Spring naar bijdragen

Nooit meer een kater! van Allen Carr!


Myriam9

Aanbevolen berichten

Ja Jane, dat is wel een beetje zuur dat hij aan longkanker stierf. Ik heb wel eens gehoord dat mensen zeiden: dus hij rookte nog. Maar in zijn groepen die hij de methode bijbracht, mocht nog gerookt worden. Anders zouden ze veel te afgeleid en gestresst zijn om de ideeen op te nemen. Dus hij zat vaak nog in de rook.
Net zoals je bij zijn boek over drankverslaving nog niet meteen hoeft te stoppen. Eerst de inzichten, dan is het makkelijker om te stoppen.
Hij zegt trouwens ook duidelijk dat als je al een paar dagen gestopt bent, je dit liever zo moet houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

myriam7, met verbazing heb ik je promotie van/voor het wonderboek gelezen.
Wat let je om niet direct te stoppen ? Bijgeloof de 14e ?
Je gaat je lichaam toch niet nogeens 15 dagen volgieten met vergif !!
Menigeen zit te wachten op de verlossing van de alco en jij gaat gewoon zitten wachten tot 14 febr.
Hoe hoog is je nood dan wel niet ? want volgens jou helpt het direct, blijvend, geen bijwerking, geen stress, wat let je dan ?
bb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Myriam, als je iets promoot krijg je meestal ook een beetje kritiek ;)
Niks van aantrekken.
Voor sommigen komt eerst de uitvoer, en dan ontwikkelt het weten.
Bij anderen groeit het inzicht weer beetje bij beetje voor het moment van uitvoer.
Ik heb zelf een lange aanloop nodig gehad en was dan weer een stopper en dan weer een matiger.
Het is goed om aan je bewustzijn te werken en wat je aanspreekt helpt. Volg je eigen innerlijke wijsheid en de methode die bij je past. Dat geldt natuurlijk voor iedereen.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat ik reacties krijg !

In eerste plaats schrijf ik deze topic voor mezelf, om me te overtuigen dat ik ALCOHOL DE BAAS moet zijn. Net als vele van jullie. Maar mijn angst zit er in dat vele die stoppen weer een terugval krijgen en dat wil ik voorkomen als dat op één of andere manier mogenlijk is.

Ja ik weet ook dat hij aan longkanker gestorven is, ik weet ook dat het een alcholist was. Toen hij eenmaal van zijn drankverslaving af was is hij gaan kijken of hij als hij weer een glas dronk hij weer terug zou vallen. Niet dus........... En waarom niet? Hij vond het wel zo'n walgelijk spul.........
Dat hoop ik ook te bereiken. Dat zou toch heel mooi zijn he? Voor altijd van de drank (gif) verlost.

In de tweede plaats wil ik voor diegene die het moeilijk hebben om blijvend te stoppen een steuntje geven door dit hier neer te schrijven. Ik schrijf die stukken die mij het meest aanspreken. Je hoeft het niet te lezen je mag. En dan hoop ik dat je er wat aan hebt.

Natuurlijk weet iedereen dat als je zelf niet wilt niets helpt, hoe goed ook bedoeld.

Voor diegene die dit schrijven als een promotie zien; prima
Ben ik bijgelovig? Best wel, toeval bestaat ook niet.
En zoals je gelezen kunt hebben is mijn uiterlijke datum om te stoppen de 14e.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,

Ik drink al jaren om in de roes van alc te komen. Meestal komt dat neer op dat ik nadien niet meer weet wat ik gezegd heb en hoe ik naar bed ben gekomen.
Ik voel me dan ook vaak aangevallen als ik gedronken heb dus ga ik ook makkelijk ruzie maken.
Relaties lopen dan niet lekker enz....
Dit wil ik dus niet meer, ik ben de baas en niet de alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg,
Dank je voor je uitgebreide reactie.
Ik ben ook een keer opgenomen geweest en toen 2 jaar droog geweest. Het fijne daarvan was dat je met gelijkgezinde bent en het samen moeilijk hebt maar ook samen plezier. Hier zat ik voor het eerst aan een bar met een frisdrankje en ik had nog nooit zo'n plezier aan een bar gehad als toen.

