Spring naar bijdragen

Nieuw hier!


MoonMae88

Aanbevolen berichten

even voorstellen :)

Ik ben een vrouw van 35 jaar en ben naar Amsterdam gekomen voor het avontuur en dit gevonden maar dit ging al gauw fout. Veel feesten, nachten overslaan, drugs, alcohol, depressies, angsten. Uiteindelijk ben ik hulp gaan zoeken bij een verslavingskliniek.

Vriendengroep en familie downgraden mijn verslaving daar heb ik weinig steun aan. Sinds ik hulp heb (ambulant) ben ik in het begin helemaal gestopt voor een paar maanden met alcohol, coke en speed maar alcohol begint er weer langzaam in te sluipen. Afgelopen weekend voelde ik al aankomen dat het mis zou gaan.. meerdere risicofactoren in een week. Veel gedronken en ook weer coke gehad waardoor ik mij de hele week erg slecht heb gevoeld.. maar voor mijn gevoel is nu de knop weer om. Het lijkt of ik sinds de hulp zit te wachten tot mijn leven vanzelf beter wordt en dat het toch als een soort van teleurstelling voelt dat dat dus niet vanzelf gaat en echt nog steeds hard werken is. Het is zoveel makkelijk om te blijven bij wat je kent maar dit wil ik echt niet meer.  Toevallig kwam ik op dit forum terecht en het lezen van jullie verhalen doet mij voelen er toch niet alleen voor te staan dus ik dacht ik laat ook even een berichtje achter :)
 

bewerkt door MoonMae88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @MoonMae88,

jou verhaal is dat van ons allemaal. Een rijke pluimage van geweldige mensen, maar wel met een probleem. En je bent zeker niet alleen

wij varen allemaal op dezelfde boot, helaas. 
maar wat goed dat je hier bent gekomen, hier kan je alles delen wat de buitenwacht niet snapt en dat voelt zo goed.

heb je een plan van aanpak bedacht?

kom vooral meelezen op de dagdraad, je kan je ook elke dag aanmelden voor het dagpact daar beloven we onszelf en elkaar die dag niet te drinken. Want het klein en overzichtelijk houden werkt voor velen heel goed

succes met deze boeiende reis, en een luisterend oor is altijd dichtbij

Liefs:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel! 

 

Ja, voel nu voor het eerst dat ik niet de enige ben, dat wist ik natuurlijk wel maar je doet het toch alleen of zo. 

Ik wil vooral stoppen met wachten tot het beter wordt maar in kleine stapjes mn leven weer invulling geven en ben erg benieuwd naar andere ervaringen dus zal dit forum in de gaten houden:) 

 

Bedankt voor je reactie ! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @MoonMae88

Goed dat je zegtvdat de knop om is en dat dat ook betekent dat het niet vanzelf gaat. Dat is voor iedereen anders lees ik hier. Wat ik wel veel lees is dat, en dat doe ik ook, veel van ons lezen en luisteren wat er is op dit gebied. Boeken, podcast, filmpjes youtube. Dat helpt om tot inzichten te komen. Ik hoop dat je blijft komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en welkom!

Gefeliciteerd met deze stap!

Je doet het zeker niet alleen! Ik ben toevallig net zelf begonnen aan het boekje van Ester ten Hove: "Morgen stop ik echt!". Dit geeft inzicht. 

Verder heb ik het boek van Michael Niclaus "Succesvol minderen of stoppen met alcohol". Laat je niet foppen door de titel ;). Dat is een briljante manier om het boek op te willen pakken. Maar na het lezen realiseerde ik me ook dat minderen voor mij geen optie is.

En wat voor mij ook helpt is "one day at a time!" Samen kunnen we dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...