terug moeten gaan naar rivotril om psychische problemen weer weg te halen 

Ik ben nu aan zoveel medicatie verslaafd geraakt en niks werkt echt goed vooral de gevoel waarmee ik nu de hele dag mee loop en slecht slapen nekken me ben zo verdrietig en weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand hier advies a.u.b.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Diametha:

 en weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand hier advies a.u.b.

@Diametha, ik was al uitgelogd, maar zag net nog even jouw berichtje.
Zit vrij ingewikkeld in elkaar met al die medicatie.
Mijn advies: even pas op de plaats maken en morgen overleggen met jouw voorschrijvende artsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-3-2024 om 20:38 zei Diametha:

Hoi ben sinds december erg onrustig en slapeloosheid door spanning in mijn buik sliep maar 1 uur per nacht en dat met 25mg quetiapine huisarts nam me niet serieus Elke keer als ik bij haar ging bloeddruk meten en naar mijn hart luisteren alles is goed kan niks voor je doen in februari bij het boven ij ziekenhuis geweest omdat ik tnintelingen had op mijn gezicht ben door neuroloog gezien en daarna doorverwezen naar psychiater voor mijn onrust die heeft me meteen rivotril gegeven wist niet wat het was maar ik wou beter worden dus heb ik het genomen 2 keer per dag 0,5 mg na een week terug bij hem omdat het niet werkte heb zolpidemtart erbij gekregen en moest doorgaan met rivotrill na een week weer bij hem terug omdat het weer niet goed werkte kreeg 30mg methadon erbij voor de onrust in mijn buik dat heeft wel geholpen een beetje en nu ik wou stoppen met andere medicatie kon het niet want was er al aan verslaafd dus wou ik rivotril afbouwen dat ging niet dus zei hij overstappen naar Diazepam 

afgelope. Zaterdag de overstap gemaakt van 2keer per dag ochtend en avond 0,5 rivotrill naar 3 keer per dag Diazepam 5mg maar ging meteen mis voelde me eerst onrustig en daarna angstig daarna depressief en somber en vandaag is alles erger geworden vooral psychisch in mijn hoofd gaat het slecht kan niet meer nadenken geen tv kijken niet met mensen praten ben helemaal bang om verslaafd te raken aan Diazepam en dan toch terug moeten gaan naar rivotril om psychische problemen weer weg te halen 

Ik ben nu aan zoveel medicatie verslaafd geraakt en niks werkt echt goed vooral de gevoel waarmee ik nu de hele dag mee loop en slecht slapen nekken me ben zo verdrietig en weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand hier advies a.u.b.

Hallo @Diametha

 

Ik heb zelf geen ervaring met rivotril (=clonazepam). Wel met lorazepam.

Dat de overgang naar diazepam de eerste tijd voor klachten zorgt is normaal. Om die reden wordt vaak geadviseerd om de overstap niet in een keer te doen maar bijvoorbeeld eerst een paar dagen 0,25 mg rivotril om te zetten naar 4 mg diazepam en de overige 0,75 mg rivotril nog te blijven slikken.

Na een paar dagen zet je dan weer 0,25 mg rivotril om, in totaal dus 0,5 mg rivotril en de overige 0,5 mg blijf je nog slikken. En zo voort tot je de rivotril helemaal hebt omgezet.

Deze methode van omzetten vind je ook beschreven in de Ashton Manual. Ik raad je aan deze te lezen als je dat nog niet gedaan hebt. Makkelijk via Google in een Nederlandse vertaling te vinden.

Er zijn mensen die zeggen dat ze diazepam niet verdragen en er de voorkeur aan geven met rivotril (clonazepam) af te bouwen.

Op het forum benzobuddies.org wordt dat vaak gedaan. je kunt dat doen met behulp van een precisieweegschaal die 0.001 gram aanwjist en een nagelvijltje ofwel met een zogenaamde liquid taper (vloeibare afbouw) waarbij je een suspensie (soort oplossing) maakt van rivotril en bijvoorbeeld volle melk of water en dan met behulp van een spuit (zonder naald) een nauwkeurige dosis  kunt opzuigen.

