Spring naar bijdragen

baclofen

Gast

Aanbevolen berichten

Pindarotsje, bedankt voor je verhaal. Je begrijpt precies wat mijn dilemma is. Je hebt gelijk, dan maar kiezen voor bijwerkingen en tukkies doen. Bijwerkingen zijn tenslotte niet gevaarlijk, door blijven drinken wel. Wel ben ik benieuwd welke 'echt voelbare' bijwerkingen je had met 90 mg.

En weet je je opbouwschema nog? Die zou ik graag willen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daardoor zit u nu al binnen 4 weken op 90 nee sorry op 80mg. daar heb ik 2.5 jaar over gedaan en zit nu weer op de 60mg. p/d. :)

Nee, ik doe het wel op mijn manier en als Monika verstandig is verhoogd zij nu nog maar naar

20mg. p/d en dat in 4x.

Langzaam aan hoor Monika en laat je niet gek maken, we komen er wel ;) eerst maar van die

vervelende bijwerkingen zien af te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi allemaal..

zo lekker weekend..net naar de aphotheek geweest voor nieuw receptje baclofen..was het op..blaaa..morgen na twee uur ophalen dus..dus ik even zonder vanavond.

Ik begrijp Monika en Pindarotsje wel..ik drink ook nog hoor...wel veel minder..

En ook bij mij lijkt het alsof ik niet dronken wordt..maar de dag erna wel beetje meer suf..en ik drink niet door..(ik drink niet dagelijks..twee a drie x per week) van de week ook geen zin gehad..

Gewoon gedult..hebben denk ik maar..en bij mij zijn de bijwerkingen al bijna geheel weg..ik slaap nog wel diep..maar dit is niet erg..

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb ik zat al na 3 dagen op 30 mg per dag, volgens jouw schema.

Verder ga ik maandag een afspraak met huisarts maken. Want ik heb net gelezen dat Baclofen en Amlodipine niet zomaar samen kunnen i.v.m. mogelijk optreden te lage bloeddruk. En daar kun je natuurlijk ook dizzy en draaierig van worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is 3 dagen misschien te kort geweest.

En die 30mg p/d. daar heb ik zeker 2 maanden mee gedaan, kan je nagaan hoe iedereen

verschillend erop reageert.

Heb je dan ook gelezen dat als je bijwerkingen hebt NIET verhogen ? ach laat ook maar.

Goed dat je naar je ha gaat voor die Amlodipine, ik kon er niets verontrustends van terug vinden maar voor de zekerheid toch even vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat onderzoek van AMC naar Baclofen zal wel moeizaam verlopen. Omdat iedereen zo verschillend op de dosissen reageert.

Maar ik zit te piekeren, bb. Jij hebt alleen de eerste 8 dagen nog gedronken. Toch 2 mnd op 30 mg blijven zitten. Hoe heb je dat al die tijd gedaan, niet drinken met 30 mg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monika ik heb 7 dagen doorgedronken met 15mg.p/d., dag 8 stond ik droog en

ben toen nog 5 dagen op 15mg. blijven hangen ivm bijwerkingen (duizelig)

Toen pas verhoogt naar 20mg. p/d ook een dag of 5 en toen pas verhoogt

naar 3 x 10mg.

Kan je mij nog volgen :)

Al met all was ik ook lang bezig met een lage dosis maar ik had er later wel m'n voordelen van,

oa. geen bijwerkingen meer, ook niet later met hogere doseringen en ben nooit hoger gekomen

dan 90mg. p/d.

Dus kijk heel goed uit met verhogen en écht het zijn geen snoepjes. Neem de tijd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht.

Ik had mezelf beloofd om hier nooit meer te reageren, maar door een onverwachte pb ben ik hier weer even komen lezen.

'k Weet dat ik hier niet echt welkom ben, en dat alles wat ik zeg als sfeerverpesting wordt ervaren. Misschien is dat ook wat me tegenstaat aan deze draad: het feit dat een woord als "sfeerverpesting" relevant zou kunnen zijn. Alsof dit de feestdraad van de baclofenners is, en andersdenkenden niet toegelaten zijn. (En eigenlijk bén ik niet eens een andersdenkende, maar goed).

