Spring naar bijdragen

petra


petra

Aanbevolen berichten

Ik lees al een tijdje hier, voor de beleefdheid wil ik me toch voorstellen.
Petra, moeder van 2 pubers (j en m), 5 maanden geleden gestopt met drinken.
volgens anderen niet een "zware" drinker, wel regelmatig, 1/2 fles wijn of meer.
emotiedrinker. wil minstens 1 jaar niet drinken, daarna nog geen idee. alleen lekker,
alleen gecontroleerd, helemaal niet.
vind de reacties hier van een hoog peil, op andere fora wel anders gewend.
wie weet ga ik me nog wel ergens in mengen...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra,

Welkom hier bij ons. Bedankt dat je het niveau hoog vindt, geeft ons weer extra stimulans om op de ingeslagen weg door te gaan. Kan je ook vertellen hoe je het zonder hulp voor elkaar hebt gekregen om al 5 maanden droog te staan?

1 advies ga na de dit voorstellen meedraaien op de dagdraadjes dan weet je zeker dat je reacties gaat krijgen van medeforumleden.

Succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de steun, alvast.
hoe ik het geflikt heb, 5 maanden droog? ach, ik was al 3 maanden goed bezig met maximeren, 2 dagen per week 1 tot 2 glazen, tot er een week was waarin ik toch mijn gevoel dreigde weg te drinken.
toen heb ik besloten die "strijd " niet te willen voeren, en geloof het of niet: het is simpeler om niet te hoeven plannen wanneer je wat en hoeveel wilt drinken.
ik heb de drank het hoofd geboden door de confrontatie aan te gaan, niet te vermijden. heb bijna altijd alcohol in huis voor gasten, ga achteloos langs de drankschappen, het is gewoon "ontwend".
voor mezelf geloof ik wel in deze harde strijd, ik zit zo in elkaar, alles of niets.
maar iedereen doet het weer anders, je kunt geen recepten geven, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je hoor! er zitten hier meer alles of niets mensen met alleen de pech dat alles meestal erg veel is en volgt op een periode van niets!
Het klopt dat iedereen zijn eigen weg hierin moet vinden en dit is duidelijk de juiste weg voor jou! Heel veel succes, nog maar 7 maanden en je hebt een jaar niet gedronken! bravoo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...