Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam na 2 maanden gebruik


Hgt77

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Ik gebruik sinds 2 maanden 2 x 10 mg Oxazepam voor zeer heftige angstgevoelens. Ook thuis. Gewoon de hele dag door. Nu slik ik sinds 3 weken Venlafaxine (AD) maar die werkt nog niet. Toch moet ik van de huisarts afbouwen met Oxazepam. Ik ben al bezig en probeer 2 x 5 mg te slikken, maar tussen de pilletjes door krijg ik verschrikkelijke angstgevoelens en slappe benen en hoofdpijn. Ook smorgens als ik wakker word, adrenaline rushes door mn hele lijf. Echt afschuwelijk. 5 mg per keer haalt ook niet eens alle angst weg. 10 mg wel, tijdelijk. Wat nu? Want ik sit natuurlijk ook nog met mijn originele angst. Die nu dus erger lijkt te worden tussen de pillen door en bij het afbouwen. Minder dan 2 x 5 mg per dag lijkt me helemaal een hel. Maar ja het zal wel moeten. 

Iemand tips? Overstappen op een langwerkende benzo is geen optie volgens mijn huisarts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, 

Ik gebruik ook venlafaxine, tijdens het opbouwen van venlafaxine is het mogelijk dat de klachten eerst wat erger worden. 

Verder misschien afleiding proberen te zoeken, sporten helpt goed, lief voor jezelf zijn, wandelen en het niet proberen weg te maken, maar accepteren van hoe het nu even is. Geen koffie en thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe lang gebruik jij de Venlafaxine? En wanneer merkte je dat er iets veranderde? 

Ja, je hebt gelijk, niet proberen of willen dat de angst weg gaat. Dat maakt het nog erger. Afleiding buiten zoeken is heel lastig omdat ik amper naar buiten durf als ik me zo angstg voel. Maar binnen is natuurlijk ook genoeg te doen. 

 

Dank voor je reactie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik het al meer dan 15 jaar. Soms verhoog ik en soms als het weer wat beter gaat bouw ik weer een beetje af.

Bij mij ging het wat beter na ongeveer 6 weken. Ik voelde me minder angstig en over het algemeen een beter gevoel. Was niet van ene op andere dag, maar ging steeds ietsje beter! 

Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...