Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

In Spanje betaal ik zo'n 5 a 6 ct per stuk, via internet 17,5 ct per stuk.

Dat laatste kost me dus 1 euro 5 per dag.

Mijn wijn was een stuk duurder. En naar mijn idee een stuk slechter

voor mijn gezondheid.

Ach ja, waar gaat het eigenlijk om, wat is je doel.

Ieder zoekt zo zijn eigen weg uit de verslaving.

Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk en een arts

kan je daarin qua raad ondersteunen, maar dat was het dan.

Je zal het toch echt zelf moeten doen.

Wat mij eigenlijk wel al heel lang verbaast:

waarom worden er nooit kritische vragen gesteld rond het gebruik van

antabus/refusal etc.? Omdat dat wel voorgeschreven wordt? Ik heb het zelf 4 weken

gebruikt en werd niet goed van alle bijwerkingen..wat een rotzooi!

Volgens mijn huisarts horen die middelen ook niet meer voorgeschreven te worden

omdat ze niet meer van deze tijd zijn (?)....vaag, vaag, vaag...

Bewerking: mobiel deed het niet meer, verder via laptop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dennis!

Ik haal het in Spanje dus ook gewoon bij een pharmacia. Met zo'n kruis erboven.

Niks mis mee, zoveel doosjes als je wilt.

Ik heb al eerder hier geschreven dat als een land als Spanje, dat tot de EU behoort,

dit gewoon vrij verkoopt (zelfs goedkoper dan Ibuprofen), dit toch echt niet

slecht kan zijn.

Het antwoord dat ik hier kreeg was dat je landen als Spanje en Turkije (niet door mij genoemd!) niet kon vertrouwen.

Lijkt mij onwaarschijnlijk. Die pharmacia's staan toch

ook onder een bepaald toezicht en hebben zich te houden aan de Europese wet/regel-

geving??

Voor wat betreft de Jellinek: ik ben er zeker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrij simpel. Antabus/Refusal zijn getest en wettelijk goedgekeurd voor hetgeen waarvoor ze gebruikt worden.

Baclofen is getest en wettelijk toegestaan bij spierziekten. Voor verslaving, in hoge doses in NL nog niet. Dat is nog in de onderzoeksfase. De arts schrijft het dan "off label" voor. Dat is helemaal geen misdaad, gebeurt om de haverklap, maar heeft wel bepaalde consequenties. Je hield toch van wat medische achtergrond? Hiero dan!

http://www.knmp.nl/downloads/m...voorschrijven20071.pdf

Op zich vind ik het een uitstekende zaak dat medicijnen uitgebreid getest worden op werkzaamheid en bijwerkingen voordat ze op ons worden losgelaten.

Probleem met Baclofen zijn de opmerkelijke resultaten die met allerlei verslavingen, van mild tot hopeloos, bereikt worden. En het tot nu toe ontbreken van verschrikkelijkheden (hallo sieraad :) )nu er op grote schaal over de hele wereld mee geexperimenteerd wordt.

Dan wordt het misschien een beetje onethisch om het, alleen maar omdat het onderzoek zo lang duurt en de wettelijke molens zo langzaam draaien, aan iedereen te onthouden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge,

Ik lees dit draadje ook vaak mee, maar het lijkt hier zo langzamerhand wel een

encyclopedie en voor mij niet meer te volgen:D

Ik ga gauw weer naar de dagdraad;)

Maar ik wens jullie echt allemaal veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spanje heeft echt geen slechtere medicijnen dan wij. Trouwens, nooit bij de apotheek iets gehaald in een Grieks of Italiaans doosje met een NL etiket eroverheen? Dat is allemaal EU tegenwoordig, allemaal hetzelfde. Het is maar net waar iets op dat moment het goedkoopst geleverd kon wworden. Ik wil WEL weten bij welke fabriek het generieke middel is gemaakt. En dan geloof ik het wel. Fraude met dit middel dat niks kost?

Bovendien zijn Spanjaarden (net als Fransen) medicijnfreaks. Die tolereren geen rotzooi of namaak.