Waarom ik drink is nooit echt eruit gekomen.
Het nadeel van die opnamen vond ik dat toen ik weer terug was ik echt het gevoel had weer in die grote boze wereld te zijn.
Ben ook voor die tijd en na die tijd in allerhande therapieen geweest, maar ook dat zette geen zode aan de dijk.

De vraag van mij of je het op wilskracht volhoud is niet zo moeilijk als je snapt wat ik bedoel.
Het is op wilskracht als je denkt;
ik mag nooit meer drinken (alsof je een offer brengt)
Eens een alcholist altijd een alcholist

Je bent alc de baas als je denkt;
gelukkig hoef ik niet meer te drinken
Het monstertje is dood
Ik zie nu in hoe gehersenspoeld wij zijn

Nee het boek is niet heilig, en ja ik kan zomaar gaan denken dat het geen gif is, maar dat probeer ik er nu wel in te stampen.

;):)

Soms maar hele kleine deeltjes van een paar seconden die je nuchter wel
meemaakt en dronken nooit gezien hebt.

Heel mooi verwoord, dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit geloofde iedereen dat de aarde plat was. Nu weten we allemaal dat ze rond is. Maar als je in Engeland bent, zie je de Australiërs dan onderste boven voor je?

Galileo werd in de gevangenis gezet omdat hij het waagde te veronderstellen dat de aarde om de zon draait in plaats van andersom. Tegenwoordig weten we dat hij gelijk had. Maar als je naar een prachtige zonsondergang kijkt, stel je je dan voor dat de aarde ronddraait tot je de zon niet meer ziet of kijk je hoe de zon in het westen ondergaat?
Zie je hoe gemakkelijk het kan zijn een feit te kennen en er nog steeds een vertekend gezichtspunt op na te houden?

Maar of je nu een verstokte alcoholist bent of slechts een gering drankprobleem hebt, je hebt niets te verliezen en heel veel te winnen door de situatie rondom alc. te zien zoals ze werkelijk is.

Een optimist ziet dat de fles halfvol is. Een pessimist ziet dat hij half leeg is. In beide gevallen zit er precies evenveel vloeistof in de fles; dus geen van beide gezichtspunten is vertekend.

Een herstellende alcoholist die al meer dan twintig jaar droogstond. Die zei; Ik hoef maar één borrel te nemen en ik ben weer verkocht!
Hij voelde zich duidelijk nog steeds kwetsbaar, zelfs na twintig jaar onthouding. ( fruitvliet dit valt onder krachtsinspanning)
Jij zult dat gevoel van kwetsbaarheid niet kennen. Als je eenmaal de waarheid ziet, zal niemand je nog kunnen hersenspoelen over de feiten van alcoholisme; je zult de situatie volledig onder controle hebben.

Het verschil tussen een alcoholist en een normale drinker is er slechts een van gradatie.
Herstellende alcoholist; iemand die het voornemen heeft nooit meer alcohol te drinken.
Ax-alcoholist; iemand die leed aan alcoholisme en volledig is genezen.

Laten we het laatste worden.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals jullie al weten ga ik woensdag richting marokko voor het goede doel.
Ik heb op mijn werk kunnen regelen dat ik 2,5 week vrij ben. Jippy :)

Mijn ervaring is dat afleiding een goede manier is om iets nieuws te beginnen of om iets te veranderen.
Ik grijp deze gelegenheid dus aan om te stoppen met drinken.

Ik ben echt afscheid aan het nemen van wijn. Ik drink niet meer maar wel verschillende wijnen die ik ooit heel lekker vond. De laatste tijd dronk ik altijd de zelfde wijn. Alleen moet ik toegeven dat het niet echt lekker is..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gevangenis,

Stel je voor dat je de graaf vn Monte Cristo bent, dat je 25jaar in een vochtige kerker opgesloten hebt gezeten, dat de gravin zich zorgen maakt over je gezondheid en dat ze er bij je arts op heeft aangedrongen om je een bezoek te brengen. Stel je foor dat hij tegen je zei;

Hoor eens, het is hier verschrikkelijk vochtig, de kans is groot dat je longontsteking oploopt en je bent duidelijk ondervoed. Je gedraagt je uitermate onvoorzichtig. Heb je ook maar een flauw vermoeden van de ontsteltenis die je in je gezin veroorzaakt? Wees nou eens verstandig en ga hier voorgoed vandaan. En als je hier niet voorgoed weg wilt, probeer dan op zijn minst hier minder tijd door te brengen.

