Spring naar bijdragen

Nooit meer roken


smart

Aanbevolen berichten

Hey Blondie, wat zei je ook alweer "maatjes in crime"...?!
Maar je moet me niet zo letterlijk volgen hoor da ga nie goe kome nie.
Zie maar wat je ermee doet en wat je wel of niet aan kunt, dat kun jij alleen beslissen :heart:

Zelf heb ik gisteren weer geprobeerd aan de champix te komen maar helaas.......
mijn lichaam weigert nu nog resoluter dan de eerste keer, werd er gistermiddag al beroerd van (misselijk en erg stekende buikpijn). Ben ik nou echt de enige hier die last heeft van de bijwerkingen van champix??? Heb ik weer. :(
Nicotinepleisters zijn nu een optie want op eigen kracht gaat het denk ik niet lukken.
Maar nu wacht ik eerst tot ik het geld van de champix terug heb van de verzekeraar (ik moet n beetje oppassen met de centjes hiero).
Ondertussen een plan van aanpak gemaakt:
ik ga vanaf vandaag de kookwekker-methode gebruiken om het roken te minderen!
Vandaag stond de wekker op om de 3 uur 1 peuk en dat is nog net te doen, 's morgens beter dan 's avonds. Ik ben ervan overtuigd dat ik zo steeds verder kan oprekken maar ik wil me er wel nog enigszins comfortabel bij blijven voelen.
Ook morgen laat ik de wekker daar nog op staan, pas als het me makkelijk(er) afgaat ga ik de tijd verlengen. Betekent dat ik nu 6 per dag "mag".

Waar zijn de andere stoppers / champniksers? Hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

salmiaklollies? jeetje dat is echt lang geleden voor mij, zal eens kijken.

vandaag dag 4 van het niet roken, Blondie ben je teruggevallen? dat je schrijft morgen dag 1? of heb ik iets verkeerd begrepen? verhuizen en stoppen vindt ik extra knap

iedereen een drog en rookvrije dag gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben alweer 10 maanden en nog wat rookvrij.

Het gaat onderhand onbewust voorbij. En ik kan alweer moeiteloos een half uur of langer achtereen hardlopen. Als ik een beetje doorloop krijg ik een runners' high er kado bij haha. Guess what, waar de Wakx nu aan verslaafd raakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben dit weekend helemaal uit de rails gelopen, zowel met alcohol als nicotine.
De drank is een uitglijder, ik weet dat ik de komende dagen/weken wel weer drankvrij door zal komen maar met die verrekte peuken......
Het zijn toch 2 totaal verschillende vormen van verslaving hoor volgens mij. Hoewel.....ik vind het wel vreemd dat ik beide niet langer dan 2 weken vol heb weten te houden , da's toch apart niet?
En nog een overeenkomst voor mij: ook met het roken kan ik het niet bij "een paar" houden............
Oké, pffffffff het forumleven is een ganzenbord en ik mag weer terug naar AF.
De alcohol laat ik meteen helemaal staan (dat is het probleem niet daarmee stoppen, het volhouden is daar het probleem), met het roken lukt me dat echt niet en ga ik dus weer minderen zoals waar ik mee bezig was. Morgen meteen weer oppakken, de keukenwekker-methode want daar voel ik me het best bij. Dan kan ik er nog lol in hebben ook, het spelletje met mezelf om te zien hoe lang ik het kan uitstellen en daar dan als het goed gaat blij mee zijn. Want positieve gevoelens heb ik hard nodig om vol te kunnen houden.

Blondie: ik vind het knap wat je doet :present:

Niwi: voorbeeld en belofte voor onze toekomstmogelijkheden :present:

Gaby: doe je ook weer mee? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe week, nieuwe kansen...............
Ben kwaad op mezelf. Heb ik nou ruggegraat of niet? Bah!
Als ik wil stoppen wil ik toch stoppen potverdikkemie!!!:devil:
Heb er vanmorgen al 2 gerookt nu schoon gedouched enz.
geen idee wat er gebeurt als ik zou proberen nu in 1x te stoppen....?????
%^&^&$$$% grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
proberen?
Blijf wel hier in de buurt dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jazeker Sara, doe ik weer mee!!!! Vandaag dag 2, van zowel niet roken als drinken, ik ga als ik ga drinken ook heel veel roken, echt kettingroken, vreselijk, volgende ochtend, vieze smaak in mond, stinkend huis, huid ,haren, bah....
ik herken het in jou hoor, ik heb (hopelijk wordt dat nu had) ook steeds uitglijders, heb 1x 3 maanden niet gedronken (AA had ooit eens gezegd dat je dan pas echt nuchter was, was vreselijk, het afkicken, en ik kon eigenlijk niet wachten op m'n eerste terugval (grote schaamte)) daarna steeds een uitglijder, soms na 2 maanden, 1 maand, 1 week, maar telkens als ik het niet meer trek, (wat trek ik dan eigenlijk niet meer????) dan lijkt het wel alsof het alleen met drank is ''op te lossen'' te verdoven of weet ik veel, en ik zou dat het liefste niet hebben, dus echt alle tips zijn welkom, strijd hier nu al 4 jaar mee, eens moet het kwartje toch vallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dus de verslavingsarts zegt drinken en roken tegelijk doen? nou dan doen we dat maar he Desi, hoe vergaat het jullie? is bij mij pas de 2e dag, weet uit ervaring dat de eerste dagen de makkelijkste voor mij zijn...... maar wat je zegt Sara, zal toch verdorie lekker zijn, dat ik m'n eigen lichaam vergitig met die dure troep, wil het niet..... en ga nu heel positief zeggen; het gaat me lukken! Dag 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Als kosten geen belangrijk element zijn, maar de gezondheid:
ik hoor hele goede ervaringen met electronische sigaretten, die bestond niet toen ik stopte. Je krijgt je nicotine op ongeveer dezelfde manier, maar geen longkanker oid.