Misschien heb je ook iets aan deze ervaring van Gaba:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/10334-voorstellen-rob-afbouwen-clonazepam-rivotril/?do=findComment&comment=1070694

Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu al overgestapt en mijn psychiater zegt dat ik het vol moet houden en dat het na een week overgaat maar zo voelt het niet vooral de onrust de angst de depressie en huilbuien nekken me ze maken me helemaal gek in mijn hoofd weet me geen raad meer ben heel erg suïcidaal ook omdat het erger wordt heb zo een spijt van alles hoop dat ik vol kan houden maar wil liever ergens opgenomen worden want dit trek ik niet meer weten jullie of dat een goed idee is opgenomen worden? Mijn lichaam en geest zij helemaal door de war 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-3-2024 om 06:35 zei Diametha:

Ik ben nu al overgestapt en mijn psychiater zegt dat ik het vol moet houden en dat het na een week overgaat maar zo voelt het niet vooral de onrust de angst de depressie en huilbuien nekken me ze maken me helemaal gek in mijn hoofd weet me geen raad meer ben heel erg suïcidaal ook omdat het erger wordt heb zo een spijt van alles hoop dat ik vol kan houden maar wil liever ergens opgenomen worden want dit trek ik niet meer weten jullie of dat een goed idee is opgenomen worden? Mijn lichaam en geest zij helemaal door de war 

Of het een goed idee is opgenomen te worden kan ik niet zo zeggen.

Maar het is wel van belang dat je je bewust bent van de risico's.

Als ze een medicjin willen afbouwen is het risico dat ze dat veel te snel doen en dat je na afloop hevige ontwenningsverschijnselen hebt en verder maar zien moet hoe je het redt. Daarmee heb je al ervaring met je detox van methadon.

Een ander risico, als ze niet gaan afbouwen, is dat ze zich als doel stellen je te stabiliseren, en wel op korte termijn, en dat ze je dan dan volproppen met pillen en daarna wegsturen. Daarmee kun je natuurljik ook van de regen in de drup komen.

Toch zijn er ook mensen waarbij een opname heeft geholpen.

Misschien dat een goede verslavingsarts je kan helpen.

Ik weet dat verschillende forummers goede ervaringen hebben met Erik Paling. Zie Erik Paling

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben bang om een andere psychiater te zoeken en dan moet wachten minimaal 3 maanden en zit ik dan zonder medicatie want huisarts mag geen methadon diazepam en voor de avond zolpidemtartraat voorschrijven en heb nu al erge ontwenning met medicatie 

vooral de onrust kan me geen tv kijken of boek lezen of afleiding zoeken mijn dagen gaan zo langzaam en ik ben de hele tijd aan het lijden leef echt in een hel depressief en heel veel huilen 

mijn psychiater weet alleen dosis verhogen of antidepressiva aangeboden of meer pillen erbij want kan pas afbouwen( wat ik zo graag wil )als ik stabiel ben maar het wil maar niet lukken ben al vanaf februari bezig met hem 

daarvoor nam ik niks geen enkel medicijn sinds de detox en vond het verschrikkelijk maar alleen buik pijn en klachten veel onrust en slapeloosheid maar nu heb ik dat ook allemaal maar er is depressie en huilbuien bij gekomen en ik voel alsof ik gek aan het worden ben door de medicatie en ben er nu heel erg verslaafd aan geraakt 

dus heb jij misschien een oplossing of misschien kan je me een beetje gerust stellen want ben helemaal alleen geen familie geen vrienden zit 24/7 alleen aan mijn ziekte te denken want niks helpt en hie afbouwen als ik tenminste mag afbouwen ben helemaal in de war 

sorry als ik je lastig heb gevallen maar als je kan helpen ben ik je niet normaal dankbaar en sorry nogmaals 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Diametha:

Ben bang om een andere psychiater te zoeken en dan moet wachten minimaal 3 maanden en zit ik dan zonder medicatie want huisarts mag geen methadon diazepam en voor de avond zolpidemtartraat voorschrijven en heb nu al erge ontwenning met medicatie 

vooral de onrust kan me geen tv kijken of boek lezen of afleiding zoeken mijn dagen gaan zo langzaam en ik ben de hele tijd aan het lijden leef echt in een hel depressief en heel veel huilen 

mijn psychiater weet alleen dosis verhogen of antidepressiva aangeboden of meer pillen erbij want kan pas afbouwen( wat ik zo graag wil )als ik stabiel ben maar het wil maar niet lukken ben al vanaf februari bezig met hem 