Je zou dat advies niet alleen ongelooflijk bevoogdend vinden, maar je zou die arts voor debiel verklaren en ik twijfel er niet aan dat je hem dat ook zou vertellen.
Een arts is gewoon even bevoogdend en even dom als hij tegen een zware drinker zegt dat hij de vijftig niet zal halen tenzij hij stopt met drinken of mindert. Het lijkt een uitstekend advies. Het is bevoogdend omdat de arts weet dat zijn patient zich al volledig bewust is zowel van het effect dat het drinken heeft op zijn gezondheid als van de oplossing voor het probleem. De dokter weet ook uit bittere ervaring dat het advies, hoe goed ook , waarschijnlijk niet opgevolgd zal worden. Vanuit zijn standpunt gezien is juist de patient ongelooflijk dom.
In werkelijkheid is arts noch patient dom. In feite is er slechts één boosdoener. Nee het is niet de alcohol maar de onwetendheid waarmee hij omgeven wordt. Het is de misvatting dat we drinken omdat we het verkiezen Als drinkers, rokers en andere drugsverslaafden hun respectieve drugs nemen omdat zij het verkiezen, waarom vinden ze het dan zo moeilijk om die te laten staan of te minderen? Als je ervoor kiest iets te doen moet je per definitie in staat zijn te verkiezen het niet of minder vaak te doen.
Als een alcoholist geprobeerd heeft niet meer te drinken of te minderen, maar daar niet in slaagt, dan zit hij toch zeker net zo vast in zijn kerker als de graaf van Monte Cristo De reden dat we het niet zo duidelijk zien is dat, afgezien van de misvatting dat mensen drinken omdat ze ervoor kiezen, de Alcoholist zowel de gevangene als de cipier lijkt te zijn. Dat is niet waar! Hij is een ongelukkig slachtoffer van de meest vernuftige val die mens en natuur samen hebben uitgezet; DE VALKUIL VAN DRUGS, en hij zit even effectief gevangen alsof hij achter ijzeren tralies zat opgesloten.


Nog een algemeen aanvaarde misvatting;
dat er wilskracht voor nodig is om de hoeveelheid drank onder controle te houden of niet meer te drinken. Deze overtuiging is zo diep in gesleten dat je het waarschijnlijk heel moeilijk zult vinden te geloven dat het absoluut niets met wilskracht van doen heeft.


Stel dat we er niet in slagen ons drinken onder controle te houden als gevolg van gebrek aan wilskracht. Wat hebben we er dan aan dat iemand ons vertelt dat we alleen maar iets nodig hebben wat we niet bezitten? (wilskracht)
Hoewel het bedoeld is om ons hoop te geven, is een dergelijk advies minder dan zinloos. Dus waarom hekelen we de deskundigen niet die een dergelijk advies bieden? Omdat ook wij geloven dat wilskracht de oplossing is. Ons zelfrespect heeft al een deuk opgelopen en het helpt niet om door anderen, of onszelf, te worden beschouwd als een willoze zwakkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstjes van Voors en tegens van alc maakt het je moeilijker.

De redenering die erachter steekt is dat je hem, steeds als je in de verleiding komt, tevoorschijn haalt, leest en denkt; doe geen domme dingen! Dit helpt de verleiding weg te nemen. Maar slechts tijdelijk.
Je bent afhankelijk van wilskracht en uiteindelijk zal er een dag komen waarop je weerstand is uitgeput. Je komt in de verleiding en je denkt; Hoepel op met die lijst IK HEB EEN BORREL NODIG!
Je haalt de lijst tevoorschijn, niet om hem te lezen, maar om hem te verscheuren.

Waarom werkt het niet?

Om precies dezelfde reden waarom het advies van de dokter minder dan zinloos is; omdat we niet drinken om de redenen waarom we niet zouden moeten drinken! Een dergelijk advies kan er heel goed de oorzaak van zijn dat we ons probleem willen oplossen, maar het helpt ons niet dat te doen. Het enige echte antwoord is de redenen weg te nemen die er de oorzaak van zijn dat we drinken, of te veel drinken. In feite maken alle redenen om ermee te stoppen het moeilijker om dat daadwerkelijk te doen.
Sommige mensen vinden het erg moeilijk om dit punt te vatten. Maar nemen de feiten over de gevaren van zwaarlijvigheid de verleiding om te eten weg? Natuurlijk niet! Het is het verbodenvruchtsyndroom ; ze maken alleen dat voedsel tien keer aantrekkelijker wordt dan het eerst was. Hoe meer je je concentreert op de verschrikkelijke nadelen van het drinken van alcohol, des te meer zal een ander deel van je hersenen zeggen;

DUS ALCOHOL MOET GIGANTISCHE GENOEGENS OF VOORDELEN OPLEVEREN, ANDERS ZOU IK HET NIET DRINKEN, NET ZOMIN ALS DE REST VAN DIE 90 PROCENT. (90% van de bevolking drinkt alc. )

Of als je het stadium hebt bereikt waarin je jezelf niet langer voor de gek kunt houden dat het je wat voor genoegen of steun ook verschaft;

DIT KWAAD MOET ME VOLLEDIG IN ZIJN MACHT HEBBEN ANDERS ZOU IK ER MEE KUNNEN STOPPEN NET ALS ALLE ANDERE CHRONISCHE ALCOHOLISTEN.

Hoe meer je je concentreert op de redenen waarom je niet zou moeten drinken des te misdeelder en ellendiger je je zult voelen tijdens de perioden waarin je niet drinkt; het verboden-vruchteffect. en des te dommer zul je je voelen als je wel drinkt het schuldeffect.

Maar de belangrijkste reden waarom concentratie op de kwalijke gevolgen van het drinken het moeilijker maakt om je consumptie onder controle te houden is dat je al je inspanningen richt op het probleem, alsof dat op zich een oplossing zal verschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 De enige oplossing is de factoren weg te nemen die ons ervan weerhouden onze consumptie onder controle te houden. Welke zijn het? voornamelijk dat we alcohol essentieel achten om van bijeenkomsten met anderen te genieten en/of de stress en spanningen van het leven te hanteren.

2 Accepteer het eenvoudige en onweerlegbare feit dat als je hebt geprobeerd te stoppen of te minderen, maar er niet in bent geslaagd, je even grondig opgesloten zit alsof je in Fort Knox vastzit.

3 Het allerlaatste wat iemand die het absolute dieptepunt heeft bereikt nodig heeft is er, hetzij door anderen, hetzij door zichzelf, aan te worden herinnerd hoe doem en slap hij is. Het maakt het probleem alleen maar erger.

HOUD ER NU MEE OP JEZELF TE BEKRITISEREN. JE BENT NIET DE SCHULDIGE PARTIJ.
Het is net zo min jouw schuld als van die andere 90% die in dezelfde gevangenis zit of van de vlieg die zijn natuurlijke instinct volgt.

Hoewel alcohol een chemisch middel is en fysieke gevolgen heeft, zit de oplossing voor het probleem volledig in je hoofd.

Heb je al gehoord van de nieuwe drug? hij heet: blijdschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BLIJDSCHAP!

Laat je niet misleiden door de naam. Het is een sterk vergif en zal je leven aanzienlijk verkorten.Het is ook zeer verslavend. Zal je immuunsysteem ondermijnen en je concentratie belemmeren. Het zal systematisch je zenuwstelsel, je zelfvertrouwen, je moed en je vermogen om je te ontspannen verwoesten. Het smaakt afschuwlijk en kost je in de loop van je leven heel veel geld.
En wat krijg je ervoor terug ? ABSOLUUT NIETS!

Is de naam niet enigszins misleidend? Maar de fabrikanten zouden blijdschap veel minder gemakkelijk kunnen verkopen als ze het de naam MISÈRE meegaven.

denk je dat blijdschap zal aanslaan?
Dat is al gebeurd. In feite is 90% van de intelligente, beschaafde westerse samenleving al verslaafd.
Blijdschap is onze vriend alcohol.

Alcohol is een zeer sterk vergif. Als je een betrekkelijk kleine hoeveelheid pure alcohol zou drinken, zou je jezelf doden. In feite ben je daar al mee bezig; langzaam maar zeker.

Alcohol heeft je noot moed of zelfvertrouwen geschonken, dat dacht je alleen maar. In feite is het al jaren onmerkbaar en systematisch je moed en zelfvertrouwen aan het vernietigen.

Stel je een verslaafde voor die niet aan heroïne kan komen. Stel je de paniek voor en als gevolg daarvan het beven, trillen en zweten. Stel je de ultieme opluchting voor als ze een hypodermatische naald in hun ader duwen en die symptomen verdwijnen. Zou je naar die persoon kijken en denken: Heroïne spuiten lijkt me hartstikke leuk, zodra ik de kans krijg moet ik dat ook een proberen.
Zou je denken heroine is duidelijk heel goed tegen het zweten!

Denk je dat verslaafden echt van het spuiten genieten?
Niet drinkers vinden het het moeilijk te geloven dat iemand moedwillig het ene glas vergif na het andere achteroverslaat, vervolgens overgeeft en niet meer op zijn benen kan staan. Dan zegt; waarom ik drink? omdat ik het lekker vind, het ontspant me , het is gezellig.

Alcohol bedwelmd.
Als je vindt dat bedwelming ontspannend is, vind je het ook ontspannend als je bewusteloos bent geslagen. Daarmee bereik je precies hetzelfde effect veel sneller en met veel minder ergernis.

Een deel van jou zegt; ik moet een borrel hebben en een ander deel zegt; maar je moet niet te veel drinken! Het probleem is dat je met een borrel je dorst niet lest. Integendeel je schept een klein MONSTER in je lichaam dat een onverzadigbare dorst heeft en hoe meer alcohol je het geeft, des te meer dorst het krijgt! Het zijn niet de foute genen van alcoholisten die als ze maar één slokje nemen willen dat ze er nog een willen, ad infinitum dat is het effect dat alcohol op elk levend wezen heeft, jou incluis!

Het echte kwaad is het GROTE MONSTER de overtuiging dat het ons echt voordeel oplevert alcohol te drinken, overtuiging dat we zonder alcohol niet van bijeenkomsten kunnen genieten en stress kunnen hanteren, en de overtuiging dat sommige mensen het onmogelijk onder controle kunnen houden. Het ware kwaad is het monster dat deze illusies schept;

De hersenspoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE HERSENSPOELING!

Al van jongs af aan worden we onze jonge hersenen dagelijks gebombardeerd met informatie die ons voorhoudt dat alcohol onze dorst lest, goed smaakt, ins gelukkig maakt, onze belemmeringen wegneemt, verveling en stress opheft, pijn stilt, ons helpt te ontspannen en de fantasie de vrije teugels geeft. Tegelijkertijd is het absoluut onmisbaar voor succesvol sociaal contact. Wie heeft er ooit gehoord van een feestje zonder alcohol? Het is bijna een tegenstrijdige opmerking. En dan de meest effectieve hersenspoeling van alle; kinderen drinken limonade, volwassenen drinken bier en wijn.
Als er zoveel voor te zeggen is, hoef je niet echt een Sherlock Holmes te zijn om te ontdekken hoe het komt dat zovelen van ons in die valkuil terecht komen.
In het engels betekent "to intoxicate "zowel 1 dronken maken als 2 opvrolijken. De twee omschrijvingen lijken elkaar tegen te spreken. Het is overduidelijk dat intoxicatie afgeleid is van toxisch dat giftig betekent. Opvrolijken wordt genoemd als een van de mogelijke vertalingen voor intoxicatie. Als alcohol werkelijk al die dingen deed zoals boven benoemd, dan zou opvrolijken een juiste en tamelijk gepaste benaming zijn. Maar het is de drug, en een toepasselijke naam voor die drug zou zijn;

VERWOESTING.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook horen we de nare kant van het drinken, maar niet precies gebombardeerd met. Ook onze eigen regering lijkt zich niet bewust van de nare kant. En dat is eigenlijk ook niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat het grootste deel van de winst in de schatkist belandt.


