Spring naar bijdragen

voorstellen toch maar..


filly

Aanbevolen berichten

Hoi eindelijk toch maar. Na scheiding te veel te gaan drinken. Ws uit eenzaameid, onrust en misschien ook wel ergens niet meer te willen. Dat is raar want eigenlijk ben ik best een positief mens. De drank overdag kan ik makkelijk laten staan maar s avonds is funest. Vooral heest bij mij de angst voor de nacht. Ik ben altijd een slechte slaper geweest en ben daardoor wel eens helemaal doorgedraaid door te weinig slaap. En je moet overdag functioneren. Ik drink ongeveer een fles of soms anderhalf nu ongeveer ruim twee jaar en daarvoor was het matig. Twee of drie glazen. t Liefst wil ik daarnaar terug maar ben bang dat de rem eraf is gegaan en ik helemaal moet stoppen. Maar vind het zo eng. Bijna niemand weet van dit geheim en dat maakt ook zo eenzaam. Ik hoop de moed te vinden de knop om te zetten maar k geloof dat ik het niet alleen kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Filly,

Welkom op het forum van Adb!

Alles wat je beschrijft, zul je bij ons ook vinden.

Slecht slapen, willen minderen maar dat moeilijk vinden.

Schaamte en eenzaamheid daardoor.....

Je kunt meeschrijven op ditjes, datjes, dagdraad.

Of gewoon meelezen, daar steek je ook veel van op.

Succes en sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi filly,

Welkom hier. Wat goed dat je deze eerste stap gezet hebt.

Je verhaal klinkt bekend, de avonden -vooral als je alleen bent- zijn vaak moeilijk en vormen een aanleiding om wat meer te gaan drinken dan goed is.

Maar het begin is nu gemaakt en als je zelf wilt en doorzet ga je er weer bovenop komen hoor.

Succes :present:

Suzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Filly,

in elk geval ben je hier niet alleen

misschien af en toe eenzaam in het

begin, omdat de "oudere" garde het

op de dagdraad zo gezellig/goed heeft

over het algemeen tenminste. Stel je vragen,

er is altijd iemand voor je, steun, een praatje

of gewoon even geinen. Lekker oefenen met

eerlijk zijn, leren van anderen hier die je zijn voorgegaan,

en met vallen en opstaan ook adb leren worden (alcohol de baas).

De tijd zal leren of dat minderen of stoppen wordt, ieder heeft

zijn eigen proces en leertijd daarin. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Filly, nou, je hebt je geheim gedeeld. Misschien niet met bekenden maar gelukkig wel met mensen die goed begrijpen wat het betekend 's avonds, overdag of altijd teveel te drinken. De een in zo'n mate dat je persoonlijk functioneren echt niet meer lukt, de ander in een mate dat het maatschappelijk en sociaal functioneren in gevaar komt.

Voor mij geldde in ieder geval wel dat ik met een/twee fles wijn op wel dacht beter te kunnen slapen maar ondertussen mijn hart als een bezetene tekeer ging als ik in bed lag, dus misschien komt het met je nachtrust toch nog goed.

Misschien zien we je op de dagdraad, dat zóu een medicijn kunnen zijn voor je eenzaamheid maar misschien dat je na een paar dagen gestopt te zijn ook voor jezelf bedenkt dat het misschien net zo handig en fijn is een paar mensen uit je omgeving in te lichten, dat lucht wel op.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Filly,

Je hebt m.i. het meeste aan het forum als je eerlijk bent, ook t.o.v. jezelf. Die schaamte en dat schuldgevoel kennen we allemaal. Ik ben getrouwd en bij mij speelde ook nog stiekem gedoe een rol, terwijl ik dat haat!

Ik heb veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive. Je kunt dit doen als minderaar of als stopper. De opdrachten en vragen kan je doen op een moment dat het jou het beste uitkomt, dus niemand hoeft er iets van te weten.

Ik ben eerst een tijd, behoorlijk succesvol, geminderd, maar ik merkte dat het me veel meer moeite kost om niet door te drinken als ik eenmaal begonnen ben, dan wanneer ik helemaal niet drink. Je zou voor jezelf eens kunnen onderzoeken hoeveel je drinkt, waarom, hoe je je voelt. Je kunt ook alternatieven verzinnen voor moeilijke perioden. Ik dronk bijv. vaak stiekem onder het koken. Tegenwoordig neem ik een kop bouillon of soep en dan kan ik de trek weerstaan.

Hoe je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen, want een slechte gewoonte leer je niet zo snel af. Mocht je struikelen, kijken waarom het gebeurd is, knietjes afvegen en er met nieuwe moed tegenaan!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...