Laten we even rationeel zijn. Laten we even gewoon uitgaan van de kennis die voorhanden is.

Dan kom ik hierbij uit:

- er zijn aanwijzingen dat een dosis van 1 à 3 mg per dag per kg lichaamsgewicht craving doet stoppen.

- het product wordt al lang gebruikt en schijnt op lange termijn veilig te zijn.

Er zijn nog andere dingen, maar die zijn "vager".

Opstartschema's bestaan helemaal niet, omwille van de simpele reden dat dit product nog nooit getest is i.v.m. deze problematiek.

Ik krijg het erg op mijn seskes (sorry, Antwerps woord denk ik) van mensen die de dokter willen uithangen en er tegelijkertijd prat op gaan dat ze geen boodschap hebben aan literatuur. In deze draad vermoed ik niet dat dat gevaarlijk is, gezien baclofen een onschuldig product is, maar eigenlijk kàn het niet. Voor hetzelfde geld zitten jullie allemaal naar Jomanda te luisteren om als Sylvia Millecam te eindigen.

Zoek een dokter die zich heeft ingewerkt, of werk jezelf in. Ga a.u.b. niet af op de ervaring van één persoon die, laten we eerlijk zijn, niet eens kaas heeft gegeten van wat een klinisch medicijnenonderzoek inhoudt.

Bedankt voor het luisteren. Verder moei ik me niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: monika
bb ik had je gevraagd hoe jij het gedaan hebt, na 8 dagen al droog blijven op maximaal 30 mg per dag (die je 2 mnd hebt aangehouden).
Daar ben ik dus zo benieuwd naar.
quote>

Monika ik had het geluk de 8e dag droog te staan.
Daarna niets meer gedronken en puur op motivatie doorgegaan. Ik voelde dat het mij ging lukken en wilde zo graag dit vasthouden.
Nadat de duizeligheid weg was ben ik langzaam gaan verhogen naar 20mg. als de dood voor
weer bijwerking maar toen die uitbleven dorst ik pas te verhogen naar 30mg.
Daar heb ik toen zo ongeveer 2 maanden opgezeten.
Natuurlijk dacht ik weleens aan drank maar dat kon ik makkelijk van mij afzetten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

speciaal voor jou nog even ingelogd Monika om je geen verkeerd beeld te geven.

Neee natuurlijk met ondersteuning van Baclofen, als het zo makkelijk was had ik nooit dat

pilletje geslikt :D

Normaal gesproken hield ik het nog geen dag vol, wat zeg ik nog geen uur :D

Wat ik bedoel is dat als Baclofen eenmaal aanslaat je voldoende gemotiveerd bent, dus regel-

matig op de juiste tijden jouw dosering inneemt en eventuele gedachte aan drank kan

weerstaan, plus dat je er niet meer bij drinkt. pff das een mond vol :)

Nee alleen op wilskracht had ik dit niet bereikt.

He ik ben blij dat ik dit even heb rechtgezet, je zou een verkeerde indruk van mij krijgen en

dat wil ik niet ;)

Welterusten Monika, hopelijk slaap je door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Haha pnidarotsje..ja dat snurken heb ik geloof ik ook.. Ik knarrsetand ook meer. Mijn vriend geeft dit aan..dus het zou wel waar zijn..ik slaap wel heerlijk diep..

Zolang mijn vriend er mee kan leven vind ik t niet erg . Hij zegt dat hij mij omduwd als ik op mijn rug lig en en snurk hierna is het dan over....haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :)

Pr ik snurk juist niet meer sinds ik van de drank af ben maar nu ik ben een werkloze

houthakker, ik werkte voorheen in de woestijn en nu staan der geen bomen meer. :D

Even zonder dollen, ik snurk echt niet meer sinds ik Baclofen gebruik en van de drank af ben.

Mijn vrouw is dolgelukkig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pr ik ga je in het vervolg maar tutoyeren als je dat niet erg vindt, praat een stuk makkelijker en tenslotte een alcoholist is een alcoholist en zie het verschil niet zo tussen rangen en standen.

Dus in het vervolg gewoon jij B) en jij hetzelfde graag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...