daarvoor nam ik niks geen enkel medicijn sinds de detox en vond het verschrikkelijk maar alleen buik pijn en klachten veel onrust en slapeloosheid maar nu heb ik dat ook allemaal maar er is depressie en huilbuien bij gekomen en ik voel alsof ik gek aan het worden ben door de medicatie en ben er nu heel erg verslaafd aan geraakt 

dus heb jij misschien een oplossing of misschien kan je me een beetje gerust stellen want ben helemaal alleen geen familie geen vrienden zit 24/7 alleen aan mijn ziekte te denken want niks helpt en hie afbouwen als ik tenminste mag afbouwen ben helemaal in de war 

sorry als ik je lastig heb gevallen maar als je kan helpen ben ik je niet normaal dankbaar en sorry nogmaals 

 Hi @Diametha

Ik wou dat ik je verder kon helpen maar helaas kan ik dat ook niet.

Daarom noemde ik ook al Erik Paling. Hij is verslavingsarts die zich voor zover ik weet vrijwel uitsluitend met benzo verslavingen bezig houdt. Dus geen psychiater.

Het is nu wel duideljik dat jij heel voorzichtig moet zijn met medicijnen want voor zover ik het begrijp hebben die allemaal niets geholpen behalve je situatie gecompliceerder gemaakt. Afgezien van de methadon dan.

Hopelijk ga je na verloop van tijd toch wennen aan de diazepam en kun je dan heel voorzichtig beginnen met afbouwen. Mocht je echt niet kunnen wennen aan de diazepam dan kun je altijd nog terug gaan naar de rivotril en dan de rivotril met zeer kleine stapjes langzaam afbouwen.

Ter bemoediging zou je ook eens wat succesverhalen op benzobuddies.org kunnen lezen.

https://benzobuddies.org/forum/44-success-stories/?sortby=last_post&sortdirection=desc

https://benzobuddies.org/forum/44-success-stories/?sortby=start_date&sortdirection=desc

Je moet nu dapper zijn, er zit niets anders op, en er op vertrouwen dat het ooit beter zal gaan, ook al zie je dat nu nog niet. Geef het nooit op!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-4-2024 om 18:03 zei Diametha:

want huisarts mag geen methadon diazepam en voor de avond zolpidemtartraat voorschrijven en heb nu al erge ontwenning

@Diametha, hoe komt het dat jouw huisarts geen medicatie mag voorschrijven?
Normaal mogen zij alles voorschrijven.
Is dit een afspraak tussen jouw huisarts en psychiater?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Methadon wordt meestal voorgeschreven bij gebruik van diacetylmorfine.
Heb jij dat gebruikt?

Standaard afbouwschema bij Methadon is:

80 > 60 > 40 > 20 > 0 per 2 tot 7 dagen zonder bij gebruik

0f met 5 mg per 2 tot 7 dagen met bij gebruik.

Alles is afhankelijk hoe jou lichaam reageert.
Zeker omdat je meerdere dingen door elkaar slikt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hi ik heb nig steeds een soort depressie somberheid vooral het huilen zonder reden en de onrust opgejaagd gevoel terwijl ik slaperig ben door de diazepam 

Heb een keer in de 10 dagen een afspraak bij mijn psychiater die dit allemaal heeft veroorzaakt eigenlijk het enige wat ie doet is methadon verhogen en dan moet ik wachten totdat het werkt 

zit nu op 70 mg methadon al 10 dagen 

in de ochtend als ik wakker word is het meteen 5 mg diazepam na 1 uurtje 70 mg methadon (ik ga dan na een kwartiertje enorm zweten alsof ik uit de douche ben en ik kan moeilijk ademhalen en dat duurt 1 uurtje)in de middag 5 mg diazepam en in de avond is het rond 21 uur 10 mg diazepam en na 3 kwartier 15 mg mirtezepine en na 1 uurtje 10 mg zolpidemtartraat 

Ben bij mijn huisarts geweest over het zweten en de kortademigheid en die stuurt me steeds naar mijn psychiater wat ik ook de huisarts vraag is het bespreek het met je psychiater 

