Gast Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 ho ho Jaap, het enigste wat ik gezegd heb is Originally posted by: bbach ze moeten toch wat te zeuren hebben, laat maar gaan. Zonder Baclofen zat ik nog steeds aan de drank met het vooruitzicht nog 1 jaar te gaan. Dus laten we hier ons niet druk overmaken. Ze hebben altijd wat te mekkeren....bah.quote> en daar blijf ik bij. En verder, ik zit aan de Baclofen, het maakt mij blij en ik ben er gelukkig mee. Ik gebruik het nu zo'n 32 maanden oftewel zo'n ruime 2 1/2 jaar en niets te merken van nare dingen dus ik weet niet waar jullie het overhebben. Ik drink niet meer, ik rook niet meer en dat alles door Baclofen. Zonder dat pilletje was ik dood geweest. Ja, voor mij blijft Baclofen een WONDERPIL !!! Ik wrijf het nog maar eens lekker in Toedeledokie allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 Originally posted by: sieraadMiranda:Hij lacht mij uit omdat hij er van uit gaat dat ik het moeilijk heb.quote> helemaal niet waar maar "kusje er op ?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 Ook aan bb dan een vraag? Zoals ik eerder betoogde, hebben miljoenen mensen dit middel gebruikt. Tussen al die spierzieken en spasten moeten er statistisch gezien een behoorlijk aantal hebben gezeten die tegelijkertijd, dus los van hun lichamelijke kwaal, een soortgelijke ziekte hadden als wij, noem het maar kort door de bocht: verslavingsgevoeligheid uit een soort spanningsverschijnsel. Waar zijn DIE mensen dan weer? Uiteindelijk (1995?) heeft een slimme, wanhopige arts die cocaineverslaafde spastische bokser gevonden die zei: hey doc, tegen m'n spasmen doet het geen ruk, maar ik heb geen dwangmatige trek in cocaine meer. Maar waarom heeft niet eerder iemand dat verband gelegd? Sinds 1962? Terwijl het volgens sommigen een wonderpil is? Een antwoord zou kunnen liggen in het feit dat doorgaans ( maar niet altijd!) laag gedoseerd werd. Dat brengt mij op het volgende: Ik hang ook rond op amerikaanse fora. Mensen daar hebben " a cheap drugstore-supplier around the corner" . De meesten doseren zelf, net als hier. Maar waar ik in NL vaak lees over 5x5....10......10x15........gaat het daar van dik hout zaagt men planken: 150....180.....200..... Ik kwam iemand tegen die zei: reached my "switch" at 250. Misschien ligt dat aan ander maten en gewichtenstelsel, maar ik heb dat niet kunnen vinden. Ik heb eerder de indruk dat je ze daar net zo goedkoop en makkelijk kan krijgen als M&M's. Waar hier vaak geworsteld wordt met werkzaamheid, gaat het in de VS vaak over bijwerkingen. Vraag aan bb en andere gebruikers: Hebben jullie iets gemerkt van een "switch"....een duidelijke dosering waarbij je "het licht zag?" (er hangt af en toe inderdaad een semi-religieus sfeertje om ) Hebben jullie last van bijwerkingen in de sfeer van overmoedigheid....alles durven (gehad)? Ik raad iedereen aan om eens op buitenlandse fora te kijken. Ieder land heeft zijn eigen " medicijncultuurtje". Dank allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 De man heet Phillip Thomas. Dank voor de link, die nu weg is Ik denk dat je geen mailadressen mag posten. Zijn site is http://www.baclofen4alcoholism.com/index.html Tsja. Ik vind de informatie en zijn uitleg boeiend, maar het is duidelijk dat hij probeert om mensen zijn programma in te trekken en zijn boekjes te verkopen. .Waarmee niet is gezegd dat het een oplichter is, maar ik vind het allemaal erg commercieel. En dan heeft hij er " 8 Pilaren" bijverzonnen en het idee van een aantal stapsgewijze punten heeft hij echt helemaaal niet gejat... Ik dacht ook even:" Ojee, daar heb je weer zo'n arts die zijn cardiologische carriere heeft