Spanje is inderdaad bij mijn weten het enige receptvrije land. Turkije wist ik niet. Dat vind ik ook iets twijfelachtiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ook heb overwogen is om gewoon eens een gewone Spaanse apotheek aan te schrijven. Wie weet doen ze het. Het heeft blijkbaar dezelfde status als aspirine en rennies, dus welke dorpsapotheker zou niet een paar doosjes in een zakje willen doen en opsturen? 't Is crisis daar. Alle beetjes helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, @Nancy, ik schreef een paar dagen terug dat ik zou gaan vragen om Antabus/Refusal. Dat ben ik nu niet meer van plan. Ik was denk ik nog een beetje in paniek van de vorige terugval.

Ik heb het nooit gewild. Ik zie het echt als uiterste redmiddel. Ik ben helemaal niet zo bang voor medicijnen, maar dit lijkt me uitgesproken zenuwgif. Het schijnt in combinatie met alcohol in je lever razendsnel een soort extreem giftige stof aan te maken, die levensgevaarlijk kan zijn. En van zichzelf is het ook nog eens geen feestelijke vitamine. Doodeng.

Het enige voordeel dat ik zou hebben is dat ik dan in ieder geval niet zou doordrinken. Maar ik zou het misschien wel een jaar slikken ter voorkoming van een (1) terugval, die ik nooit zie aankomen en dus wel zal optreden en dan word ik misschien ziek terwijl ik ergens buiten ben. Misschien wel ver van huis.

Ik ben inmiddels van mening dat het bespottelijk zou zijn als ik dat ga slikken zonder eerst Baclofen te hebben geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen bb....

Serieus, ik stelde dat baclofen in het illegale circuit 40 euro is, niet via buitenlandse sites. Waarmee ik wilde aangeven dat men in de gaten heeft dat veel mensen het niet voorgeschreven krijgen en dus elders gaan zoeken. Het wordt al aangeboden om alle verslaving en craving tegen te gaan.

En dennis, ik ken veel mensen die heroine en methadon hebben gebruikt en zij zijn het niet met je eens... methadon is een groter probleem, maar geaccepteerd en goedkoper en er wordt behoorlijk in gehandeld. Maar dit terzijde...

Het eventuele probleem met baclofen ligt er in dat je rotzooit met je brein. Je kunt het zogenaamd probleemloos gebruiken, niets aan de hand, maar als je stopt wil je brein zich weer herstellen naar de normale staat en dat zul je ervaren als een probleem

Paroxetine is idd ook zo'n verhaal, ben ik al 10 jaar aan omdat mijn serotoninehuishouding zogenaamd uit balans was. Nu wel inderdaad na 10 jaar en dus een lange afkick voor de boeg om het brein weer te herstellen.

En laten we eerlijk zijn, alleen al door de verdacht vreemde reacties van bb zou je van de baclofen af moeten blijven (+__-)

Nee hoor iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Maar ik hoop wel dat dit draadje ipv een 74 pagina's tellende reclamecampagne voor baclofen een serieuze en volledige informatiebron voor (toekomstige) baclofen gebruikers kan zijn.

Ikzelf hoef baclofen niet te proberen omdat het me goed lukt zelf van de alcohol af te blijven. Nu de paroxetine en het roken nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Wat mij telkens opvalt is dat niet gebruikers van Baclofen steeds wat te
mekkeren hebben.
Ik zou zeggen probeer het zelf en ondervind het alvorens hier je beklag te doen.
Altijd wat !quote>


Wij niet gebruikers zijn dan ook niet licht euforisch door de hoge dosis baclofen...:light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bb

Ik hoop dat je begrijpt dat ik hier niets onderuit wil halen. Ik zocht, vond en schrok. Het leek mijn dan ook gepast mijn bevindingen hier te plaatsen. Als waarschuwing, als aanvullende info, uit eerlijkheid en openheid. Maar niet als kritiek op jou persoonlijk. Het draadje gaat over baclofen en dus gaat het over baclofen, voors en tegens.

