Spring naar bijdragen

Gestopt met xanax


tessa19944

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

De huisarts heeft mij 8 weken geleden op xanax gezet, eerste week ging het goed maar wou er al redelijk snel weer vanaf. Toen begon de hel. Ze zetten me na een week meteen van 2 mg naar 1 mg en toen elke week 0.25 eraf.. nou ben er 2 weken vanaf maar de klachten zijn vreselijk. Alles beweegt een wiebel van tot in de hersenen tor aan mijn tenen. Ik kan nauwelijks op mijn voeten staan, hele erge druk op mijn hoofd. Van die rare brainzaps door mijn hoofd en een soort watten in mijn hoofd.

 

Iemand hier meer ervaring mee?

 

Liefs Tessa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-3-2023 om 19:48 zei tessa19944:

Hey allemaal,

 

De huisarts heeft mij 8 weken geleden op xanax gezet, eerste week ging het goed maar wou er al redelijk snel weer vanaf. Toen begon de hel. Ze zetten me na een week meteen van 2 mg naar 1 mg en toen elke week 0.25 eraf.. nou ben er 2 weken vanaf maar de klachten zijn vreselijk. Alles beweegt een wiebel van tot in de hersenen tor aan mijn tenen. Ik kan nauwelijks op mijn voeten staan, hele erge druk op mijn hoofd. Van die rare brainzaps door mijn hoofd en een soort watten in mijn hoofd.

 

Iemand hier meer ervaring mee?

 

Liefs Tessa.

 

Hallo Tessa,

De laatste stap is meestal het moeilijkste bij het afbouwen. In jouw geval is dat het stapje van 0,25 mg xanax naar 0 mg. Dat lijkt niet zo'n groot stapje maar dat valt vies tegen. Xanax, ofwel alprazolam, is een krachtige benzo. Volgens de Ashton Manual komt 1 mg overeen met 20 mg diazepam.  Dus 0,25 mg komt overeen met 5 mg diazepam. Dat zijn 2,5 tabletjes van 2 mg diazepam. Toch nog wel een redelijke dosis dus.

Na 6 weken bepruik heb je dus nog een behoorlijke stap genomen naar nul toe. Blijkbaar had je de pech er toen al behoorlijk aan gewend te zijn geraakt. En dan kunnen het soort klachten die je beschrijft wel optreden. Na verloop van tijd zullen ze wel geleidelijk minder worden maar ik kan helaas niet zeggen hoe lang dat gaat duren.

Ik raad je ook aan de Ashton Manual te lezen voor informatie over benzo's, de klachten die ze geven en methodes van afbouw. In het Nederlands te vinden via Google.

Sterkte gewenst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...