Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Pindarotsje
Bb wat was je hoogste dosis die je nam?
En waarom ben je naar 60 mg gegaan, terwijl je met 15 mg al geen drankzucht meer had?
Ik heb gisteren 105 mg genomen, 3 x 35 mg.
Ik heb gemerkt dat binnen de 5 uur innemen me teveel bijwerkingen gaat opleveren.
Nu neem ik om 8.00 uur, 13.00 uur en 18.00 uur.
Als ik dan eens een half uurtje te laat ben met innemen kan ik alsnog altijd de 5 uren aanhouden.
Mijn tijden van eten kunnen nog al eens variëren juist al je veel buiten de deur eet heb je dat niet in de hand.
Maar even een tabletje nemen tussendoor kan ik prima onopgemerkt. Desnoods zelfs zonder water.
De enige bijwerking die ik nog heb is een verstopte neus en dit is 's nachts erg lastig.
Gelukkig is die vervelende kriebelhoest al verdwenen.
Alle tips zijn welkom.
Deze dag wordt mijn 4e dag zonder drank!
Wie duimt voor me dat ik eens een weekend meemaak zonder wijntjes?
Dan kan ook de baclofen meer zijn werk gaan doen.
Ik ga mezelf het heerlijkste fruit kopen wat er maar te koop is.
Nog altijd goedkoper dan een fles wijn.
quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pr. mijn hoogste dosis was 90mg p/d genomen na herseninfarct, was twijfelgeval

Bij 15mg stond ik idd. droog maar kreeg toch lichte onrust waarna ik verhoogde naar 3x 10mg met moeite.

Nee eerst nog een paar dagen op 20mg. gezeten en daarna op 3 x 10mg. ook i.v.m. bijwerkingen.

Ik heb steeds verhoogd naargelang de onrust in mijn lijf. Dus luister heel goed naar je lichaam, dit is echt heel belangrijk !

Zat/zit momenteel op 60mg. en bevalt goed/heerlijk, geen bw gehad. Blijf jij ook maar zitten op je dosis die je nu gebruikt,

laat de Baclofen eindelijk zijn/haar werk doen, geef het een kans Pr. geef je lichaam een kans.

Jammer Bobby van je misstap, kan gebeuren, kusje erop ? hahaha

Ik heb ookwel zoiets vooral nu oktober=bokbier ach dat is zo lekker, zie het nu steeds in de schappen staan en dan is

de verleiding groot. Maarrrrr nog niet gekocht ! Ook ik heb gelukkig geen "trek" maar de verleiding is groot maar ik

ben sterker

Dus Bobby heb en blijf vertrouwen in de Baclofen en alles sal reg kom !

Zal het volgens Dennis wel fout geschreven hebben, maar jullie begrijpen mij wel he ?

Waar blijft Dennis toch, is misschien op vakantie of ligt ziek thuis van een overdosis Baclofen, kan zomaar gebeuren.

Tis niet te hopen. Dennis waar zit je help we hebben je nodig, misschien dat dit helpt.

Pr. waarom onopgemerkt slikken ? schaam jij je ervoor ? Ik niet, ik ben blij en trots dat ik goed bezig ben en dat mag

een ander best zien hoor. Het ontkennen heeft geen zin, wees blij dat jij er iets aan doet, ik schaam me nergens voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant en herkenbaar bb. De verleiding kan groot zijn, terwijl je toch geen trek hebt. Ik vraag me ook vaak af, wanneer heb ik nou precies trek? Als ik aan bier denk? Of aan het effect denk? Of aan de 'gezelligheid' in de kroeg denk?

Moeilijke materie. Ik weet alleen dat met Baclofen, drank me meestal tegenstaat. Maar soms, bij stress, pak ik toch een bier, dan weer weken niet, dan weer paar dagen wel. En waarom? Ik denk, omdat ik dat mijn leven lang heb gedaan. En het is goed wat je schrijft, want dat betekent dat we er toch enige moeite voor moeten blijven doen om niet te drinken. Het gaat niet vanzelf met Baclofen. Maakt het wel een stuk makkelijker.

Maar in ieder geval, als ik nog drink, is dat veeeel minder dan vroeger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pr. ik was voorheen al 2 jaar gestopt :) en in febr. dit

jaar een herseninfarct gekregen (als dank :))

Monika zolang het bij "trek" blijft is het niet zo erg maar

zodra het overslaat naar "craving" (onbedwingbare trek) dan

pas gaat het fout. En dan bedoel ik ook écht goed fout dus pas op dat je het niet zover laat komen.

Helemaal waar, wat jij schrijft Monika, je zal altijd je kop erbij moeten houden, alleen slikken helpt niet maar wel een heel

eind. Maakt het een stuk makkelijker !:D

Voor velen niet te begrijpen en willen niet geloven hoe makkelijk wij het hebben, nou ik heb het wel geweten

ruim 20 lange jaren van verdriet en ergenis WEGGEGOOID

zonde van die tijd, had ik maar meer gezocht en gevonden wat ik nu weet en heb, geluk en weer een fijne vriendin + zoon (die mij een zuiplap) trouw gebleven zijn omdat zij erin geloofden dat ik zou genezen, beter zou worden.

Dat ik geheel zou stoppen hebben zij niet verwacht (ik ook niet trouwens) maar dat is juist het goede van Baclofen, het eist niet dat je moet stoppen, dat het beter is is een pré, maar al stop je maar 1 jaar, je merkt niet eens dat je gestopt bent, het sluipt er gewoon in het zelfde als met drank.

Ik dronk er in het begin ook gewoon bij, wel al minder en minder tot ik niet verder wilde, dus het hele woordje "nooit" kwam niet in m'n gedachten op. Nooit B) bij stilgestaan ?

Maar Bobby waak ervoor dat het geen gewoonte gaat worden

zo afentoe kan nog geen kwaad maar pas op voordat jij het weet sluipt het er weer in. Probeer minstens 1 jaar alcoholvrij te blijven, dan ben jij gezettelt en kan het minder kwaad.

Zo pfff he he, niemand vergeten ? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is eigenlijk dé traditionele manier waarop wij verslaafden denken: als je ervan af wilt, MOET je helemaal stoppen, dat eerste glas niet nemen enz. Want als je een beetje neemt, val je uiteindelijk toch weer terug in je oude verslaving. Het zit ook zo in ons denken verankerd: elk glas drank doet ons schuldig voelen, we vragen ons dan af waarom we dat doen enzovoorts. Ook de hulpverlening en AA en mensen om ons heen denken er zo over.

Maar: bij het gebruik van Baclofen ligt dat anders. Het vermindert de trek, en het doet iets in je hersenen waardoor je niet meer door wilt drinken. Ameisen schrijft al in zijn boek, dat je best af en toe kunt drinken. Persoonlijk koos hij ervoor, om dat niet meer te doen. Alcohol had teveel kapot gemaakt in zijn leven. Je hebt dus de keus, of je 100% wilt stoppen of niet. Beide keuzes zijn goed. Dat is een hele ommezwaai in ons denken!

Ik houd me er niet meer mee bezig of ik die keus moet maken. Moet helemaal niets, ik drink wel af en toe, maak er geen strijd van en ben tevreden met de werking van Baclofen. Mocht ik op een dag helemaal geen zin meer hebben in een paar glazen bier, ook goed. Ik laat het gewoon aan mister Baclofen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monika, een wijs besluit, eindelijk ben je die strijd kwijt !

Én zo hoort het ook, Baclofen z'n werk laten doen.

Blijf wel je motivatie houden (van ik wil stoppen) die blijft belangrijk.

Als het goed is wil je na verloop van tijd (in jouw geval dan ;)) automatisch geen

alcohol meer en zo zie je de woordjes, "nooit meer," vedwijnen vanzelf

Goed gedaan meisie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Pr. er rijst mij toch een vraag: heb jij (in de tijd dat ik een ban had) een PBtje ontvangen over jouw "apneu" ?

en dat je daarvoor je arts in kennis moest stellen omdat jij Baclofen gebruikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Zo net heerlijk doorweekt na wandeling met hondje..spijkerbroek doorweekt..krijg je altijd van die prikkel benen van hihi...wel lekker gevoel.