weggezopen en nu een tweede bron van inkomsten heeft ontdekt", wat ik ook weleens dacht van Ameisen. Maar cynisme genoeg: het geheel zal best werken voor een aantal (90-95%?????) mensen. Mocht ik ooit besluiten om dan maar op eigen houtje te gaan gebruiken zal ik dat boek B4a zeker lezen. Maar het is een feit dat klinieken ontdekt hebben dat het klanten trekt als ze laten weten niet geheel afwijzend tegen het voorschrijven van Baclofente staan. Ze weten dat velen hun neus stoten in de reguliere zorg. Niet voor niets overwegen ze het alleen als je ook bij hen een compleet programma volgt. Dat is ook een beetje de ellende. Het middel heeft zich rondgezongen in verslaafdenkringen. De medische wereld is terughoudend, met als gevolg dat de hele wereld het online is gaan kopen waardoor het, zoals sieraad al zei, duurder is geworden dan babymelkpoeder in China. Hele en halve criminelen pikken hun graantje mee, en dan zijn er nog landen waar het zonder recept te koop is. Kortom, iedereen heeft het (behalve ik). Internetservers roken omdat mensen tips, doseerschema's en ervaringen uitwisselen. Men doet maar wat. Men klooit maar wat aan. Weinigen worden professioneel begeleid. Maar er zijn teveel positieve verhalen bij om te negeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 5 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2013 Oei, nu ik jouw vorige bericht lees, denk ik dat de link naar de site ook wel weggehaald zal worden. De moderator vond het reclame? Op veel sites vindt men het beleefd om te melden wat men heeft gemodereerd en soms zelfs waarom. Iets als <link weggehaald> staat er dan. Reclame staat niet in de huisregels maar het lijkt me vanzelfsprekend dat dat niet mag, maar betekent het dan dat je niet met elkaar over artsen mag praten en naar hen of hun boeken mag verwijzen als ze die verkopen of een bloeiende praktijk hebben? Wetenschappers, mogen die wel? Anyway, toen ik hem googelde was het pas de tigste hit. Hij blijkt namelijk ook een beroemde zwarte footballspeler. Sorry, ik word melig, ik ga slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Nee Dennis, ik heb het in jouw bewoording "het licht" niet gezien. Ik denk ook dat ik daar te nuchter voor ben. Natuurlijk was ik blij en opgetogen dat het al na 8 dagen aansloeg wat ik niet verwacht had. Tja ik kan het mij herinneren als de dag van gisteren. Maar van een euforie kan ik mij niets herinneren. Wel dat ik de eerste 6 à 7 dagen zo dronken als een kanarie was maar dat kwam omdat ik er toen ook nog bij dronk, zij het al in mindere maten. Tja...ik weet het...Baclofen gaat niet samen met alcohol. Het één versterkt het ander. Maar goed...dit was mijn antwoord op je vraag, denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Nou dat bedoelde ik....." het licht zien" was een grapje, maar er was dus na 8 dagen een duidelijk moment. Daar ging het mij om. Ik ga wel even wat teruglezen want ik heb nog wel meer vragen en het lijkt me vervelend als je steeds dezelfde krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 oeioei nu gaan we het krijgen hoor ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Je was me net voor, dat idee heb ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Inderdaad ben ik agent van de Noord-Koreaanse geheime dienst, maar dat heeft hier niets mee te maken. Nee, serieus...waarom denken jullie dat? In welke hoedanigheid dan? Big Pharma? Hulpverlener? Narcoticabrigade? Nee echt....ik zie niet in welk beroep je hier van kan maken. Suggestie? Nee dus. Ik was jaren geleden fulltime alcoholist, tegenwoordig binge-drinker. Herken mijzelf zeer in omschrijvingen over anxiety in combinatie met alcohol en ben dus