We kiezen er net zomin voor om te drinken als we ervoor kiezen onze moedertaal te spreken. Het maakte deel uit van ons erfgoed, onze cultuuronze opvoeding. Het kon niet uitblijven dat we vroeg og laat voor het eerst met alc zouden experimenteren; daartoe waren we geconditioneerd. Het verschil tussen kiezen en conditioneren is heel subtiel. Maar laten we er even van uitgaan dat je ervoor koos om te drinken en het jaren lang echt onder controle had en je vrije wil uitoefende. Je werd evengoed opgelicht. Waar je voor betaalde was een genoegen en/of steuntje dat blijdschap heette. Wat je in feite ontving was een dodelijk vergif dat verwoesting heette. We zouden allemaal een uitstekend bewijs hebben onder de Warenwet, maar helaas kunnen we de drankenconcerns niet voor het gerecht dagen. Of toch wel? De tabaksgiganten dachten ooit ook dat ze onaantastbaar waren.

Gedane zaken nemen natuurlijk geen keer. Het verleden is het verleden en daar kunnen we niets meer aan veranderen. Aan het eind van de dag doet het er niet toe of we geconditioneerd waren of iets uit vrije wil deden. Maar we kunnne het verleden analyseren en ervan leren. Het is belangrijk dat je spoedig een duidelijk besluit zult nemen of je in de toekomst iets aan je drankprobleem gaat doen. Maar deze keer zul jij de situatie onder controle hebben en zal je besluit gebaseerd zijn op degelijke feiten. Om dat te doen moeten we tot jouw tevredenheid vaststellen of alcohol blijdschap of verwoesting is.:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EN IK?

Ik drink vanavond de laatste. Morgen begin ik met:

IS HET NIET FANTASTISCH?
MIJN LEVEN WORDT NIET MEER DOOR VERWOESTING BEHEERST !



STEL JE DAT KLEINE MONSTER VOOR ALS EEN
BOOSAARDIGE KWELGEEST DIE OP JE
SCHOUDERS ZIT,
ZIJN POTEN OM JE KEEL HEEFT GEKLEMD EN
EINDELOZE VOORRADEN ALCOHOL EIST.
DIE KWELGEEST IS DEGENE DIE NIET BUITEN
ALCOHOL KAN,
NIET JIJ.
ALS JE DAT EENMAAL BESEFT,
HEEFT HIJ ZIJN MACHT OVER JOU VERLOREN;
DE SITUATIE IS OMGEKEERD.
NU HEB JIJ MACHT OVER DIE KWELGEEST.
JE LAAT HEM OMKOMEN DOOR GEBREK AAN
ALCOHOL EN JE GAAT GENIETEN VAN ZIJN
DOODSSTRIJD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met mij gaat het goed. Ik ben 9 febr gestopt met drinken. Die dag gingen we met de camper naar marokko.
Ik vond het een goed moment om te stoppen omdat je dan ook veel afwisseling hebt. Het is dan ook best goed gegaan. Ik ben gisteren terug gekomen en tot nu toe geen alc op. Heel goed daaraan vind ik dat ik nu moest tellen hoeveel dagen ik droog sta en het niet uit mijn hoofd wist. 13 dagen dus!
Ik had een tekst uit het boek meegenomen op reis. Als ik het moeilijk had las ik dat even door. Mijn vriend deed met me mee en dronk ook niets, dat was ook heel fijn voor mij.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jim,

Nee thee is niet mijn favoriete drank. Ik ben nu aan het onderzoeken wat ik wel wil drinken in de avond, bij een etentje enz.

Iemand hier drinkt Crodino, geprobeerd, wel lekker voor 1 drankje maar mij te zoet. Heb het toen verdund met water was al beter te doen.
Zit nu aan de ravella licht, dat smaakt me wel ja, en weinig cal.
Heb nu ook mineraal water gekocht met perzik smaak.

Het gaat me redelijk makkelijk af. Ik moet al tellen hoeveel dagen ik geen gif in heb genomen. Is toch een goed teken niet ?

Tot mijn verbazing slaap ik hartstikke goed. Mijn partner zegt; je slaapt nu rustig in plaats van te liggen stuip trekken!

Maar Jim, hoe gaat het met jou en je drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...