Spring naar bijdragen

Wat is jouw wens/uitdaging voor jezelf voor 2013?

irunalone

Aanbevolen berichten

Ik ben heel benieuwd wat jullie voor jezelf in petto hebben voor het komende jaar: Ga je de Dolomieten bedwingen, probeer je de Vesuvius te serveren, wordt het een ritje op een kameel in de Sahel?

Kortom; Wat is je uitdaging en hoe denk je die te behalen?

Mijn uitdaging is de volgende:

Ik ben 20 jaar verpleegkundige, en werd in 2008, gedwongen te stoppen met werken. Nu, na 10 jaar GGZ, voel ik mij sterk, en wil ik in maart 2013 beginnen met de opleiding tot Herstelcoach. "Men" zegt dat ik dat niet kan: ik ben te zwak van geest, te zwak van lichaam, het is te vroeg, pas nou op..

Nou, ik ben er klaar mee: In maart start ik de opleiding, sluit deze in november af en zoek dan een baan die past bij mij en mijn beperkingen.

Dat is mijn uitdaging voor 2013, dat is wat ik wil bereiken volgend jaar en ik ga het doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Irunalone.

Aangezien ik de afgelopen tijd vele worstelingen heb gehad en daar veel van heb geleerd, ga ik rustig voort op het pad wat zich aan mij ontvouwt. Daar zullen uitdagingen op komen, ik pak ze op of ga eraan voorbij. Ik ga graag verder vanuit mijn innerlijke kracht. Dat is mijn uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel mooi Kameleon!

De halve wereldbevolking kan hier een voorbeeld aan nemen vlgs mij. Handelen vanuit je innerlijk is zoveel krachtiger en rijker dan rationeel besluiten. Je bent zoveel meer zelfbewust en grenzen zijn duidelijker afgetekend. Het is, zoals jezelf al aangeeft, een grote uitdaging maar wel een hele mooie. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het plan 2013 weer met sober bezig te zijn;

drank is niet meer aan de orde en door hier te blijven

schrijven en lezen wil ik dat graag zo houden.

Mijn eten en snoepgedrag kan wel stukken soberder, dus

dat heeft prioriteit. Ik ben er teveel mee bezig naar mijn zin.

En voelde me daar een jaar geleden een stuk sterker in.

Verder ga ik door met de losse eindjes wegwerken van dingen

die ik te lang heb laten liggen; geld en belastingzaken. Ik sta nog

op 2 vrijw.baantjes-lijsten maar die antwoorden niet, dus ik ga er zelf een

streep onder zetten. Actief opruimen en dan is er weer ruimte voor me

en kom ik vast iets tegen wat beter bij me past op dit moment.

De 2 baantjes die ik al heb bevallen erg goed en dat zijn blijvertjes voor 2013.

op privé vgebied wil ik proberen in het hier en nu te blijven. Laat me soms wat meeslepen

als er iets is met iemand van wie ik houd. Dat gaat al stukken beter, dus ik houd mijn

meditaties nog steeds in de sauna en op mijn fakirmatje. snurkend en wel soms:)

Op sportief gebied gaat het goed; ik heb me opgegeven voor een spinnathlon op 17 maart.

Mooi ver weg genoeg om mijn doel verstandig voor te bereiden en de kombi met gezonder eten en en maatje minder qua kleding behap- en haalbaar te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw! Jane 4, jij hebt veel plannen!

Losse eindjes wegwerken vind ik een hele mooie, die kunnen zolang op de achtergrond meesluimeren terwijl je er eigenlijk al niets meer aan hebt. Het belemmert ook het overzicht vind ik. Met een schone lei beginnen dus.

Ik heb dat gedaan met al onze verzekeringen: alles bekeken, uitgerekend, prioriteiten gesteld en herberekend, heb ons zodoende 50,- verzekeringsgeld pm kunnen uitsparen. Ik klaag niet over mijn uitkering, wij hebben het goed, maar om het nou weg te geven aan een verzekeringsmij? Het gezonde eten heb ik weer aangepakt sinds ik niet meer elke maand wordt opgenomen, ik heb het mij weer eigen gemaakt, zeg maar. Vind het heel belangrijk voor mijn opgroeiend kind en voor mijzelf, omdat ik rook en voorheen dus ook veel dronk.

Tja en de sport..ik kan mij er niet toe zetten.. hou het niet vol..vind het niet leuk..of ben er obsessief mee bezig( door de manisch-depressieve stoornis)..kortom: niet voor mij.

Ik troost mij met de gedachte dat ik Woef drie keer per dag uitlaat, maar weet diep van binnen dat het eigenlijk wel iets actiever mag. Tja..ieder zijn ding?

Jij ook succes met jouw uitdagingen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Dinah,

Ik wens jou heel veel geluk toe,

hoe dat voor jou gaat werken is natuurlijk persoonlijk, maar mss heb je iets aan de tips van de dames hierboven.

