Spring naar bijdragen

Afbouw diazepam


Jimi12345

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jimi12345:

 

Dit gaat helemaal verkeerd Jimi. Ik wilde jouw berichtje naar ditjes en datjes de dagdraad copieëren. Dat is zo'n beetje onze huiskamer maar het gaat verkeerd en krijg deze docu niet weg. Even kijken of ik het toch kan verplaatsen naar ditjes en datjes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 16-8-2023 om 13:30 zei bolletje:

Jimi ik heb je berichtje geplaats op ditjes en datjes de dagdraad. Dat is onze h. kamer.

 

Hallo Bolletje, ik heb nog een vraag.. Ik ben ondertussen 20 dagen gestopt met Diazepam.  Heb 't momenteel erg zwaar.  Is dat herkenbaar voor jou. Word er erg onzeker van.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Jimi,

Jazeker dit hoort erbij. Ik kon op een gegeven moment denken, "die angst en onzekerheid komt door het stoppen, nergens anders door"daardoor werd het soms minder. Het is ff een moeilijke tijd maar je krijgt er heel veel voor terug,

Veel drinken daarmee spoel je je lichaam. Iedere dag 1 uur rusten als het kan, en verder, doe leuke dingen, ben bezig, goed eten en vertrouwen dat het goed komt. Wanneer? Dat weet niemand sommigen kort 1 maandje, de ander langer, maar het komt goed, vertrouw maar op jezelf.

En schrijven, dan schrijf je van je af. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-9-2023 om 07:34 zei bolletje:

Goeie morgen Jimi,

Jazeker dit hoort erbij. Ik kon op een gegeven moment denken, "die angst en onzekerheid komt door het stoppen, nergens anders door"daardoor werd het soms minder. Het is ff een moeilijke tijd maar je krijgt er heel veel voor terug,

Veel drinken daarmee spoel je je lichaam. Iedere dag 1 uur rusten als het kan, en verder, doe leuke dingen, ben bezig, goed eten en vertrouwen dat het goed komt. Wanneer? Dat weet niemand sommigen kort 1 maandje, de ander langer, maar het komt goed, vertrouw maar op jezelf.

En schrijven, dan schrijf je van je af. Sterkte.

Bedankt voor je bericht.. 

Ik heb momenteel erge sensaties in m'n hoofd, soort gerinkel. Links en rechts.   Vind dit best eng.!  Is dat voor jou ook herkenbaar.?. En mag ik vragen hoelang heb jij erover gedaan voordat het beter werd.? 

Groet Jimi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Jimi,

Dat gerinkel in je hoofd is vaak het gevolg van het afbouwen, ik zou me daar niet al te druk over maken. Bijna iedereen heeft last van geluiden. Als het lang blijft dan laat je het een keertje onderzoeken. Voor nu zou ik er niet teveel aandacht aan schenken, kost alleen maar energie. Hoelang dit duurt is voor iedereen anders. Wat mij hielp is, het te accepteren, en er geen aandacht aan geven, dan verdwijnt het vaak, (niet altijd) maar heb je er minder last van. Ik heb nog steeds last van een geluid, (brainzapps) maar ik heb ook een herseninfarct gehad, Dus kan dat ook daar mee te maken hebben.

Ik vind dat je erg goed bezig bent chapeau. Jij komt er zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Jimi,

Dat gerinkel in je hoofd is vaak het gevolg van het afbouwen, ik zou me daar niet al te druk over maken. Bijna iedereen heeft last van geluiden. Als het lang blijft dan laat je het een keertje onderzoeken. Voor nu zou ik er niet teveel aandacht aan schenken, kost alleen maar energie. Hoelang dit duurt is voor iedereen anders. Wat mij hielp is, het te accepteren, en er geen aandacht aan geven, dan verdwijnt het vaak, (niet altijd) maar heb je er minder last van. Ik heb nog steeds last van een geluid, (brainzapps) maar ik heb ook een herseninfarct gehad, Dus kan dat ook daar mee te maken hebben.

Ik vind dat je erg goed bezig bent chapeau. Jij komt er zeker.

Bedankt weer voor je  reactie.!.  Ik doe m'n best maar de herrie is flink aanwezig. Ik ben nu 31 dagen gestopt met Diazepam. 

Ik neem ook al jaren een antidepressiva... En nu begin ik te twijfelen of de herrie daardoor komt..!?  Lastig pakket. 

Groet Jimi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jimi12345, Zowel diazepam als citalopram kunnen tinnitus als bijwerking hebben.
Dan kun je geuiden in alle vormen horen.
Die kunnen weer verwdwijnen als je stopt met gebruik.

Een andere oorzaak die daarmee samenhangt is spanning en stress.
Dat is wat lastiger om mee om te gaan.

< Boek Oorzaken – Nieuw zelfhulpboek bij tinnitus en hyperacusis >

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roberto:

@Jimi12345, Zowel diazepam als citalopram kunnen tinnitus als bijwerking hebben.
Dan kun je geuiden in alle vormen horen.
Die kunnen weer verwdwijnen als je stopt met gebruik.

Een andere oorzaak die daarmee samenhangt is spanning en stress.
Dat is wat lastiger om mee om te gaan.

