Eenvader Geplaatst 28 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2006 Hallo allemaal ik heet Ben, het alcohol gebruik van mijn (nu Ex)vrouw heeft ons in Juli uit elkaar gedreven en daarom ben ik hier. Ik hoop dat ook ik hier welkom ben!Groetjes Ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 28 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2006 Hallo Ben, Geen leuk verhaal maar natuurlijk ben je hier wat mij betreft welkom.Hier kan je je ei kwijt dat doen we hier allemaal en het lucht enorm op!GroetjesErica Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2006 Hallo Ben,Inderdaad geen leuk verhaal. Maar misschien kun je hier alles voor jezelf duidelijk krijgen.En de draad weer op pakken.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 29 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2006 je schrijft "een vader; dat betekent volgens mij dat er ook kinderen zijn en je ex vrouw ook moeder is?waar bevinden hij/zij zich in dit geheel, Ben?en hoezeer is dit voor jou een (strijd)punt?en wat wil je hier bereiken? je hart luchten, tips, eigen alchoholgebruik aan de orde stellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 29 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2006 Hallo Ben,Is je ex-vrouw degene met het alcoholprobleem, of jij zelf ook? Ik sluit me bij de vragen van Petra aan.Groetjes, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 29 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 29 augustus 2006 Ben en ik ook.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eenvader Geplaatst 30 augustus 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2006 quote: Originally posted by: AnnaHallo Ben, Is je ex-vrouw degene met het alcoholprobleem, of jij zelf ook? Ik sluit me bij de vragen van Petra aan. Groetjes, Anna Mijn vrouw heeft een alcoholprobleem waardoor we naar 28 jaar huwelijk zijn gescheiden, mijn dochter van 14 en mijn zoon 22 zijn met mij mee gegaan en wonen nu een week of 7 op ons zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2006 Hallo Ben,Het moet heel zwaar geweest zijn voor jou en jullie kinderen, dat jullie huwelijk door het alcoholgebruik van je vrouw stuk liep. Veel sterkte daarmee.Wat mij betreft kun je op dit forum meelezen en meeschrijven, misschien dat het je helpt iets meer te begrijpen van waar je vrouw mee worstelde. Maar ik weet niet of dit forum voor jou de juiste plek is, want de mensen die hier komen hebben allemaal zelf een alcoholprobleem, en doen heel erg hun best daar vanaf te komen. Er zijn ook sites voor familieleden van alcoholisten.Eerlijk gezegd vraag ik me ook een beetje af wat er gebeurd is, en wat er in je ex-vrouw omgaat, waardoor ze zoveel is gaan drinken. Want als er één ding is dat ik in de weken dat ik hier op het forum meeschrijf heb geleerd, dan is het wel dat iedereen hier redenen heeft waardoor hij/zij is gaan drinken: ervaringen in het verleden, psychische problemen, noem het maar op. Begrijp me goed, ik wil het drinken daar niet mee goedpraten. Maar als je de achtergronden een beetje weet, begrijp je wel waarom het bij veel mensen zover is gekomen. Niemand gaat "zomaar" teveel drinken. Als je zozeer overmand wordt door ellende, angst, paniekaanvallen of wat dan ook, dat je eigenlijk niet meer normaal kunt functioneren, en je ontdekt dan (vaak bij toeval) dat je je door een paar glaasjes alcoholhoudende drank veel prettiger voelt, dan is de drempel heel klein om steeds meer te gaan drinken. En als je in de gaten krijgt dat het teveel is, dan is het al te laat, dan heb je al een gewoonte gevormd, waar je heel moeilijk vanaf komt.Dus ik heb ook met je ex-vrouw te doen, ook zij moet door een hel gaan. Ik hoop dat ze hulp vindt, en dat ze niet hierdoor nog meer gaat drinken.Heel veel sterkte voor jullie allen,Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 30 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 30 augustus 2006 Hallo Ben,Je bent hier natuurlijk hartstikke welokom, maar ik moet me bij de anderen aansluiten en vooral het bericht vanAnna is heel duidelijk. Ik denk, dat je, hier zelf weinig aan hebt. Hier gaat het vooral om de vechters, die iedree dag weer proberen het hoofd boven water te houden.IK wens jou en je kinderen, maar ook je exvrouw veel sterkte., want ik proef nog veel verdriet. groetjesSneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2006 Ik ben het niet met bovenstaande mensen eens, dat je hier niet op je plek zit, ik denk dat jij ook een andere kant kan laten zien op dit forum, namelijk dat van de partner van de "drinker" het leed wat het teweeg brengt, de strijd die je voert en elke keer weer de teleurstelling dat je (ex)vrouw toch weer ging drinken. Aan de andere kant kan dit forum ook erg confronterend voor je zijn omdat hier ook hoofdzakelijk vrouwen zitten met een alcoholprobleem, al zal je merken dat ze hier juist heel hard knokken om daar vanaf te komen.Ik vind het heel naar voor je dat 28 jaar huwelijk door drank kapot is gemaakt en wens je veel rust en sterkte toe samen met je kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 31 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 31 augustus 2006 Hallo BenNog een keer met Sneeuwwitje. Ik heb gisteren vergeten te vertellen, dat er ook een forum is van Tactus, voor mensen die partners, kinderen of oiders hebben, die aan de drank zijn. Je moet dan www.tactus.nl hebben. Veel succesSneeuwwitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden