Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Ja Bol het is zoals je het schrijft.

Ik merk wel dat ik het beter ga accepteren, het niet drinken.

Dat ik het gewoon niet kan, te vaak uitgeprobeerd.

De laatste keer MET de refusal was ronduit een vreselijke, beschamende ervaring.

ZO heb ik me nog nooit gevoeld, zo ellendig, ziek en alleen.

Ik ben nog steeds bezig met stappen te ondernemen om mijn leven op de rails te krijgen.

Een nieuwe invulling vinden.

En ik denk dat ik er langzaam wel kom.

Vergeleken met een half jaar geleden ziet het er al stukken beter uit.

Het helpt ook telkens weer om hier te komen.

Weten dat ik niet de enige ben.

Lezen hoe anderen het doen en hoe het gaat.

Fijn bedankt Bolletje voor je uitgebreide verslag!!! xxxx An

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mooi Bol!

Krijg kippenvel en een gevoel van herkenning bij het lezen...

Ik bemerk dat het innemen van de Refu als vanzelf gaat...

Zolang ik stabiel in het leven sta is het voor mij als het drinken van water, als een basisbehoefte.

Echter wanneer ik wat wankel in het leven sta,begint er bij mij een stemmetje te roepen, dat ik best wel eens zonder de Refu kan en zelfs dat ik er best wel weer eens eentje kan drinken... Al weet ik verstandelijk dat ik dat gewoonweg niet kan!

Dan ben ik blij dat ik inmiddels dat rottige stemmetje herken en terug kan vallen op het forum en mijn netwerk rondom mij (AA en familie) voor steun...

Voor nu is de Refu mijn rots in de branding en als dat zo moet zijn voor de rest van mijn leven,dan zij dat maar zo...

Alles beter dan drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refu zit er weer in. EenĀ mindere dosering dan voor geschreven. Ben een beetje aan het twisten merk ik. Eind volgende maand zou ik stoppen met de refu. Ik ga dit ook doen...Maar (en nu komt het) Ik denk dat het zinvol is een afspraak te maken met de arts omĀ aan te geven wel te stoppen, maar de Refu toch graag voorgeschreven te krijgen in de vorm van een soort 'in eigen beheer'.Ā Ik weetĀ dat je het zo nodig kan slikken. Dit is natuurlijk ook een optie. Maar aangezien het bijĀ  mij ook psychologisch werkt (refu geslikt is niet kunnen drinken, angst combinatie refu en alcohol maakt dat ik dit ook niet gelijktijdig durf te gebruiken) heb ik er denk ik baat bij. Lijkt wel een soort van voorbehoedsmiddel dan.Ā Ik hoor mezelf denken, dus dan kan ik ook zo nodig gaan slikken? Ik hoor het al . Deze Miep moet eerst maar eens richting arts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus, ja ik zou het eerst maar met de arts bespreken.

Ik was er destijds ook zo mee bezig ' ik ga stoppen, Ā kan wel zonder...' Ā 

Had ik beter bespreekbaar kunnen maken.

Ā 

De onrust zit in mijn kop, ik ga ff een tukkie doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Refu zit er weer in...

Blij,want met de onrust en zenuwen voor mijn sollicitaties heb ik de rust in mn koppie nodig dat ik gewoonweg niet kan drinken!

Lotus, ben benieuwd hoe het gaat nu je de Refu alleen zonodig gaat innemen. Volg je met interesse.

Misschien op termijn ook wat voor

voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gestopt met de twee wekelijkse inname van Refu. Ik ga het 'zo nodig slikken'. Ik wil het meer op eigen kracht gaan doen. Refu ga ik dus gebruiken als een soort van voorbehoedsmiddel ;)Ā Ik ben zelf ook benieuwd en toch ook best spannend. Mocht ik toch weer de rust kwijt raken, gaan soebatten en noem maar op, dan ga ik het weer standaard slikken. Eerst onder vinden hoe ik me hier onder voel (en natuurlijk mijn gezin) Werk aan de winkel dus. Plannen maken, triggers in beeld, alternatieven, dagpact....Ha, ik hoef me dus niet te vervelen. Kan ik die trigger vast weg strepen :)

Ā 

Blondie: ik blijf schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...