Spring naar bijdragen

refusal


rip Queenie

Aanbevolen berichten

Misschien dat ik me nog meer moet inlezen op dit forum. Als dit al besproken is, sorry dan, maar ik hoop zo een positieve bijdrage te kunnen leveren..

Nu heb ik in het verleden Campral gebruikt maar dit werkt niet voor mij, kan gebeuren. Daarna lang en met tussenposes Antabus gebruikt. Helaas ben ik zo'n type die "je mag niet", heel moeilijk kan aanvaarden en er toch door ging drinken. Ook experimenteren van hoever kan ik gaan, wat als ik 1 dag niet neem en drink en meer van die domme acties.

Toen ben ik gaan zeuren om Refusal, iedere keer als ik naar de peut ging begon ik er over.

Uiteindelijk heeft ze me uitgelegd waarom ik dit nooit mag nemen en wel hierom. Als je door Refusal heen drinkt en je raakt in coma, dan ben je niet meer reanimeerbaar!

Dus Refusal + drank met coma als gevolg = dood.

Oeps, klinkt hard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rip Queenie,

Er zijn al meerdere draadjes over Refusal te vinden op het ADB-forum.

Was het Antabus wat je al gebruikte?

Antabus bevat namelijk dezelfde chemische stof als Refusal, namelijk disulfiram.

Disulfiram zorgt ervoor dat het enzym Alcohol dehydrogenase niet meer aangemaakt wordt in de lever. Alcohol wordt dan afgebroken tot het zeer giftige Acetaldehyde.

Grote dosis Acetaldehyde in het bloed kan de dood tot gevolg hebben.

Ik vind het vreemd dat je therapeut (heeft geen medicijnen gestudeerd dus mag het niet voorschrijven) dat afraad als je al Antabus hebt.

Verder moet ik haar gelijk geven dat ondeskundig gebruik, dus experimenteren met alcohol daarbij, de dood tot gevolg kan hebben.

Campral werkt bij sommige mensen als trekremmer maar werkt dan ca. 1/2 jaar, langer slikken heeft geen zin.

Indien je kiest voor een oplossing voor je alcoholprobleem met medicijnen zou ik je adviseren met je arts te gaan praten om met Baclofen te starten.

Advies is dat je bij Baclofen geen alcohol gebruikt, des te eerder heb je profijt van de werking. En voorzichtig opbouwen!

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je uitleg! Best moeilijk om in te springen op een forum. wat is wel en wat niet besproken. Wat kan/mag ik zeggen?

Het was erg moeilijk gisteravond/nacht maar ik heb toch geen alcohol gedronken. Ik kan jullie niet teleurstellen he?;) Ik weet dat ik het voor mezelf moet doen maar zo is het ook een mooi begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ripQueenie,

ook ik heb het randje opgezocht van antabus...

het gevolg was een ambulance voor de deur en een hartslag van 200,.. met het gevoel dat ik terpelkke dood zou gaan..

ik durf het niet meer,...

maaaaaaar ik weet wel,... als ik gisteren een halfje antabus heb genomen, kan ik vandaag drinken.. ik krihjg een enorm rode kop en een beetje hartkloppingen.. de katers zijn zeer erg, maar het KAN wel...

wat erg hé,...

ik schaam me dat ik het opschrijf.. maar het is wel de waarheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune,

Oppassen daarmee, Antabus wordt langzamer afgebroken dan in 24 uur.

Als je dus b.v. 3 of 4 dagen achter elkaar een halfje neem loop je het gevaar met hopelijk een ambulance afgevoerd te worden.

Maar het kan zo maar eens een andere kleur wagen worden.

Het is daarom dat artsen terughoudend zijn met het voorschrijven van Antabus/Refusal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rip, ook ik heb veel ervaring met refu in combinatie met alc.

Vreselijk en toch door gaan met het slikken en drinken.

Ook ik had een hoge hartslag, rooie kop het warm en koud hebben vreselijk braken, en niet kunnen slapen.

Toch heb ik voor het slikken van refu gekozen i.p.v. door te gaan met drinken. Als ik één tablet slik kan ik ongeveer zo'n dag of 10 niet drinken.

Ik slik dus twee keer een kwart per week. Daar heb ik genoeg aan.

Maar een keuze heb ik moeten maken en sta er nog steeds voor 100% achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo allemaal! Ik heb wel last van mijn lever. Ik denk dat dit komt omdat ik te slecht heb gegeten en te veel heb gedronken. Gaat dit dan wel goed in combinatie met Refusal? En hoeveel raden jullie aan dat ik slik? Ik ben sinds 30 maart begonnen.

Groeten,

Jordi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lever was er ook niet best aan toe, Jordi. Het was reden voor de verslavingsarts om Refusal te weigeren omdat dit - volgens hem - ook niet best is voor je lever. Na zijn aanvankelijke aarzeling over Baclofen vertelde hij me wel dat dit niet schadelijk is voor de lever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Evita,

Ik lees net wat dingen over Baclofen, dat zorgt er vooral voor dat je zin in alcohol minder wordt. Ik heb zelf toch vooral wel iets nodig waardoor ik gewoon niet kan drinken. Ik denk dat dat beter voor mij werkt. Hoe dan ook bedankt voor je tip. Met mijn lever gaat het ondertussen trouwens veel beter. Ik begin me echt stukken gezonder te voelen.

JB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Hoi Sharapova. Ik heb een tijdlang Antabus geslikt, te vergelijken met Refusal. Ik had heel vaak hoofdpijn van dat medicijn, er staat in de bijsluiter dat dat na een paar weken over gaat. Bij mij helaas niet, dus ben ik er mee gestopt. Misschien dat dit voor jou ook geldt, hoelang slik je het nu?

En wisselwerking met deodorant heb ik wel eens van gehoord, van het overige echter niet. Misschien iemand anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Haha die naam krijg ik ook vaak...

Ik slik het al heel lang maar stop er altijd weer mee ivm hoofdpijn enzo. Maar als het moet stabiliseren en ik stop na 2 weken slikken en begin week later weer....

Het zou kunnen dat het dar mee te maken heeft....

Bedankt voor je antwoord en ik ga het nu eens netjes doorslikken

groetjes sharon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeel herkenbaar dat sjoemelen met de refusal. Ik weet bv door te experimenteren dat ik minstens vier gestopt moet zijn met de refusal om te kunnen drinken dus ik heb het gevoel dat mijn tolerantie daar in hoog is. Wat voor mij nu goed werkt is de combinatie van refusal en baclofen. Ik ben een week naar de detox geweest om te ontgiften en ben daar gelijk met de refusal en baclofen begonnen hoewel ik echt moest zeuren om baclofen. Maar ik sta nu 113 dagen droog en dat is me nog nooit eerder gelukt buiten een kliniek. Campral heb ik ook geprobeerd maar bleef gewoon door drinken en ben ermee gestopt omdat het drinken en de canmpral mij extra erge bijwerkingen gaven dus dat heb ik geen eerlijke kans gegeven. Ik hoop dat je iets vind wat jou helpt om droog door het leven te gaan. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...