Spring naar bijdragen

Aangenaam Elle


Elle28643

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is Elle (pseudoniem) en ik ben een jonge vrouw in de leeftijdscategorie 20 - 25.

Ik slik als sinds mijn 17e benzodiazepines en heb zo nu al een beetje alles gehad. Vanaf het begin is mij duidelijk gemaakt dat het zou gaan om tijdelijke medicatie (wat ook logisch is), gezien de medische afhankelijkheid die er kan ontstaan. Echter heeft tijdelijk een ander begrip gekregen en zit ik nu al meer dan 7 jaar aan de benzodiazepines. Van Lorazepam tot Oxazepam tot Midazolam en ga zo maar door. Ik ging van de ene benzo naar de andere. Ik ben nu op het punt dat ik echt wil stoppen met deze troep, maar het lukt me niet. Tja, meer dan 7 jaar is dan ook niet niks, maar hoe bouw ik af? Ik zit momenteel aan de Rivotril en het helpt me, maar ook hier moet ik weer van, voordat het effect is bereikt. Tegelijkertijd worstel ik met FNS (https://www.stichtingfns.nl) en daar heb ik dan ook weer gelezen dat Rivotril vaker word voorgeschreven (niet om het weg te maken, maar wel om de symptomen te verminderen.

Ik ben bij diverse psychiaters geweest, heb ook iedere keer aangegeven dat ik wilde stoppen, maar vaak komen ze met een excuus dat het nu niet het juiste moment is. En toch voel ik aan alles dat ik het moet. Ik wil niet mijn leven lang aan benzodiazepines zitten. Ik ben er klaar mee.

Hebben mensen tips? 

Groetjes,
Elle

Ps: Ik beluisterde de Podcast De macht van de benzo's, en kwam een aantal namen tegen, maar ik ben niet zo goed in Engels dus ik kon het niet vinden. Maar in de laatste aflevering werd er gesproken of Medin America(?), Header Asthen (The Asthen Manual)?, maar op Google kwam ik er niet uit, want waarschijnlijk type ik het verkeerd. Weet iemand toevallig hoe ik het wel goed moet schrijven? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elle28643,

Standaard moet je niet meer dan twee maanden een benzo gebruiken.
Bij langer gebruik moet je afbouwen.
Slik je nu alleen nog Rivotril?
Dit kan te maken hebben met FNS, dan moet je het misschien wat langer slikken.

Ik zou dit nog eens met jouw voorschrijvend psychiater overleggen en hem om een duidelijke toelichting vragen.
Ook over een eventueel afbouwschema en wanneer daarmee te starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Roberto:

@Elle28643,

Standaard moet je niet meer dan twee maanden een benzo gebruiken.
Bij langer gebruik moet je afbouwen.
Slik je nu alleen nog Rivotril?
Dit kan te maken hebben met FNS, dan moet je het misschien wat langer slikken.

Ik zou dit nog eens met jouw voorschrijvend psychiater overleggen en hem om een duidelijke toelichting vragen.
Ook over een eventueel afbouwschema en wanneer daarmee te starten.

Hallo Roberto, 

Ja, maar ik had laatst een gesprek met de psychiater en toen vroeg ze waarom ik dat wilde. Ik zei, omdat ik al heel lang aan de benzodiazepines zit en ik er echt een keer van af wil, maar daar is ze verder niet op in gegaan of zo.

Groetjes,
Elle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...