En de psychiater laat me alleen maar wachten elke keer 

net als nu wacht totdat de methadon werkten dat duurt 2 weken 

maar ik leef in een hel zodra ik wakker word is het onrust depressie huilen heel erg veel huilen en dan slaperig voelen en onrust tegelijk is geen lekker gevoel vergeet dingen 

in de ochtend als ik opsta is de ene keer de buitendeur open de andere keer ben ik naar de avondwinkel gegaan 20 euro chocola gekocht wat van gegeten en de rest op geslapen dus hele bed met gesmolten chocola de andere keer koelkast deur open al het eten op tafel de andere keer mijn kleding kast alles eruit gehaald 

maar kan me niks van herinneren en als ik het de psychiater vertel vraagt ie weet je wie ik ben ? Weet je wat voor dag het is ? Dan is het niet zo erg 

als je maar slaapt 

maar ik voel dat ik sinds februari deze medicijnen slik alles erger is geworden en voel dat ik gek aan het worden ben door bepaalde bijwerkingen van medicatie of door sommige medicijnen die niet samen gaan 

maar ja hij zegt je moet stabiel eerst worden en dat voor 3 maanden voordat we kunnen beginnen aan het afbouwen 

maar ik denk dat ik zo nooit stabiel ga worden door de medicatie ik wil de methadon wel een kans geven want ik was aan het ontwennen van methadon maar ik snap niet waarom ik niet meteen methadon heb gekregen en dat stabiliseren 

waarom eerst rivotril en mirtezepine en zolpidemtartraat en dan overstappen van 1 mg rivotril naar 15 mg diazepam dat te laag is dus na een week verhoogd naar 20 mg diazepam en dat in een keer overgestapt niet eerst ochtend dosis en na een paar dagen avond dosis en eerst 4 keer per dag 5 mg en toen veranderd naar 3 keer per dag (7,5mg5mg7,5mg)en toen weer veranderd (5mg,5mg,10mg)en dit allemaal terwijl de methadon steeds verhoogd werd omdat ik niet stabiel was 

Ik leef in een hel ben alleen aan het lopen en huilen kan nergens op concentreren kan geen tv kijken kan niet praten met familie heb geen vrienden meer ben helemaal alleen en voel dat ik met de dag gekker aan het worden ben en merk geen enkel verbetering dus dan weet ik niet of ik de goede behandeling krijg dus ik weet niet of ik op de goede weg zit en dat maakt me nog gekker 

De methadon dat weet ik dat ik nodig heb maar de rest ?en misschien werkt het elkaar tegen 

ik wil alleen wat verbetering merken dan wacht ik zelfs jaren. Maar zo weet ik niet of ik het nog vol kan houden denk al heel vaak aan zelfmoord 

ik neem gewoon al mijn pillen dan wordt ik niet meer wakker of heb al een ladder van hout zo een beetje gemaakt om naar de dak te gaan en springen 

mijn geduld is op en de gevoelens de depressie het huilen de onrust en de medicatie die me gek maakt

heb een keertje lopen schreeuwen bij de psychiater toen zei hij als ik je wegstuur moet je minimaal 4 maanden wachten voordat je een andere psychiater hebt en wie gaat je medicatie geven dus die rustig 

heeft iemand hier deze combinatie medicijnen gebruikt? Heeft iemand hier advies voor me wat ik kan doen ? Heb dringend hulp nodig a.u.b. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭als iemand mijn kan helpen al is het met geruststelling? Wat voor hulp ook ? Ik ben kapot loop minimaal 23km per dag en alleen maar huilen 😭 dus aub als iemand mij kan helpen graag 

ik ga sowieso niks meer erbij nemen heb genoeg medicatie en ga niks verhogen en doe alles met overleg met de psychiater 

maar wat kan ik hem zeggen ? Help a.u.b. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2024 om 20:26 zei Roberto:

Methadon wordt meestal voorgeschreven bij gebruik van diacetylmorfine.
Heb jij dat gebruikt?

Standaard afbouwschema bij Methadon is:

80 > 60 > 40 > 20 > 0 per 2 tot 7 dagen zonder bij gebruik

0f met 5 mg per 2 tot 7 dagen met bij gebruik.

Alles is afhankelijk hoe jou lichaam reageert.
Zeker omdat je meerdere dingen door elkaar slikt.

Ik gebruik niks 

ik ben aan methadon verslaafd geraakt door een zogenaamde vriend hij kreeg het voor zijn heroine gebruik 

ik kon op een gegeven moment niet meer slapen en hij bood het aan met een jointje zou ik beter slapen 

nou rookte ik wel jointje maar methadon was nieuw voor me dus kreeg elke keer wat van hem omdat ik hem bij me liet logeren voor 6 weken 

dus ik kreeg eerst 20 mg en dan 40 mg en dan 2 keer 20 en dan weer 40 en dan weer 3 keer 20 en dan weer 40 en het verschilde per dag het hoogste wat ik nam was 3 keer 60 en dat was eenmalig en dan weer 30 en dan weer 50 tot ik hem uit mijn huis zette omdat ie mijn PlayStation had gestolen en had geen methadon meer en ik wist niet dat het verslavend was want hij kreeg het tegen verslaving 

Toen hij weg was na een paar dagen begonnen de ontwenning eerst slapeloosheid maar dat had ik toen heel erge angst en toen onrust en niet stil kunnen zitten dus ik ging naar de eerste hulp en daar hebben ze gezegd je bent methadon verslaafd en ik moest me aanmelden bij Jellinek en zo is de ellende begonnen 

waarmee ik nu erger mee loop want in de detox ben ik te snel afgebouwd met 5 mg per dag en toen ik thuis kwam begon de ellende weer na 5 dagen 

dit was in november 

van november met ontwenning gelopen heel erg onrustig en slapeloosheid en buikkrampen en niemand wou geloven dat het ontwenning was 

ik werd overal gestuurd psychiater zegt lichamelijk klachten ik bij ziekenhuis en die kunnen niks vinden huisarts naar punt p gestuurd die zegt weer lichamelijk klachten ik weer ziekenhuis niks kunnen vinden 

tot in februari ik een psychiater tegen kwam en die zei opiaten ontwenning maar wou me geen methadon geven 

heeft me rivotril gegeven en mirtezepine en zolpidemtartraat voor het slapen na een paar weken toen dat niet hielp toch methadon gekregen en moest overstappen van rivotril naar diazepam in een keer terwijl ik nog niet stabiel was van de methadon en zo deze depressie en huilbuien klachten gekregen 

ben sinds februari eigenlijk slechter geworden door de medicatie die ik slik 

de diazepam en de mertezepine en zolpidemtartraat en methadon 

Sinds februari loop ik op straat depressie en huilen en onrustig en opgejaagd terwijl ik nu op 70 mg methadon zit 20 mg diazepam 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat 

en ik heb sterk de vermoeden dat de combinatie van al deze medicatie samen deze gevoelens en huilbuien veroorzaken en zo niet stabiel kan worden om te beginnen met afbouwen 

dus ben er nu zo erg aan toe vooral LDD depressie en het huilen maken me gek 

ik denk constant aan zelfmoord en het wordt steeds sterker het gevoel omdat ik geen enkele verbetering zie alleen maar dosis omhoog terwijl ik voel dat de medicatie me kapot maakt maar ben nu zo verslaafd dat ik niet kan stoppen

miet eerst stabiliseren en dan pas na 3 maanden beginnen met afbouwen 

ik word helemaal gek 😭😭😭😭😭😭😭heb hulp nodig maar niemand die me wil helpen word van de kastje naar de muur gestuurd dus als iemand advies geeft die ik de psychiater kan zeggen 

want die alles met zijn toezegging wil niks erger maken ben zo bang 😭😭😭😭😭

mij wil alleen verbetering zien zodat ik weet dat ik de goede behandeling krijg zo twijfel ik heel erg maar doe toch wat hij zegt maar ik voel dat de medicatie dit met me doet de combinatie van medicatie past gewoon niet bij elkaar maar niemand wil luisteren graag hulp a.u.b. ben op het randje om zelfmoord te plegen ik hou het niet meer 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Diametha:

Ik gebruik niks 

ik ben aan methadon verslaafd geraakt door een zogenaamde vriend hij kreeg het voor zijn heroine gebruik 

ik kon op een gegeven moment niet meer slapen en hij bood het aan met een jointje zou ik beter slapen 

nou rookte ik wel jointje maar methadon was nieuw voor me dus kreeg elke keer wat van hem omdat ik hem bij me liet logeren voor 6 weken 

dus ik kreeg eerst 20 mg en dan 40 mg en dan 2 keer 20 en dan weer 40 en dan weer 3 keer 20 en dan weer 40 en het verschilde per dag het hoogste wat ik nam was 3 keer 60 en dat was eenmalig en dan weer 30 en dan weer 50 tot ik hem uit mijn huis zette omdat ie mijn PlayStation had gestolen en had geen methadon meer en ik wist niet dat het verslavend was want hij kreeg het tegen verslaving 

Toen hij weg was na een paar dagen begonnen de ontwenning eerst slapeloosheid maar dat had ik toen heel erge angst en toen onrust en niet stil kunnen zitten dus ik ging naar de eerste hulp en daar hebben ze gezegd je bent methadon verslaafd en ik moest me aanmelden bij Jellinek en zo is de ellende begonnen 

waarmee ik nu erger mee loop want in de detox ben ik te snel afgebouwd met 5 mg per dag en toen ik thuis kwam begon de ellende weer na 5 dagen 

dit was in november 

van november met ontwenning gelopen heel erg onrustig en slapeloosheid en buikkrampen en niemand wou geloven dat het ontwenning was 

ik werd overal gestuurd psychiater zegt lichamelijk klachten ik bij ziekenhuis en die kunnen niks vinden huisarts naar punt p gestuurd die zegt weer lichamelijk klachten ik weer ziekenhuis niks kunnen vinden 

tot in februari ik een psychiater tegen kwam en die zei opiaten ontwenning maar wou me geen methadon geven 

heeft me rivotril gegeven en mirtezepine en zolpidemtartraat voor het slapen na een paar weken toen dat niet hielp toch methadon gekregen en moest overstappen van rivotril naar diazepam in een keer terwijl ik nog niet stabiel was van de methadon en zo deze depressie en huilbuien klachten gekregen 

ben sinds februari eigenlijk slechter geworden door de medicatie die ik slik 

de diazepam en de mertezepine en zolpidemtartraat en methadon 

Sinds februari loop ik op straat depressie en huilen en onrustig en opgejaagd terwijl ik nu op 70 mg methadon zit 20 mg diazepam 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat 

en ik heb sterk de vermoeden dat de combinatie van al deze medicatie samen deze gevoelens en huilbuien veroorzaken en zo niet stabiel kan worden om te beginnen met afbouwen 

dus ben er nu zo erg aan toe vooral LDD depressie en het huilen maken me gek 

ik denk constant aan zelfmoord en het wordt steeds sterker het gevoel omdat ik geen enkele verbetering zie alleen maar dosis omhoog terwijl ik voel dat de medicatie me kapot maakt maar ben nu zo verslaafd dat ik niet kan stoppen

miet eerst stabiliseren en dan pas na 3 maanden beginnen met afbouwen 

ik word helemaal gek 😭😭😭😭😭😭😭heb hulp nodig maar niemand die me wil helpen word van de kastje naar de muur gestuurd dus als iemand advies geeft die ik de psychiater kan zeggen 

want die alles met zijn toezegging wil niks erger maken ben zo bang 😭😭😭😭😭

mij wil alleen verbetering zien zodat ik weet dat ik de goede behandeling krijg zo twijfel ik heel erg maar doe toch wat hij zegt maar ik voel dat de medicatie dit met me doet de combinatie van medicatie past gewoon niet bij elkaar maar niemand wil luisteren graag hulp a.u.b. ben op het randje om zelfmoord te plegen ik hou het niet meer 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Hallo @Diametha

Heel naar allemaal.

Jij schijnt te denken dat je door een eind aan je leven te maken je daarmee ook je problemen oplost.
Ikzelf denk dat niet.

Je zou ook eens het volgende kunnen lezen:

ZELFMOORD LEIDT NOOIT TOT HET GEWENSTE DOEL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei karel12:

Hallo @Diametha

Heel naar allemaal.

Jij schijnt te denken dat je door een eind aan je leven te maken je daarmee ook je problemen oplost.
Ikzelf denk dat niet.

Je zou ook eens het volgende kunnen lezen:

ZELFMOORD LEIDT NOOIT TOT HET GEWENSTE DOEL

Ja bedankt voor de link 

Ik weet dat zelfmoord niet de oplossing is maar ben echt helemaal kapot 

ik voel dat ik gek aan het worden ben door de medicatie 

dat sommige medicatie niet samen gaan en ik slik het vanaf februari 

net als methadon en mertezepine vooral nu ik op 70mg methadon zit al 2 weken in de ochtend ,en 15 mg mertezepine in de avond om te slapen voel ik mijn hersenen naar de klote gaan en dan nog de diazepam die me alles laat vergeten en slaperig maakt terwijl ik heel erg onrustig 

