Spring naar bijdragen

chris

chrisjelief

Aanbevolen berichten

Nou, ik ben dus christian en me aan het verdiepen in het stoppen met drinken. Gisteren in de kroeg en bij een feestje tegen mijn vrienden gezegd dat ik (voorlopig?) niet meer drink en aan het alcoholvrij bier gezeten. Eentje is best lekker maar als vanouds 15 biertjes achterover slaan zit er niet meer in. Ik zal toch een andere manier moeten vinden om het zonder mijn zo vertrouwde biertjes, wijntjes (en whisky) te doen.

Zaterdagnacht heb ik na een avond voor mijn gevoel alleen-bier avond urenlang niet op kunnen staan of bewegen en daar schrok ik toch wel van, en mijn vriendin helemaal. Dat was het punt accuut te stoppen want het had misschien wel verkeerd kunnen aflopen (iemand die daar meer over weet?) Ook de afgelopen weken al een paar keer een moment van niet meer kunnen lopen/fietsen gehad.

Nu eerst maar eens proberen droog te blijven tot half juni, wel een stuk saaier om bij een verjaardagsfeestje te zitten met een glaasje water, misschien dat het nog went maar ik vrees dat ik een stuk saaier ga worden de komende maanden.

greet,

chrisjelief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg... zit ik een heel bericht te tikken zegt het forum dat ik ben uitgelogd... Verkorte versie! Welkom! Lees vooral veel over alcohol en kijk de docu's in het videodraadje. Er is geen drinker hetzelfde, haal eruit wat voor jou van toepassing is en wees eerlijk naar jezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Christian,

ik denk dat je nog jong bent,

en dan is het lastig misschien

om bij jezelf te blijven in drinkend gezelschap.

Maar het is ook erg schrikken als je uitval krijgt.

Misschien iets neurologisch? Verontrustend in

elk geval dus houd het in de gaten en ga ermee naar de arts.

Beter er te snel bij dan te laat.

Het leven hoeft niet saaier te worden, want de dingen die je doet

ervaar je vaak intenser zonder drank.

Er worden geen emoties meer afgevlakt en dus ook de leuke dingen

ervaar je weer echter.

Maar niet zijn als de meesten, zeker in de kroeg, dat zal ff oefenen worden.

Hopelijk gaat dat wat je ervoor terugkrijgt zwaarder wegen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Chrisje,

Het lijkt me een zware waarschuwing die je gekregen hebt. Niet gek om ook naar de huisarts te gaan. Als je al lang veel gedronken hebt, heb je ook kans op een tekort aan vitamine B enz.

Ik heb eerst een tijd succesvol geminderd, maar merkte toch dat het me meer energie kostte om maar matig te drinken, dan om helemaal niet te drinken. Het bekende gezegde: één is teveel en tien is te weinig!

Als je helemaal niet meer drinkt krijgt de alcohol kans om uit je systeem te verdwijnen. Je zult zien dat je trek geleidelijk aan minder wordt. Op de diverse draadjes staan allerlei tips om de trek uit te zitten. Zorg in ieder geval dat je voldoende gezond eet en drinkt en probeer alternatieven te zoeken voor de moeilijke momenten. Bijv. ik dronk vaak wijn tijdens het koken. Nu neem ik tevoren een kop pittige bouillon en daardoor kan ik de trek weerstaan.

Hoe dan ook, ik wens je veel succes. Mocht je struikelen, sta dan zo snel mogelijk weer op, veeg je knietjes af en ga door met nieuwe moed. Wel even kijken wat de aanleiding of valkuil was; daar leer je weer van voor de volgende keer.

Ik heb ook de online behandeling van Tactive gedaan, die is voor stoppers en minderaars. Ik heb daar heel veel van geleerd.

Hoe je het ook wilt proberen, vooral doorzetten. Een slechte gewoonte leer je niet zo snel af.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @lytse en @jane4 Jong zou ik me met 46 niet meer willen noemen maar houdt (hield?) wel van gezelligheid, veel mensen om me heen en ook 3-4 x/week naar de kroeg. Eerste tests zijn doorstaan, de meeste mensen om me heen weten nu dat ik in het vervolg aan de buckler zit en mijn vriendin steunt me super.

Die uitval was super-eng. Kon mijn lijf niet meer bewegen maar nog wel zien, horen en ook vragen beantwoorden. 112 was overbezet maar gelukkig achteraf ook niet nodig.

Tot nu toe valt het stoppen me mee, probeer al jarenlang te minderen maar dat lukt me niet, helemaal stoppen gaat me stukken beter af al wordt ik helemaal gallisch van alle frisdrank. Misschien ook maar aan de bouillon. Vandaag wel zweten en duizelig maar dat kan natuurlijk ook de lente zijn.

Nu valt me pas op hoe alcohol normaal is op feestjes en partijen. Net nog twee flessen wijn die ik in de moestuin had staan snel leeggekieperd voordat ik in de verleiding kwam. Was natuurlijk altijd heerlijk, eerst 10 minuutjes spitten en dan een halve fles wijn om te relaxen, maar zonder ging het ook en het spitten ging stukken beter.

Nu slapen. Truste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Christiaan,

ik drink veel namaakwijn, van eisberg, riesling, is dealcoholised. smaakt naar wijn, maar met 0.05 % en geen accijns, hehehe

je houd wel de gewoonte in stand, maar het helpt mij in ieder geval heel goed, na mijn eerste glaasje weet mijn lichaam en geest dat het niet anders zal worden, en, klaar...

er is ook champagne, maar die heeft 0.5%, da's toch alcohol, maar is best lekker, heet Lite Live, of live Lite.

sterkte in ieder geval met je goede voornemens en door knokken man!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...