geinteresseerd geraakt in Baclofen. Ik lees mij al jaren terdege in en weet er behoorlijk veel vanaf. Ben trouwens wel werkzaam in de oa de GGZ, maar op een heel ander vlak. Ik weet het! Journalist of researcher! Maar zou ik dan die lappen hersenspinsels van mij neerzetten? Ik geef het op, enlighten me. Maar ik zou het oprecht vervelend vinden als jullie denken dat ik zit te faken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Tja...jammer hoor, dacht even een beroemdheid te worden maar ja, dan doen we het maar met jou Kom maar op met je vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2013 Aub, Dennis, blijf hier! Had de afgelopen tijd geen tijd om te reageren, heb wel alles gelezen en wil graag morgen reageren. Ik zit nu te typen op mijn mobiel en dat schiet niet op. Sieraad, ook bedankt voor je bijdrage, ik vond de door jou aangedragen sites zeer interessant. Ook Jaap bedankt en alle anderen, Hendrikus, bb, VM, Kate, Haddock, Dylan en Miranda en alle anderen die ik nu per ongeluk vergeet...goh, dit draadje wordt mijns inziens steeds interessanter... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 En reken maar dat dit draadje interessant is Laat ik nou zelf zo af en toe het gevoel hebben dat juitst BB een professional is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Ik ben niet beledigd ofzo hoor, was alleen een beetje verbaasd. Misschien komt het door de wat zuigerige manier waarop ik optreedt. Dat is een hebbelijkheidje van me. Ik schiet eerst gaten in het betoog van sieraad en dan in dat van bb. Daar loop ik wel eens vaker tegenaan (ik kan heel goed zowel VOOR als TEGEN het koningshuis zijn, afhankelijk van wie ik tegenover me heb...ik houd van debat en discussie . Ik ben soms een beetje een ettertje. Waar het dit onderwerp betreft lijkt me het geen slechte eigenschap. Ik zei namelijk eerder dat ik er veel van weet en dat is natuurlijk helemaal niet zo. Niemand weet er het fijne van. Zowel het middel, als de GABA-theorie worden as we speak onderzocht. Ik weet slechts flarden. Uit die flarden probeer ik een beeld te krijgen. Ik probeer nog steeds duidelijker te krijgen hoe het WERKT.....ik bedoel niet de werking ervan (ook) maar wat er gebeurt als je begint met slikken. Dat wil ik zo graag weten omdat ik erachter probeer te komen of ik er ook iets aan zou kunnen hebben. In tegenstelling tot vrijwel iedereen op dit soort fora heb ik namelijk al jarenlang geen dagelijkse trek. Ik heb zelfs helemaal geen trek. Ja, trek zoals trek bedoeld is: bier op een warme dag, lekkere wijn bij het eten. Tot zo'n jaar geleden dronk ik zeer weinig en sociaal, met meestal geen doordrinkdwang (mooi woord). Nu drink ik niet. Ik heb alleen last van wakker worden in mijn bed met lege flessen om me heen en een allesverterende zucht naar meer. Dat haal ik dan. Tot het op is. Dan ben ik 2 dagen dood- en doodziek en kan (godzijdank) de deur niet meer uit om nieuwe drank te halen. Al snel leef ik weer alsof er niets gebeurd is. Tot ik het weer doe. Het gebeurt 2, 3 a 4x per jaar. Hoe langer de periode ertussen hoe groter de klappen: het ziekzijn en, waar ik me vooral zo'n zorgen over maak, de blackouts. Het duurt nu al een jaar of 8 en daarvoor, zoals ik zei, was ik alcoholist in de dagelijkse zin des woords. ( crisis-korte opname- einde van DAT probleem) Mijn theorie is dat ik behalve belangrijke gevoelens, waarvan ik bewezen heb dat ik ze picobello kan negeren, ook best goed ben geworden in het negeren van trek, totdat mijn lichaam die voor-de-gek-houderij niet meer pikt. Het " weet" natuurlijk heus wel dat ik vroeg of laat die alcohol nodig heb. En dat brengt mij op het idee van die anxiety-levels, waarvan