Ik wil niet op straat lopen tegen lucht zit te praten terwijl ik denk dat er iemand is of dat ik stemmen begin te horen 

plus ik ben zo depressief en alleen maar aan het huilen 

dit allemaal sinds februari 

maar daarvoor in november was ik aan het ontwennen maar had geen medicatie dat heb ik liever dan wat ik nu heb 

ik probeer te bidden elke dag maar ben zo moe ik weet dat zelfmoord niet de oplossing is en dat ik daarna nog meer pijn ga ervaren en zo 

maar wat moet ik doen ik ben ten einde raad😭😭😭😭😭😭

wil zo graag van de medicatie af maar in 1 keer stoppen is zo gevaarlijk voor mij omdat ik vanaf november te snel was afgebouwd van methadon en de ontwenning bleef van november tot nu toe ben nog steeds niet stabiel 

en om van zoveel medicatie in een keer te stoppen krijg je zeker een psychose volgens de psychiater 

dus moet eerst stabiliseren maar dat wil maar niet lukken en ze hebben me over laten stappen van rivotril naar diazepam terwijl ik steeds de methadon verhoogd kreeg en de overstap is al moeilijk maar ze hebben me een lage dosis diazepam eerst gegeven 15 mg voor 1 mg rivotril voor 1 week dus daar heb ik deze klachten van gekregen ging meteen mis de eerste dag van de overstap en ze hadden het geleidelijk moeten doen niet in 1 keer 

dus wat ik meemaak zijn zoveel dingen 

1 overstap in 1 keer 

2overstap te laag diazepam 

3 methadon stabiliseren 

4 medicatie die niet samen gaat en bijwerkingen geeft 

wat ik allemaal meemaak en je ziet geen verbetering dan word je zo hopeloos en je weet het niet meer heb 😭😭😭😭😭

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 3-7-2024 om 16:17 zei Diametha:

Wens je veel sterkte toe en hou vol 

ik ben ook door de psychiater aan allerlei medicatie verslaafd aan geraakt ik neem 20mg diazepam 70 mg methadon 7,5 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat 

Ik slik ze al sinds eind maart maar voel me zieker erg onrustig en slaperig tegelijk ben angstig en bang heb hartkloppingen en heel veel huilen echt de hele dag door 

Ik heb de psychiater ook eerst gevraagd over de diazepam dat ik heb gelezen dat het afbouwen moeilijk is toen zei hij maak je niet druk ik heb een hele goeie afbouw schema 

En nu ik er vanaf wil omdat het vanaf maart slik en geen verbetering voel of zo voel dat het me zieker maakt slaperig maakt en onrustig tegelijk 

heeft hij gezegd probeer 1 mg per dag na 8 dagen ging het zo slecht dat ik weer naar 20 mg ging maar nog steeds me slecht voel 

nu heeft hij gezegd ik weet het ook niet en hij neemt niet meer op ben bang dat ik over een week wanneer mijn medicatie op is dat ie tenminste wel de medicatie voorschrijft 

heel veel sterkte en hou vol 

met mij is er geen hoop meer

 

17 uur geleden zei Diametha:

Ik bedoel per 10 dagen 

kon ik maar per dag afbouwen 

dus het was 20 mg en toen heb ik 8 dagen met 19 mg gelopen en toen brak de hel los , hartkloppingen hallucineren onrust niet normaal overgeven angst bangheid echt niet normaal 

Hi Diametha,

Weet je het zeker?

Eerder schreef je ook nog:
heb 2 weken geleden geprobeerd de diazepam af te bouwen dacht dat het niet slechter kon gaan dus heb 2,5 mg per dag afgebouwd van 20 mg ( ik neem trouwens ook 70 mg methadon ochtend en mertezepine en zolpidemtartraat in de avond) na precies een week ging het nog slechter werd zo bang en angstig en de onrust werd zo heftig dat ik meteen weer naar 20 mg ging 

