Spring naar bijdragen

Diazepam nico


Tiso

Aanbevolen berichten

Beste hulpverlening graag zou ik een antwoord willen hebben op de volgende vraag,? 

Ik heb een burn out met een depressie nu ben ik op 225 mg venlafaxine ingesteld en gebruik diazepam globaal 10 mg 

Diazepam afgebouwd naar 1 mg nu

Echter komen nu de heftige klachten zoals angst en overprikkeling en onrustig zijn 

De vraag is concreet wanneer kan ik

Naar 0 mg en hoe doe ik dit 

Gr Nico 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tiso,

Wat goed dat je bezig bent met de afbouw van de medicatie. Doe je deze afbouw onder begeleiding van degene die je de medicatie voorschrijft? Of heb je er andere medische ondersteuning bij? Ik weet niet hoe snel je de medicatie hebt afgebouwd van 10 mg naar 1 mg. De mate van ontwenningsklachten is voor iedereen anders. Te snel afbouwen heeft invloed op de ernst van de ontwenningsklachten. Het advies is om contact op te nemen met degene die je de medicatie voorschrijft en deze klachten te bespreken. Deze heeft ook zicht op je fysieke toestand en kan met je meedenken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste moderator. 

Ik heb een psychiater die mee kijkt maar de weg blijft moeilijk veel klachten en het gevoel dat je weer bij af bent

Dit zal ik bespreken met haar as maandag

Ik wou hier ook wat steun halen met mensen die hier ervaring mee hebben 

Dit voelt heel slecht aan in iedergeval 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Tiso,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Het kan lastig zijn de klachten van elkaar te onderscheiden. Een deel van de ontwenningsklachten bestaan uit de klachten die sterker terugkomen, waarvoor je in eerste instantie de medicatie voorgeschreven hebt gekregen. Wat ik van je lees, is dat je nu veel last hebt van de klachten, dus is het raadzaam dat maandag te bespreken, voor je verder gaat afbouwen. Klachten hoeven niet helemaal weg te zijn, maar je kunt kijken of je misschien even wat stabiliseert, voor je verder afbouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste moderator 

In gesprek met de psychiater is besloten om tijdelijk de diazepam te verhogen en als ik weer stabiel ben weer af te bouwen 

Nu was ik wel heel diep gezakt en niet meer leefbaar 

Dus voor nu dus tijdelijk na 4 mg en dan weer afbouwen 

Kunt u zich hier in vinden? 

Bvd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Beste Tiso,

 

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb navraag gedaan bij onze verslavingsarts/manager zorg en deze geeft aan het een prima voorstel te vinden van de psychiater.

Ik wens je veel succes. Mocht er nog wat zijn laat het weten.

 

Groet,

 

de Moderator

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...