Spring naar bijdragen

Ik stop voorlopig bij ADB:


irunalone

Aanbevolen berichten

Lieve Frummers,

Ik stop voorlopig bij het Alcohol de Baas Forum.

Mijn reden hiervoor is dat ik sinds een week weer ernstig geconfronteerd wordt met mijn misbruikverleden. Normaliter kan ik hier best mee om gaan, maar dit keer is anders: het is intenser, agressiever en vraagt om alcohol. Alcohol is natuurlijk jarenlang mijn probleem geweest en dat steekt nu de kop weer op. Laat ik wel duidelijk zijn, dat IK degene ben die de alcohol consumeert, hoor!

Het is een keuze die ik maak en deels ook niet: door mijn meervoudig persoonlijkheidscomplex, wordt ik maar al te vaak overgenomen door personen die ook drinken. Nee, geen excuus, wel realiteit.

De reden waarom ik tijdelijk wil stoppen met ADB is ook de volgende: ik drink sinds een aantal dagen een fles wijn en een halve liter vieux per avond. Daarnaast gebruik ik 200 gr oxazepam, 200 gram truxal, 400 gram seroquel en de nodige anti depressiva, stemminsstabillisatoren en maagtabletten.

Dat alcohol hierin funest is, lijkt me duidelijk.

Maar ik moet mij verdoven omdat ik de pijnen, die het misbruik met zich meebrengt, niet zonder meer, verdragen kan.

In de eerste plaats wil ik hier niet, al drinkend, aan het forum deelnemen. Dat is voor mij NO GO. Het zal mss triggeren naar jullie en das t laatste wat ik wil. En ik weet ook dat t voor jullie best mag, maar laten we eerlijk zijn: elke avond op zijn minst aangeschoten/dronken is teveel op t forum, EN terecht.

Ten tweede zal ik mijn pb'tjes in de gaten houden en beantwoorden, maar meer ook niet. Ik lees niet met jullie mee.

Ik vind het geen pas geven, om bijvoorbeeld vier weken uitgebreid mee te lezen, zonder zelf actief te hebben deelgenomen aan gesprekken, discussies enzovoorts.

Mijn psychiater pleit voor opname, maar ik heb er al zeker 20 gehad en ik wil zo graag geloven dat t niet meer nodig is. Ik pak t nu bij de dag, concentreer mij op mijn zoon en de rust in mijn hoofd, dat heeft nu prioriteit, en wat nog komt...we zien het wel.

Ik wens jullie: Jane4, Lytse, Acer, Albertremmo, Romualdus, Krekel, Lydia, Ietje, Lavendel, Madeleine, Jenny, Earde, Huttula, Chrisjelief, Gula, Smikkie!, Harjet, HTS, Dune, Kameleon, Runningliesje, Nance, Jopie, Haddock, Gwen, bb, Erik, Johan W, Kunsie, Akelei, Marjo, Dinah en Dylan, heel veel succes met waar jullie mee bezig zijn. EN natuurlijk de mensen ook, die ik niet genoemd hebt.

Voor mij is het, gezien mijn aanzienlijk alcoholgebruik niet relevant om hier te zijn.

Ik hoop van harte dat ik jullie in enkele weken weer mag begroeten.

liefs, Irunalone/Erna :(:heart:

Wanneer je denkt alleen te zijn,

vergis je je.

Geluk en vrede liggen in dit huidige ogenblik.

Thich Nhat Hanh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Irunalone,

ik hoop datje hier nog wel even mee blijft lezen.

Ik zal je missen meid.

En je weet dat ook deze konfrontatie weer wegzakt,

zeker sporen nalaat en door zal werken.

Ik hoop, ooit, voor jou ten goede.

iemand die met zo'n verleden en dit heden, zo'n ontieglijke

worsteling weet te overleven, is in mijn ogen een giga-kanjer.

Je verdient een makkelijker leven en die gun ik je zooo:heart:

Misschien, in andere/betere omstandigheden, tot ooit. Ga goed meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Irunalone,

Mag je de rust vinden die je nodig hebt :heart:

ADB is een geweldig hulpmiddel, na een tijd is dat niet meer voldoende en moet je verder zoeken. Ik knip echter de draad nooit helemaal door, goed dat jij ook nog de deur op een kier laat.

Zorg goed voor jezelf en je kid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve Erna!!

Dat je denkt dat je hier niet goed op je plaats bent als je drinkt, dat snapt natuurlijk iedereen! Maar eigenlijk ben je hier natuurlijk juist wél op je plaats.... Dit forum is toch voor mensen die alcohol de baas willen worden...?

En de andere kant is dat iedereen hier zich natuurlijk zorgen maakt om je! Dus je hoeft geen afscheid te nemen hoor lieverd!

Gelukkig blijft jouw pb box open....

Hou je haaks hoor!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...