Toen ik stopte waren er al pleisters. Die bevielen totaal niet. Ik moet ze vastplakken met tape, huidirriteerde en ze geven heel geleidenlijk nicotine af, dus niet even een goede load op het moment dat je er naar snakt.

Nicotinekauwgom geven wel een piek net als sigaretten, maar juist daarom moet je als je van de sigaretten af wil, nog een keer van de kauwgom af. Ze zijn wellicht net zo verslavend. Qua gezondheid vormen ze volgens mij geen enkel probleem.

Als ik het opnieuw zo moeten doen: eerst electronische sigaretten een tijdje uitproberen, dan ben iig van de schadelijk teer af, en heb je nog het trekjes nemen gevoel.
Als ik dan nog niet zou kunnen stoppen, nicotinekauwgom proberen, dan moet je wel van het trekjes nemen af, maar hou je de nicotinekick.
En misschien als laatste stap de pleister.
Althans dat zo ik doen anno 2011.
Verder als je spullen gaat kopen, google eens goed op Internet bij Engelse on line bedrijven. Bijv. www.chemistdirect.co.uk Die zijn veel goedkoper dan in Nederland (minder dan de helft, zeker voor de kauwgom). Je moet dan natuurlijk wel meteen wat meer bestellen anders verlies je dat weer aan de porto kosten. Maar je betaalt geen invoerrechten, want in de EU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit ben ik dit draadje gestart omdat ik er hé-le-maal genoeg van had. Maar het lukte me niet.
Ik ben een korte termijn baler. Helaas; ben daar niet trots op.
Ik heb datzelfde nu weer. En voor hoelang? Dit keer is het echt de gezondheid.
En anders zal ik moeten accepteren er gewoon vroeg aan te overlijden. Klinkt hard maar is wel realistisch en verantwoordelijk.

Ik wou even melden dat ik iig meelees. Ik lees ook met interesse de draad over terugval.
Ik heb niet veel eigen bijdrages meer op fora. Ik merkte dat ik er iets zocht wat ik niet kreeg; een belangrijke les. Van afhankelijkheid wil ik loskomen. Er moeten gezondere vormen bestaan.
Momenteel is dat meer in real live.

Alle stoppers: veel wilskracht gewenst!

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, voor roken nog nooit een hulpmiddel gebruikt, Voor drank refusal, maar ja zoals je gelezen hebt, heb ik regelmatig terugvallen , dus echt lang zonder is me nooit gelukt, hooguit een half jaar ofzo (met roken dan, drinken was het langst 3 mnd) , ben wel heel erg benieuwd nr champix, goede dingen over gehoord, vandaag niet gerookt/gedronken, 1 moeilijk rookmoment gehad, was te doen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees: hartstikke goed! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren, zelf merkte ik al na een paar dagen dat de trek minder werd en de peuk minder smaakte dussss Go for it! :present:

Gaby; ik vind het knap hoor van je. Beide tegelijk, klasse!

Blondie: heel begrijpelijk wat je schrijft en baal maar niet te erg van dat roken, ga nu eerst maar verhuizen. Loskomen van afhankelijkheid..............een zeer realistische stap meid. :heart:

Zelf tot de conclusie gekomen dat stoppen met roken zonder hulpmiddel toch te zwaar is nu. Ik ben dus weer aan het minderen en dat lukt wel. Kookwekker-methode; om de zoveel uur "mag" ik en dat werkt voor mij. Ook de sport om het steeds wat op te rekken,de tussenposes al lukt me dat 's morgens beter dan 's avonds. Nou ja wordt aan gewerkt en wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Desi, ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met champix, bij de AA echt een aantal goede ervaringen gehoord, en die mensen zijn nog steeds rookvrij, niet meer slaaf van.... zou dat niet heerlijk zijn? Succes Desi!

En Sara , ik vindt minderen ook al knap hoor, voor ieder werkt toch weer een eigen manier, er moet denk toch eerst een knop in het hoofd om...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...