Ik geloof dat iedereen moet doen waar hij baat bij heeft, dat doe ik ook. Ik hoop ook dat iedereen een gezonde, goede keuze maakt, waar ik (ik) in het geval van baclofen niet helemaal zeker van ben. Maar wie ben ik? Don't shoot the messenger....

Dus... en nu ga ik slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als ik het dus even mag samenvatten.

Baclofen is niet slechts een middel dat trek, craving doet verdwijnen.

Baclofen werkt als een soort antidepressivum en laat je je goed voelen.

Het veranderd iets in je beleving.

Waardoor je geen craving meer hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus het doet iets met je brein, als een soort antidepressivum waardoor je je goed voelt en geen craving meer hebt, tot je stopt en je veranderde brein zich gaat herstellen, je gewoon weer craving hebt, je je niet beter voelt en waarschijnlijk te maken krijgt met (heftige) ontwenningsverschijnselen... een meer volledige samenvatting...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed. Dus vandaag ben ik een creationistisch christen uit orthodoxe hoek. Dat is nogal wat voor een overtuigd atheist en scepticus als ik. Niet dat ik verder iets tegen christenen heb hoor......hoewel, jonge-aarde-creationisten vind ik wel een beetje eng volk. Maar da' s weer een andere discussie, waarvan ik voorstel dat we hem hier niet gaan voeren. Alcoholisme discrimineert niet op religie, hoewel strenge moslims er verdraaid weinig last van schijnen te hebben.

Maar ik denk dat bb doelt op het werkwoord " ouwenelen", dat iets betekent als een eind in de ruimte kletsen.......eindeloos beppen........ouwe[xxxxxx], inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hendrikus,

Blij dat je terug bent.

Dat drukmaken en niet gekend voelen zou weleens kunnen zijn waar velen van ons last hebben, allemaal in een andere vorm en allemaal uiten we dat op een andere manier.

Volledig participeren in het leven betekent volgens mij niet dat je je iets hoeft aan te trekken van de vele botte, ongevoelige nare mensen die er nu eenmaal zijn en altijd zullen blijven. Je hoeft zelfs niet tegen ze in te gaan. Je kan ze gewoon negeren.

Gelukkig zullen er ook altijd mensen zijn waar je WEL wat aan hebt. Soms is dat alleen even zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje is ook nog geen steek veranderd he.... Blijf het ook volgen, het is rete-interessant! Onderzoek is nog in volle gang en met de mensen uit de verslavingszorg waarover ik ermee heb gesproken wordt het nu wel degelijk ingezet bij 'zware' gevallen. Mensen die hun kop zo aan bonken hebben gezopen dat niets anders meer helpt om het gechargeerd te zeggen. Ik heb me ook aardig verdiept in baclo om te stoppen met drinken, kalmer te worden en angsten af te komen. Het leek me wel makkelijk, pilleke in m'n mik en klaar is Rickert. Blij dat ik het niet gedaan heb, het had niets veranderd aan mij als persoon! Mijn demonen waren dan gebleven.... Baclo zal vast ingezet gaan worden in de toekomst maar dan als ondersteuning, niet als geneesmiddel. Als je je been breekt en je niet meer kunt lopen ga je revalideren met hulpmiddelen met als doel weer zelfstandig te kunnen staan... en helaas blijven sommigen krukken als steun nodig hebben wat ook geen ramp hoeft te zijn. Denk alleen niet te snel, met baclo kom ik er wel... dat dacht dit verslaafde brein ook en dat is niet zo gek. Ik ben gewend aan een snelle fix maar om echt te veranderen moest ik hard aan het werk... Doe wat je deed en er veranderd geen reet;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sieraad,

Sorry dat ik uitgerekend Seroxat noemde in mijn Googlehits-grapje. Ik kon niet weten dat jij uitgerekend DAT gebruikt. Maar van het stoppen met antidepressiva weet ik wel het een en ander.

Volgens mij zie je het toch teveel als een verslaving. Zo werkt het niet. Echt niet. Al wil dat niet zeggen dat het zeer zwaar KAN zijn.

Toen de moderne SSRI' s op de markt kwamen was dat vergelijkbaar met toen in de jaren '70 "mothers little helper", Valium op de markt kwam.

Gejuich alom. Eindelijk was er iets dat hielp tegen spanningsklachten cq depressie, en het had volstrekt geen bijwerkingen of verslavings/gewenningsrisico!!!!!

Valium bleek al vrij snel verslavend. Ook bij SSRI' s was het niet zo rooskleurig. Maar wel anders.

De arts hoefde maar een beetje een droevig persoon voor zijn bureau te krijgen of hij greep al naar Seroxat of Prozac, afhankelijk van de firma die zijn vakantiereizen betaalde (ooooh, wat een vilein grapje). In ieder geval ging de pharmaceutische industrie eens lekker centjes verdienen. En toen kwamen de verhalen.

Veel mensen klaagden over stoppen, En dat is zich rond gaan zingen.

Het betekent niet dat iedereen afkickverschijnselen krijgt. Het is zelfs een minderheid, maar mensen die probleemloos stoppen melden zich natuurlijk nergens. En slechts voor enkelen is het echt nauwelijks te doen. De rest krijgt wat klachten, die je gewoon wel uit kan zitten. Ook komt voor dat mensen te vroeg, dus ten onrechte, stoppen. Die zijn gewoon nog gierend depressief!

Ik heb al eerder iets gezegd over het verschil tussen onttrekking en afkicken. Volgens mij haal je ze door de war. Bij Baclofen lijkt me iets dergelijks aan de hand als bij AD' s.

Dat sommige mensen slecht reageren op stoppen is wel een reden om terughoudender te zijn in het voorschrijven, maar geen reden om het dan maar uit de handel te halen. Daarvoor is de verhouding tussen mensen die er last van hebben en mensen die er baat bij hebben gewoon te scheef.

Zelf ben ik een paar jaar geleden gestopt met het slikken van Efexor in de maximale dosis. Geen centje pijn. Ik merkte volstrekt NIETS. (Wat me ook weer deed twijfelen of er ooit iets mis was geweest met mijn Serotoninehuishouding in the first place. En daarom ben ik geinteresseerd in GABA.)

Als je langzaam afbouwt in overleg met iemand die er verstand van heeft, maak je je misschien wel zorgen over niks.

(en ik zie zelf de overeenkomsten tussen het gejuich rond Baclofen en het gejuich rond die eerdere middelen...die hoef je niet voor me in te koppn. :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben allang bereid om het te proberen. Ik vind de risico' s te overzien.

--------------------------------------------------------------------------

Dit zijn jouw woorden, sta je daar nu nog achter ?

Alleen een ja of nee lijkt mij voldoende anders krijgen we weer een heel verhaal.

Ik weet nou wel dat je graag bept maar overdrijven is ook een kunst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dennis..

Haha, geen probleem hoor dat je paroxetine noemt. Ik weet uit ervaring dat hier afkickverschijnselen aan verbonden zijn, waar ik overigens niet al te zwaar aan til. Met gaba-medicatie ligt dat anders.

Overigens weet ik wel degelijk het verschil tussen verslaving en onttrekking. Ik kan ook niet terug lezen dat ik ergens het woord verslaving heb gebruikt.

Wel heb ik het over een ontwenningssyndroom, wat vooralsnog bij IEDER middel wat neurotransmitters reguleert, voor komt. Al dan niet in ernstige mate, dat zal per persoon verschillen.

En er wordt echt niets uit de handel gehaald, als er iets aan te verdienen valt. Als dat al zou gebeuren, is dat pas na heel lange tijd (denk aan librium, heroine en amphetamine, bijvoorbeeld).

Het blijkt inmiddels zo te zijn dat ongeveer een behoorlijk hoog percentage van alle aandoeningen iatrogeen zijn, oftewel "veroorzaakt door medische handelingen" (= de schuld van de dokter of zelfmedicatie).

En @Hendrikus... ook ik maak(te) me vaak druk en voel(de) me niet gekend. Dat was ook een reden voor mij om te gaan blowen, drinken, slikken etc. Nu probeer ik daar zelf mee te dealen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...