ik weet dat ze bij mij hoog zijn. Niet extreem hoog (angst) maar wel extreem constant. Zodat ik niet besef dat ik mij constant anders voel dan anderen. Ik heb, ondanks dat ik best een opgewekt karakter heb, altijd die ondertoon van anxiety. Het woord angst dekt de lading niet, anxiety WEL. Ik ben heus niet constant angstig...ik ben zelfs geen overdreven angstig mens. Ik ben bezorgd, ongerust, op mijn hoede, ik vrees onhei, beren op de weg, kortom......ik ben ANXIOUS! Ik herkende mezelf nooit in de term angsstoornis, maar ik herken mezelf in anxiety disorder. Wt in feite als hetzelfde geldt. Het is een taalkwestie. Ik zie de bui al hangen: in 2016 zal het "off-label" etiket wel van Baclofen af gaan zodat het officieel een nieuwe toepassing krijgt, maar dat zal iets zijn van " tegen craving na alcoholontwenning". En het gaat mij niet om de craving. Het gaat mij om de anxiety die mij nog steeds doet drinken (hoewel anders). Het zal dus voor mij off-label blijven. Tenzij ik weer steady ga drinken en dat fors uit de hand laat lopen, maar dat lijkt me op de een of andere manier niet zo'n goed ideetje. En dan wil ik het waarschijnlijk OOK nog eens off-label doseren. Hoe langer ik erover nadenk......met zo;'n experiment gaat dus echt geen enkele medicus mij helpen..... * ik moet werken. Het is een beetje egotripperij geworden, sorry. Overigens denk ik geen moment dat bb belangen heeft bij het, inderdaad nogal uitbundige, promoten van Baclofen. Niemand heeft daar namelijk belangen bij....dat is in ieder geval een voordeel: we hoeven niet af te rekenen met allesbelovende bullshit uit winstbejag, want er is met het middel AN SICH geen geld te verdienen. WEL met van allerlei eromheen. EN natuurlijk op de (semi) zwarte markt. Maar het patent is er allang af, het kost in feite geen drol. Later weer vragen.....moet haasten.....tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Zoals ik al aan gaf weet ik "toevallig" dat er in het illegale circuit 40 euro wordt gevraagd voor 30 tabletten baclofen. Er wordt dus wel degelijk geld mee verdiend. Je kunt gewoon zelf de arts overhalen om het voor te schrijven (het is immers toch geen probleem). Je gebruikt het zelf niet en biedt het op internet te koop aan; kassa! Het feit dat het patent er af is betekent inderdaad dat het geen drol kost, tenzij de vraag groot wordt en het voorschrift beperkt is, waardoor mensen zelf op zoek gaan. Ooit dacht men ook dat heroine-verslaafden gebaat waren bij methadon als ontwenningsmiddel, want veel veiliger. En inderdaad, men was binnen een week of twee van de heroine af. Probleem is wel dat veel van die ex-verslaafden er zo'n 3 maanden over doen om van de methadon af te komen. Tegen alcohol-craving zou je ook heel veel hooikoorts tabletten kunnen nemen, werkt vast ook, of gaan blowen, of diazepam, flunitrazepam etc. gebruiken, of methadon. Werkt allemaal, maar dat wil nog niet zeggen dat het een gezonde oplossing is. Ik zou sowieso baclofen niet langdurig en voor altijd gebruiken, maar slechts om bijvoorbeeld de eerste periode na het stoppen met alcohol te overbruggen om het daarna op eigen kracht te gaan doen. Dat er geen miljoenen mensen zijn met afkickverschijnselen, komt denk ik omdat die miljoenen mensen het middel gebruiken waar het voor bedoeld is en dat ook nodig hebben. Zij zijn nog nooit gestopt. En als ze al stoppen wordt het afkicksyndroom onderkend; ze worden angstig, depressief, onrustig etc... de arts legt niet de link naar het stoppen met baclofen en diagnosticeerd depressie, hyperventilatie, fobie of weet ik veel wat en schrijft opnieuw een medicijn voor. Ik denk dat nu veel mensen het experimenteel gaan gebruiken tav alcohol craving uiteindelijk wel boven water zal komen of er inderdaad een ontwenningssyndroom bestaat. Maar hey, ik ben geen arts en weet het ook niet zeker. Ik kwam al die onderzoeken tegen nadat ik op "baclofen withdrawal syndrome" had gegoogled en was verbaasd dat de term zoveel hits opleverde. De term werd zelfs automatisch door google aangevuld.... Zoals altijd zijn er twee kanten aan het verhaal en zal de waarheid ergens in het midden liggen. Ik hoop dat iedereen hier zijn koppie er bij houdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Ow... floep, ik zou hier niet meer komen. Ik mag ook wel aan de baclofen tegen reageer-craving, hehehe *__- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arnold Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Goedemiddag, Ben nieuw hier en na verscheidene pogingen om te stoppen met alcohol vandaag gestart met baclofen. Vannochtend de eerste 5 mg en merk eigenlijk dat ik nu al meer energie heb en dingen wil gaan doen. Ben zeker 10 jaar verslaafd en gebruikte op het laatst 10 blikjes bier en een fles wijn per dag. Na vele positieve berichten dit middel aan mijn huisarts voorgelegd en gekregen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Arnold, van harte welkom hier, ik hoop dat baclofen wat voor je kan betekenen! Sieraad, ik ben blij je hier toch weer te kunnen lezen, blijf komen, he?! De artikelen, waar jij naar revereerde, heb ik aandachtig gelezen. Tsja, wel iets om over na te denken. Goed dat deze info hier ook verschijnt. Ikzelf blijf ook kritisch en opmerkzaam naar alles wat er verschijnt over baclofen. In feite kun je niet genoeg info hebben, toch? Ik als gebruiker, ben me wel bewust van het feit dat dit middel nog niet voldoende onderzocht is. Toch wil ik nogmaals vermelden dat het echt wat met me doet. Ik ga goed nu. Ik zit niet op zo'n hele hoge dosis en heb ook besloten niet hoger te willen. En dat is max 3 á 2 x 20 mg. Waarom 3 á 2? Ik ben zo'n sukkel die regelmatig vergeet haar dosis in te nemen. Zegt ook wel wat, denk ik. Verder ben ik het met Sieraad eens dat het na verloop van tijd zo zou moeten zijn dat je ook zonder kunt. Ik zie het dan ook als een overgangsmiddel, maar ja, dat heb ik al eerder geschreven. Vooralsnog blijf ik het gebruiken, omdat ik geen last heb van bijverschijnselen en omdat het me helpt om van de wijn af te blijven. Iemand schreef hier dat het Jellinek het niet voorschrijft. Dit is niet waar, ik ken mensen die het wel degelijk via hulpverleners van het Jellinek voorgeschreven hebben gekregen. Vwb de vraag van Dennis: binnen drie dagen ervoer ik al effect, en dat geldt tot op heden. De enige bijwerking die ik ervoer was wat duizeligheid. Ik vind het fijn om de kennis die jullie hebben hier te lezen, ook ik weet er wel wat van af, maar niet voldoende. Ik hou wel van wat medische achtergond en ook de ervaringsverhalen van eenieder. Ikzelf betaal zeker niet zoveel als hier eerder genoemd werd. Als het even kan neem ik het mee uit Spanje, of kennissen die daar heen gaan. Gewoon bij de drogist of apotheker te koop voor 1 euro nog wat voor 30 stuks. Verder bestel ik ze via internet, ik zal geen reclame maken, maar ben ook echt niet zoveel kwijt. Of het gemalen kippe...weetikveel is? Ik denk het niet. Ik heb via een medeforummer ooit baclofen gehad voor eventjes, die door de huisarts was verstrekt en het effect is hetzelfde. Hiermee wil ik niet zeggen dat je het dan maar via internet moet bestellen. Gecontroleerd gebruik via de huisarts verdient toch de voorkeur. Hoewel ik stiekem ook denk: hoezo? Die weten er toch ook niks van af? Er is toch nog niet zoveel bekend van de werking? Dus of een arts het nou offline voorschrijft of dat ik het bestel via internet, maakt niet zoveel verschil. Ik heb nl ook nog nooit gehoord dat mensen die het via de huisarts verkrijgen, veel nazorg krijgen. Waar bestaat die begeleiding dan uit? Naja, ik blijf er voorzichtig mee, maar vooralsnog ben ik er erg mee geholpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Poeh hee, voor mijn doen wel een erg lang verhaal.... Zal niet vaak meer gebeuren..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Ik denk dat sieraad in de war is met een snuif (coke) daar betaal je inderdaad 50 euro voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 @Hendrikus Ik waardeer je verhalen.....echt. Maar je moet beseffen dat iedereen hier met z'n eigen motieven op dit forum zit. Voor mij gaat het echt om kennis over en ervaringen met Baclofen. Dan verwacht je verhalen die, hoewel persoonlijk en betrokken, graag zelfs, toch een enigszins zakelijk karakter zullen hebben. Ik ben niet op zoek naar een maatje of een klankbord. Jouw doel lijkt tweeledig: praten over Baclofen EN steun. Maar dat kan toch? Er zijn veel (alle?) andere rubrieken die weldegelijk draaien om zorg en een hart onder de riem. Kan je niet overwegen om je ervaringen met Baclofen hier neer te zetten en de rest van het forum ook eens te bekijken? Volgens mij is het daar heel " warm" . Verder: Als inmiddels ervaren forummer kan ik je verzekeren dat alle fora wemelen van de egootjes, ruziemakers, gelijkhebbers, trollen, onzinners......you name it. Zo'n beetje als in het dagelijks leven, maar dan 10x zo erg, want anoniem. Sommige mensen verliezen daardoor alle fatsoen in hun donder. Neem NIETS persoonlijk. Pik je eigen krenten uit de pap. Ik wens je in ieder geval het allerbeste, en hoop je weer te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Hallo Arnold, welkom hier. zoals je ziet val je met je neus in de boter Trek het je niet aan hoor, het waait vanzelf weer over. Je bent op weg naar een beter leven. Succes ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Wat mij telkens opvalt is dat niet gebruikers van Baclofen steeds wat te mekkeren hebben. Ik zou zeggen probeer het zelf en ondervind het alvorens hier je beklag te doen. Altijd wat ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 @sieraad Welkom terug. Ik verwachtte al dat je op z'n minst stiekem zou blijven meelezen. Beetje zwak vind je niet, dat noemen van die andere medicijnen. Je weet best dat er een heuse theorie achterzit, en dat er opvallende resultaten mee bereikt worden. Dat voor sommigen de kwaal toch echt erger lijkt dan dit middel. Dat sommigen ( hallo bb:) ) langdurig, klachenvrij droog staan. Voor een leven zonder stelen, geweld, dakloosheid en armoede zou ik als heroineverslaafde best 3 maandjes willen afkicken van methadon. Maar ik weet dat het ook een bijzonder onaangename substantie [zo goed, T? ] is. Maar minder erg dan heroine. Er VALT tenminste van af te kicken. Overigens ben ik het met je eens dat iedere zaak twee kanten heeft. Ik heb eigenlijk pas de laatste paar dagen serieus research (mede dank aan forum!)gedaan naar mogelijkheden voor aankoop. Ik zag mezelf al honderden euro's overmaken naar schimmige Pakistaanse internetapotheken en niets ontvangen of kalktabletjes. Het lijkt minder dramatisch. Er zijn gerenommeerde firma's die het legaal en betrouwbaar verschepen. Een paar. Niet veel. Tussen alle bagger. Er ging een wereld voor me open. Wat een menselijk leed eigenlijk......dat enorme aanbod en klaarblijkelijke succes. En belangrijker....het is voor mij niet onbetaalbaar. Dat ligt natuurlijk aan de dosis die ik nodig heb, maar ik zou het een paar maanden kunnen proberen. Als het binnen een maand