Vooral wat egocentrischer handelen en denken, heeft mij uiteindelijk gelukkig(er) gemaakt. Mijn omgeving is daar niet altijd blij mee, maar he, ben jij overal blij mee? Bij elke beslissing, gedachte en handeling eerst denken: "Wat vind IK daar eigenlijk van?"

Ja, het is allemaal gauw gezegd maar je moet het maar even doen! Sterkte en ga voor jouw geluk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk draadje.

Weet ook al wat ik wil in 2013

Alle alcohol er uit.

Stop, op exact 1 januari.

Gezond en matig eten, weinig snoepen.

Meer de trap nemen, en het liefst weer elke week op yoga.

Twijfel erg, want is zo duur. In elk geval..

Ik heb er zin in

Oh ja, mijn huis moet opgeruimder, en toch maar weer wekelijks een bloemetje kopen.

Dit wordt een goed jaar (hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: spike
wens ik me een bredere, betrouwbare sociale kring om me heen
herstel van vertrouwen,
in anderen en in mezelf
quote>

Ik pik er een stuk uit dat me opvalt in relatie tot wat je kort geleden schreef. Ik wens je dit ook toe, denk dat dit heel belangrijk voor je is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee doelen naast ADB

- ik werk nu in een verpleegtehuis en heb ervaring met pg somatiek en met ouder wordende verstandelijk gehandicapten. IK zou heel graag richting GGZ en/of verslavingszorg gaan op termijn.

- ik wil minder alleen zijn; een hobby vinden waar je meer contact opdoet dan de sportschool en ik ben het zat om vrijgezel te zijn. Had een relatie van 6 jaar, 5 jaar samenwonend en dat is inmiddels al weer jaren geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn uitdaging is in elk geval om de kilo's van vorig jaar er af te krijgen. zorgen dat ik financieel weer normaal kom te zitten, dat houdt in dat ik ook veeeeeel soberder mag gaan leven.

en verder wil ik er een beter jaar dan afgelopen jaar van maken. dat houdt in dat er hard gewerkt moet worden aan mezelf. dat zal soms pijnlijk zijn en zwaar. maar het moet me lukken en dat zonder m'n gevoelens weg te zuipen, dan maar eens proberen om aan de bel te trekken als het me te zwaar wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jopie: Oh, prachtig, kun jij zelf piano spelen?

Mooi om een oud stuk weer op te halen, vind het prachtig om naar te luisteren. En reizen, mmmm, kan het niet betalen en das oke hoor, maar mag er wel graag even over mijmeren.Denk wel dat jouw basis weer redelijk goed inelkaar steekt omdat deze oude wensen zich weer 'aandienen', das vaak zo omdat er weer ruimte voor is, toch?

@Shahira: Er is niets mis met gezond egoisme! Handelen vanuit je gevoel, wat wil IK nu eigenlijk? hartstikke goed.

Jij bent niet bang voor 2013, that's the spirit!

@Rapilos: Mooi algeheel plaatje Rapilos. Jezelf elke week trakteren op een bos bloemen vind ik prachtig. Je bent lief voor jezelf en dat zouden meer mensen moeten doen!

@Spike: Lieve Spike, Ik las al soms dat je een bijzonder zwaar jaar hebt gehad. Ik vind dan ook jouw wens voor rust in jouw hoofd, heel mooi. Ook het herstellen van vertrouwen in jezelf en in die ander, heeft mij geraakt. Met bovenstaande items ben ik tien jaar bezig geweest en nu eindelijk zover dat ik daarin bereikt heb wat ik uiteindelijk wilde. Mocht ik je kunnen helpen..

@ Erik: Mijn wens ook Erik, werken bij het GGZ! Maar dan bij het traumateam. Aan wat voor hobby zit je te denken?

@Igor: Grote uitdaging Igor! Werken aan jezelf is behoorlijk arbeidsintensief maar werpt vaak wel zijn vruchten af, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: irunalone
@ Erik: Mijn wens ook Erik, werken bij het GGZ! Maar dan bij het traumateam. Aan wat voor hobby zit je te denken?quote>

Weet ik nog niet precies. Doe nu vooral hardlopen en sporten in de sportschool en beide zijn niet van die sociale bezigheden. Ik deed vroeger veel wandelen, nijmegen 4 daagse en Kennedymarsen e.d. nu gaan bij veel mensen wandelen en drinken hand in hand. Als ik weer zou gaan wandelen met mijn oude wandelkennissen dan gaat dat zeker fout. Waar ik aan denk is vooral weer gaan bergwandelen en tochten over LAW paden in NL in het weekend. Vroeger bij een organisatie zelf reizen georganiseerd en begeleid. De 30+ groep waar ik nu in val heb ik nog geen ervaring mee. Dat lijkt me leuk en kayakken heb ik altijd al willen doen. Ik ben niet zo creatief, wel sportief maar gezelligheid en actief doe ik graag samen. Vandaar ook wandelen.

Qua combi van werk en hobby ben ik van plan om naast mijn vaste baan te gaan informeren bij de GGZ en Breiderstichting vlakbij mijn huis of ze ook vrijwilligerswerk hebben. Een tante van me gaat (als client) elke week wandelen met een groep psychiatrische clienten, een psycholoog en een verpleegkundige. Ik zou zoiets of iets anders actief/sportief graag willen doen en wie weet op die manier in de GGZ rollen. Gezien de crisis ga ik nog niet mijn vaste baan opgeven. Zeker als ik geen verlening krijg voor mijn opleiding ga ik dit doen want dan heb ik meer tijd en als mijn werk me niet iets meer tijd gunt heb ik het ook wel gehad eigenlijk in het verpleegtehuis. Maar ja geen schoenen wegdoen voor je nieuwe hebt.....

Het traumateam...ik heb een dag meegelopen in de crisisopvang. Heel heftige introductie met de psychiatrie was dat. Lijkt me heel boeiend maar dan eerst een rustiger afdeling om ervaring op te doen. Het punt van werken bij de GGZ is voor mij dat ik eerst zelf een aantal zaken op orde wil hebben om zodoende stabieler te staan. Als ik dat voor elkaar heb dan kan ik dat werk zeker aan, nu heb ik nog zo mijn twijfels omdat uit sollicitatie gesprekken ook bleek dat men mij heel dubbel vond. Heel geschikt en veel in mijn mars hebbend maar nog wat onzeker. Sociaal netwerk en indien mogelijk een relatie en zelf mijn verslavingen te baas zijn randvoorwaarden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Erik,

Fijn dat je geantwoord hebt!

Ik wist niet dat wandelen en drinken hand in hand gaan? Na de wandeling dan neem ik aan?

Ik denk dat je als vrijwilliger bij de GGZ, als begeleider van een wandelgroep, een grote kans maakt. Ik heb zelf deel uitgemaakt van z'on groep, als client, en wij hadden de begeleider nodig als praatpaal. Vrijwilligers zijn er altijd te kort en jij kunt ook weer leren van hen, das dubbele winst!

Het is wel heel wijs om eerst bepaalde zaken op orde te hebben, alvorens een arbeidsverband aan te gaan. Stabiel zijn is wel heel belangrijk, maar vergeet daarbij niet dat je mens bent.

Wat zijn jouw voorstellingen van een sociaal netwerk? Hoe wil je dit gaan aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me opgegeven bij de school voor drums en gitaar.

Speel al langer o.a. ac. gitaar, maar wil nu eindelijk

eens goed el. gitaar gaan leren spelen!

heb er niet voor niets 2 thuis staan.

En dan wel snoeiharde rock, jawel! En dat voor iemand

van een zekere leeftijd zoals ik. :huh:

Heb de school gevraagd of ze wel iets voor me kunnen betekenen

En dat konden ze wel zeiden ze.

Dus in januari een proefles....

En nu doorzetten..:moon::moon::moon::moon::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: irunalone
Wat zijn jouw voorstellingen van een sociaal netwerk? Hoe wil je dit gaan aanpakken?quote>

Ga ik antwoord op geven maar inmiddels heb ik gemerkt dat draadjes die in een dialoog eindigen geen reacties van anderen meer krijgen. Aangezien ik benieuwd ben naar voornemens van anderen wacht ik nog even.........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw Alf! Heftig!

Mijn man speelt zowel ac. als el.

Het is prachtig om naar te luisteren en het lijkt mij geweldig om zelf te kunnen. (mijn vingertoppen doen al zeer als ik er aan denk!)

Ik vind het een hele mooie uitdaging van je: muziek kan bijzonder veel voor iemand doen, ik hoop dat het ook jou gaat brengen wat jij er van verwacht.

Er gaat een hele hoop tijd in zitten, maar dat is het vlgs mij wel dubbel en dwars waard!

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

hoi allemaal,

Mijn uitdaging voor 2013 is in het water komen te vallen..

ik zou de opleiding tot Herstelcoach volgen en vervolgens gaan werken bij de GGZ. Helaas, de GGZ kan geen toezeggingen doen en nu, nadat ik eindelijk na 10 jaar ziek-zijn ervoor ging, gaat het feest niet door.

Ik heb hier natuurlijk een paar dagen voor nodig gehad, een traantje weg gepingeld en een wijntje (teveel) gedronken. Ik moet een nieuwe weg inslaan en dat ga ik zeker doen: een nieuwe toekomstplanning, een nieuw doel, een nieuwe uitdaging.

Ik ga denken en zoeken, en zoeken en denken...I'LL BE BACK!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...