Spring naar bijdragen

lorazepam afbouw vraag


Afke15

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het afbouwen van de lorazepam met taperingstrips. 

Het is te snel gegaan, in 4 weken tijd van 1 mg naar 0,5 mg.

Nu moet ik hier even op blijven en weer stabiel worden. Maar dit is nu de tweede week dat ik  0,5 mg slik maar nog niet stabiel. Veel huilbuien, angsten, spierpijn in bovenbenen en boven armen en somber.  Ik moet hierbij melden dat ik nu in de 13 -de week zit van de paroxetine ophoging van 30 naar 40 mg. Misschien heeft dit er mee te maken?  Het is allemaal zo raar verlopen, eerst oxazepam, zelf afgebouwd en nu deze lorazepam. Ik slik nu al 9 maanden benzo's.

Wie kan mij vertellen wanneer je weer redelijk stabiel wordt , hoeveel tijd gaat daar overheen in deze pauze stand?

Het is de bedoeling dat ik straks als ik weer stabiel ben ( ja , wat kan ik daarvan verwachten, wat is stabiel zijn ?) in drie maanden tijd met taperingstrips van 0,5 mg naar 0 ga.

Hoop dat iemand mij advies kan geven over het stabileseren en weer doorgaan met afbouwen.  Ik had verwacht dat ik met taperingstrips veel minder bijwerkingen zou krijgen!

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord!  

Waar kan ik op Facebook de site vinden?

Ik kan ook afbouwen in 2 maanden met de strips, van 0,5 naar 0,2 mg en dan van 0,2 naar o.

In het boek Minder Slikken staat dat je het beste heel langzaam moet minderen.  Het zal wel heel persoonlijk zijn denk ik.

Het is wel zo dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil, zal er morgen met mijn psychiater over hebben wat wijsheid is. Hij laat het nu aan mij over.....Ik moet het zelf aanvoelen zegt hij. Tja!

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 22-5-2023 om 09:28 zei Afke15:

Bedankt voor je antwoord!  

Waar kan ik op Facebook de site vinden?

Ik kan ook afbouwen in 2 maanden met de strips, van 0,5 naar 0,2 mg en dan van 0,2 naar o.

In het boek Minder Slikken staat dat je het beste heel langzaam moet minderen.  Het zal wel heel persoonlijk zijn denk ik.

Het is wel zo dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil, zal er morgen met mijn psychiater over hebben wat wijsheid is. Hij laat het nu aan mij over.....Ik moet het zelf aanvoelen zegt hij. Tja!

Hoi afke, hoe gaat 't nu met jou.? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog steeds op de stabiele dosis van 0,5 mg lorazepam.

Het ging al veel beter en ik zou weer gaan minderen maar ik kreeg een terugval.  Of ik heb teveel hooi op mijn vork genomen of het komt nog steeds van die afbouw, ik weet het niet. Het gaat met ups en downs. 

Durf nu eigenlijk nog niet verder te gaan met afbouwen. Zit er vandaag precies een jaar aan die vreselijke benzo's. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afke denk goed na voor je naar facebook gaat. Het is daar erg druk, en we hebben juist rust nodig. Veel prikkels is niet goed voor iemand die midden in het afbouwen zit. Heb je wel eens gekeken bij ditjes en datjes?

Ik zou voorlopig stoppen met afbouwen. Minstens een maand en kijk dan verder. Heb je het nog moeilijk plak er dan nog een maandje bij, en bouw af met kruimetjes.

Een terugval kan zeker en hoe dichter je bij het eindpunt komt, des te pittiger het toch wordt, dat is niet anders. Daarom is even niets doen het beste voor je. Het komt goed houd je daar maar aan vast. een stevige virtuele arm van mij, voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Aafke,

Misschien in de toekomst als je wat stabieler bent. Te veel prikkels moet je ten alle tijden proberen te voorkomen. Die kosten zoveel energie en dat gaat allemaal ten koste van je herstel, ik kan dathier  niet vaak genoeg herhalen.

Hoe is het nu met je? Lukt het allemaal nog wel? En wat doe je zo de hele dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog een vraag: ik ben zit nu alweer 6 weken op dezelfde dosering  van de lorazepam 0,5 mg. 

Het ging eerst heel goed en ik was stabiel, maar van de ene op de andere dag kreeg ik weer allemaal bijverschijnselen.

De apotheker van de taperingstrips zegt dat dit kan, maar wanneer kan ik dan weer starten met afbouwen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aafke als je bij jouw berichtjes ben dan moet je die niet aanklikken. Je ziet daaronder een heleboel regeltjes staan scroll maar naar beneden dan zie je vanzelf de regel "ditjes en datjes staan"als je daar op klikt kan je naar de dag van vandaag.Ik zal daar alvast je volgende vraag w.b. dezelfde dosering proberen te beantwoorden. Als het niet lukt schrijf dat maar hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...