2,5 mg per dag is razendsnel.  Geen wonder dat dit helemaal mis ging. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Ten eerste bedankt voor je reactie 

ik heb de 2,5 mg eerst geprobeerd per week en daarna moest ik van mijn psychiater 1 mg per 10 dagen proberen terwijl ik al met die klachten liep 

sorry voor de onduidelijkheid ik heb dus nooit per dag afgebouwd de 2,5 mg was per week en de 1 mg was per 10 dagen 

maar ik loop sowieso met die klachten afbouwen of geen afbouwen daarom word ik zo gek , en ik moest het proberen afbouwen omdat ik bijna niet kan ademen in de ochtend en het maakt me niet normaal slaperig dat vond de psychiater wel een klein probleempje maar het is niet dat hij aan de bel trekt terwijl hij dat wel moet doen vind ik want het gaat zo slecht met me en hij neemt me niet serieus genoeg vind ik 

vooral omdat het al zo lang duren die klachten ik kan niks doen ben zo kortademig kan niet ademen in de ochtend voor 1 uurtje zo en ben zo onrustig en slaperig vooral zo slaperig de laatste tijd en als ik maar even in slaap val voor 30 seconden dan krijg ik bij mijn hart zo een depressie somber achtig gevoel en hele heftige huilbuien vanuit het niets en ik denk dat de combinatie man medicatie die bijwerkingen geven want het begint allemaal als ik de medicatie neem 

ik kan geen afleiding vinden ik kan mijn gevoelens niet accepteren heb dat echt geprobeerd en zo mijn best gedaan ik kan echt helemaal niks 

en geloof me iedereen is anders bij mij vallen die medicijnen gewoon slecht het komt door mij ik heb iets waardoor mijn lichaam bijwerkingen geeft door deze combinatie van medicatie 

mijn hart klopt niet normaal hard ben angstig af en toe maar het meeste is onrust opgejaagd en slaperig tegelijk en als ik de diazepam in de middag neem na 1 uurtje beginnen de huilbuien 

Ik weet niet hoe dat komt , wil zo graag opgenomen worden terwijl ik weet dat het zwaar daar is maar toch wil ik dat want vertrouw mezelf niet meer ga mezelf wat aan doen en als het kan misschien afbouwen daar 

ik ben het zo zat , ik wil ook iemand ontmoeten die zo een combinatie medicatie neemt en die me kan vertellen wat ik misschien fout doe of wat ik kan doen om stabiel te worden 

ik gebruik helemaal niks behalve sigaretten bijna 2 pakken per dag was 3 pakken en drink veel thee voor de rest eet ik veel chocola in de nacht maar zonder dat ik het me kan herinneren 

ik red het niet meer a.u.b. heb echt hulp nodig en niemand die me serieus neemt 

Ik wil ook duidelijk maken dat ik de psychiater niet zwart wil maken of zo 

bewerkt door Diametha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niemand de schuld geven ik wil alleen zeggen dat niet iedereen hetzelfde is en bij mij is zoveel fout gegaan en blijkbaar heb ik zoveel bijwerkingen en vooral het afbouwen wil maar niet lukken en het stabiliseren wil niet lukken en ik leef in een ware hel maar niemand wil me geloven en iedereen denkt dat ik mijn best niet doe of zo terwijl ik echt mijn best doe 

ik probeer die mindfulness , ik probeer te accepteren van mijn gevoelens, ik denk steeds het is tijdelijk het gaat over 

maar ik ben nu op een punt beland dat ik het niet meer trek . Het is vanaf november al erg en sinds maart is het een hel , ik weet dat niemand me kan helpen 

Ik ben zo slaperig en onrustig tegelijk de laatste tijd is de slaperige gedeelte zo heftig , ik ben zo kortademig en ademhalingsproblemen dat ik niet eens 1 opdruk kan doen , vooral in de nacht doe ik dingen wat ik me niet kan herinneren na dat ik inslaap val en ben zo vaak gevallen op mijn hoofd knieën en handen 

ik weet zeker dat de combinatie medicatie niet goed bij mij is of ik neem het niet goed of mijn lichaam heeft iets waardoor het deze bijwerkingen krijg 

maar niemand wil verder onderzoeken of tenminste de moeite doen voor een second opinion en ik wil zo graag opgenomen worden al weet ik dat ik daar niet mag roken en dat het heel erg is maar het gaat zo slecht met me dat ik dat liever wil , het gaat niet goed met me en ik voel het gewoon 

Is er hier iemand die de overstap van rivotril naar diazepam heeft gemaakt? Of is er iemand die methadon70 mg , diazepam 20mg , mirtezepine 7,5mg en zolpidemtartraat 10 mg gebruikt of zoiets heeft meegemaakt graag wil ik hem een paar vragen stellen als het kan a.u.b. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...