Bij mij werkt t ook zo..de druk is eraf juist door de baclofen..ik moet niet willen drinken..ik hoef niet..het moeten is zo bezwarend..ik heb geheel geen trek meer..gelukkig!! het hoeft niet meer..ook al zou ik het willen..de gedachte aan drank staat me nu zelf tegen..hoe raar is dat..

Nou ja op een enkel moment heb ik nog wel een vlaag van hou zou t zijn..maar probeer deze gedachtes snel weg te wuifen..

fijne zondag verders..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trijsje ik voel even met je mee :P ja idd. prikkels, best wel

prettig :D

Die laatste snap ik niet, dat weet je toch, die vlaag mondt uit

in narigheid, maar snel vergeten die gedachte, je gaat goed B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch een echte herfstdag, voor voer voor psychologen. nadenken of ik mijzelf schuldig moet voelen dat ik na lange tijd op 0 een keertje met baclofen gedronken heb. Ik voelde mij niet schuldig na afloop was eigenlijk best wel een leuke avond. Geen extremen, leuke gesprekken ed. Toch na afloop je schuldig voelen omdat je beloofd had etc. Was ik niet 3 maal opgenomen geweest had een "normaal"mens hier nog geen 2 seconden over nagedacht. Geen drang gehad om te drinken maar toch en dan schuldgevoel.

Ik gooi het in de groep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bobby,

je vooral niet schuldig voelen man, nergens voor nodig. Het is wel eens goed pm het uit te proberen wat het nu met jou

doet. Iedereen doet het (uitproberen dan) en is ook logisch, je wilt toch weten of dat spul nu wel degelijk helpt of dat

het óók niets voorsteldt en dat de mensen maar wat aan lopen te lullen. Je wilt toch weten waar jij mee bezig bent.

Ik heb het ook geprobeerd, ik kwam tot 1flesje de 2e ging tot de helft verder kwam ik niet (gelukkig maar). mijn vrouw

kwaad en ikke helemaal blij, want voorheen dronk ik wel een liter sterke drank minimaal met de nodige bieren perdag.

Dus conclusie: ik was geslaagd ik was eindelijk AdB. d.w.z. ik was meester over de drank. Ik kon/kan bepalen wat en

wanneer ik drink. Ik hoef/wil/kan niet meer door drinken. "IK BEPAAL" . Het gaat er nu nog om dat het ook blijvend is.

Dus niet de kat op het spek binden ! want dan krijg je weer misschien die gewenning, en dat willen we niet toch...?

Zo Bobby mijn mening weetje alvast en laat de rest maar komen.

Noch 1 advies voor jou: probeer iig 1 jaar niet te drinken althans geen alcohol !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bb. het calvinistische blijft soms hangen. Ik ben overtuigd net als jou baclofen zal zegevieren. Ik moest denken aan een gesprek in de auto met mijn vader van 83 die nooit dronk. Af en toe met de kerst dat was het. Ik zei moet ik me nu schuldig hierover voelen? Hij zei jongen jij bepaald het leven ik weet niet hoe je je nu voelt. Ik zei ja maar pa ik ga nu niet gelijk naar de slijterij om door het schuld gevoel dit weg te drinken en zo is het. Ik hoop op andere reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In algemeen vind ik mensen soms gemeen . je denkt wat zij denken. dat denk je tenminste maar als je niet met ze eens bent kunnen ze soms opeens tegen je keren en dan denk ik waarom ik heb het altijd goed met je voor maar toch. het blijft schipperen in de wereld van komieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bobby als ik je laatste 2 berichten probeer te begrijpen, worstel je met sociale omgang met andere(n)?

Dat is een punt waar vooral wij alcoholisten vaak mee worstelen. Wij zijn nogal gevoelige, emotionele mensen. Daar is bijvoorbeeld het AA programma weer heel goed voor, is mijn ervaring. Of een goede therapie, die volg ik momenteel ook.

Ik vind echt dat er meer werk aan de winkel is, dan alleen stoppen met drank of wat voor verdovend middel dan ook.

Maar er zijn ook draadjes hier waar over dit soort dingen wordt gepraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, eindelijk mijn eerste officiële recept Baclofen van de verslavingsarts gehad!

Maar: hij is zich aan het oriënteren op een nieuw medicijn tegen alcoholverslaving: Nalmefenne (Selincro).

Die schijnt minder bijwerkingen te hebben.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...