< Boek Oorzaken – Nieuw zelfhulpboek bij tinnitus en hyperacusis >

 

Oké bedankt.!. Ik ben nu 1maand gestopt met Diazepam.. Alleen de klachten zijn de afgelopen dagen heftiger geworden.  Ben een beetje angstig door het gerinkel/ gesuis in m'n hoofd en oren geworden. 

Hoop dat het over een tijdje beter gaat.! 

Groet Jimi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Jimi12345:

Ben een beetje angstig door het gerinkel/ gesuis in m'n hoofd en oren geworden. 

@Jimi12345, dat gerinkel / gesuis is irritant, maar totaal ongevaarlijk.
Angst / stress kan het wel verergeren.

Mijn tinnitus is zeer minimaal, heb er geen last van, maar wordt soms heviger.
Voor mij is dat een signaal dat iets mij stress geeft.
I.p.v. te focussen om dat gesuis kun je je beter focussen op wat je dan stress geeft.
En daarmee proberen om te gaan.
Of eventueel bepaalde situaties vermijden als dat mogelijk is.

Rustige achtergrondmuziek kan ook wel helpen.
Of een of andere activiteit gaan doen voor de afleiding.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik ben 8 december met ontslag gegaan na een detox opname van 6,5 week. Ik had Oxazepam maar ben daar op de 2-de dag overgezet op Diazepam om vervolgens te detoxen. Jeetje wat een hel! Over de restverschijnselen wordt niet gesproken, maar ik had er al veel over opgezocht. Ook hier op dit forum meegelezen en ik dacht: ik wil ook wel mee praten. Heb behoefte aan lotgenoten in deze :)

Sterkte voor iedereen! Groetjes Fleur 

bewerkt door FLV82
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FLV82, mag ik jou vragen wat jou oorspronkelijke klachten waren?
Oxazepam krijg je niet zomaar voorgeschreven en mag je niet langer dan 2 weken tot 2 maanden gebruiken.
Slik je langer, dan moet je afbouwen.
Hoe snel of hoe langzaam verschilt per persoon.

Benzo's zijn geen geneesmiddel, verdoezelen alleen tijdelijk jouw klachten.
Als je daarmee stopt komen de oorspronkelijke klachten in ergere mate terug.
Plus mogelijke bijwerkingen en alles wat jij probeert te verdoezelen.

Bespreek dit soort dingen met jouw voorschrijvend arts.
Die kent jou beter dan de mensen op dit forum.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roberto, ik ben ermee begonnen tijdens een opname ivm mijn depressie. Het is toen voorgeschreven. In de ggz worden vrij gauw benzo's voorgeschreven. Dat het zo kort gebruikt mag worden en dat het verslavend is dat weet ik helaas allemaal. Ik ben 41 jaar en in het verleden was ik werkzaam als ziekenverzorgende en later als doktersassistente. Dus ik heb wel kennis op dat gebied. Alleen na heel veel opnames, behandelingen en therapieën gericht op m'n depressie (en de diagnose autisme die ik op m'n 38-ste kreeg) werd het moeilijker en moeilijker. Ik heb toen ook electroshock therapie gehad en heb daar de nodige geheugenproblemen aan over gehouden. Ook heb ik heel veel (!) soorten anti depressiva gehad. Op een gegeven moment kreeg ik Oxazepam en dat werd steeds opgehoogd. Toen ik bijna met ontslag ging mocht ik m'n eigen medicatie in beheer om alvast toe te werken met naar huis gaan. Een waarnemend psychiater die voor een periode mijn eigen psychiater waarnam omdat zij ziek was, zei tegen mij dat ik de zo nodig medicatie, ook als vaste giften moest zien. Het enige dat ik voelde was totaal óp zijn....maar ik voelde mij ook warrig, opgejaagd en toen ik 4 weken met ontslag was kwam m'n eigen psychiater erachter dat ik veel meer Oxazepam slikte dan toegestaan, maar ook dan dat er gerapporteerd was. Zij wisten dit niet. Deze waarnemend psychiater heeft mij ook met 51 herhaalrecepten Oxazepam met ontslag laten gaan. Ik wist van voren niet meer dat ik van achteren leefde...ik heb dus niks met die herhaalrecepten gedaan. Maar toen hoorde ik dus dat ze erg geschrokken waren en ik in detox moest. Ik kan mij voorstellen dat mijn verhaal op 't eerste ogenblik wat vreemd over kan komen hier op 't forum. Maar geloof me: ik wist hier niet van. Ik heb zoveel verschillende medicamenten geslikt in mijn leven, ik wist op een gegeven moment écht niet meer wat verantwoord cq toegstaan was. Iig heb ik netals jullie wsch (?) ook moeten detoxen (hier lees ik vooral afbouwen...ik begrijp dat dat ook erg heftig is / is geweest voor jullie.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor mijn eigen duidelijkheid: is er iemand die dit forum een soort van 'bewaakt' oid? Iedereen die hier reageert heeft zelf ervaring met benzodiazepines denk ik? Ik heb vooral behoefte aan de (h)erkenning nl. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...