Spring naar bijdragen

voorstellen

wollie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort ben ik aangemeld. Mijn verhaal is herkenbaar denk ik, dagelijks "sociaal" alcoholgebruik bij het eten, met af en toe een uitschieter (doordrinken) bij een slecht humeur. Ik kan genieten van een wijntje of en biertje aan het eind van de dag, dat vind ik ook geaccepteerd. Probleem is echter dat 1 vaak niet genoeg is en ik ook niet een dag zonder kan. Daarnaast wil ik ook weleens overdag aan de zuip als ik erg moe ben of niet lekker in mn vel zit, er "even niet meer zijn". Ik weet het van mezelf maar het is zo verdomd moeilijk te veranderen. Ik hoop dat deze site mijn stok achter de deur is.

Het lijkt mij erg fijn te horen hoe jullie hiermee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom Wollie,

Ikzelf zit ook nog maar kort op deze site en moet zeggen het bevalt me wel!

Ik gebruik het meer als een dagboek en soms meng ik mij op de chat van · Ditjes, datjes & dagdraad en doe dan mee met de dagpact.

Je zult ook lezen dat er verschillende intensies zijn wat betreft het omgaan met alcohol.

Voor mij is het duidelijk ik moet gewoonweg STOPPEN!!!

Maar voor nu wens ik jou het beste en alle wijsheid toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wollie,

Welkom hier, ook van mij. Een gevleugelde uitspraak hier is: één is teveel en tien is te weinig.

Dat geldt kennelijk voor jou ook.

Ik ben een jaar behoorlijk succesvol geminderd, maar merkte dat het me meer energie kostte om me aan mijn voorgenomen hoeveelheid te houden, vooral als er een grote trigger was, dan om helemaal te stoppen. Dat heb ik dus daarna gedaan. Het voordeel is dat de trek langzamerhand naar de achtergrond verdwijnt. Dat bereik je nooit als je minderaar blijft.

Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan en heb daar veel aan gehad. Vooral het ontdekken wat mijn valkuilen waren en het aanleren van alternatieven voor gevaarlijke momenten waren belangrijk voor me.

De dagdraad is onze virtuele huiskamer. Elke dag wordt een nieuwe draad geopend. Er is bijna altijd wel iemand en er wordt over van alles gesproken. Zodra er iemand iets te vragen heeft, of het moeilijk heeft, schakelen we om en proberen die persoon te helpen. Mocht je per ongeluk niet gehoord worden, dan a.u.b. even opnieuw ROEPEN.

Ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Mocht je struikelen sta dan zo gauw mogelijk weer op, veeg je knietjes af en ga door met nieuwe moed!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Hoe mooi zou het leven eruit zien als je af en toe eens kon drinken

Vond het eigenlijk altijd er gezellig uitzien als je een wijntje bij het eten kan nemen,

bij de koffie op zondag een likeurtje,

gewoon smiddags als het warm weer is na je werk een 1 biertje te nemen

30 jaar heeft het me gekost om echt in tezien dat alcohol niet voor mij is weggelegd

Kan er niet mee omgaan...ging er kapot aan

Gelukkig is het nooit te laat om hiermee aan de slag te gaan

Er is tegenwoordig genoeg hulp te vinden om deze kans te laten slagen

Schroom niet om die hulp te vragen,,,huisarts ,medicatie,verslavingszorg,forum het is er allemaal

en ook voor jou

De belangrijkste bouwsteen ben jezelf...jij moet het doen

Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...