niets doet lijkt het me sowieso voor mij niet geschikt. Dat het niet onbereikbaar is geeft me wel een beetje rust. Maar ik zou piswoest blijven dat ik nog steeds zo'n 10x meer betaal dan in reguliere Europese apotheken. Maar nu ik reacties hierboven lees denk ik toch dat ik iets over het hoofd zie. Ik kom niet lager dan 22c per stuk. Binnen Schengen lijkt douane me geen punt. Het is gewoon toegestaan (tenzij handelshoeveelheden), net als antidepressiva, in tegenstelling tot benzo's. Dat zijn " controlled substances". Overigens lijkt er geen lijst te bestaan van stoffen en regels Ja sieraad, het is duur. ALLE medicijnen op die sites zijn duur. Het is gewoon wat de Amerikaan of andere verzorgingsstaatloze betaalt voor z'n medicijnen: de volle mep. De Europese apotheken gaan fors onder dat niveau zitten, maar cateren voor de thuismarkt lijkt me inderdaad voornamelijk voor Europeanen die de dingen van hun arts niet krijgen. Ook (tevens in feite spotgoedkope, maar nu peperdure) verslavende benzo's .Anders vergoeden ziekenfondsen en haal je het gewoon bij je lokale apotheek. Het zegt niet zoveel over het gevaar van het medicijn. De betrouwbaarste apotheken leveren trouwens geen benzo's aan NL. Maar wel weer bv antibiotica. Oh ja, wat was je punt hiermee ook weer? baclofen withdrawal syndrome------------------Ongeveer 1.280.000 resultaten (0,35 seconden) paroxetine withdrawal syndrome----------------Ongeveer 29.500.000 resultaten (0,37 seconden) I rest my case Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 7 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2013 Hi Nancy, dank voor je info. Ik zou het liefst met een recept naar mijn apotheek gaan. Maar second best zou een gewone EU apotheek zijn. Zo eentje die echt bestaat. Aan een straat. In een pand. Met echte mensen achter de balie. Ik zou geen enkel bezwaar maken tegen een pharmacia. Prachtige winkels, geweldige service, veel kan je gewoon pakken en de betrouwbaarheid van Spaanse medicijnen lijkt me minstens zo groot als de onze. Medicijnvakanties, een gat in de markt. Nuttig&aangenaam! Over de deskundigheid van de huisarts sla je de spijker op z'n kop. Dat dacht IK nou ook. Het gaat me ook niet om de deskundigheid rond Baclofen, maar gewoon een arts die je eens in de zoveel tijd ziet, waar je evt. lichamelijke reacties aan kan melden, die zou signaleren als je met bloeddoorlopen ogen wartaal begint uit te slaan, dat soort dingen. En hij/zij zou met je kunnen meedenken over een schema, en zou zich in het ideale geval kunnen verdiepen in deze specifieke materie en een heuse mening ontwikkelen! Tot mijn stomme verbazing lijkt het er inderdaad op dat er huisartsen zijn die een plastic tas vol Baclofen meegeven met het verzoek eens te laten weten hoe het gaat. Maarja, je zei al zoiets; niemand weet het. Het blijft TOCH een kwestie van aftasten. Ik ben er verder achter dat het middel inmiddels door alle typen artsen wordt ingezet met twee uitzonderingen: psychiaters bij de grote GGZ-instellingen en verslavingsartsen bij de grote verslavingsinstellingen. De kolossen. Met managers enzo. Marktwerking in de zorg. Kantoren. Belangen. Ik ben absoluut geen complotdenker. Nancy, weet jij dat HEEL ZEKER.....dat van die Jellinek? Een verslavingsconsulent (dus geen arts)van hen heeft dat namelijk nog niet zolanggeleden recht in mijn gezicht ontkend. Van de huisarts kan ik het me overigens goed voorstellen: Je krijgt een m/v op consult die vraagt om Baclofen, je kent dat niet, gaat wat opzoeken, kijkt: hoe gevaarlijk is het?, kijkt nog eens naar het drinkgedrag van je patient en denkt.......alles beter dan dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten