Spring naar bijdragen

alweer een nieuwe

vriend

Aanbevolen berichten

Vandaag pas van dit forum gehoord en me gelijk aangemeld,
want ik denk vaak inderdaad dat ik de enige ben met drank(mis)bruik.
Het is toch eigenlijk triest dat er nog zo"n taboe is.
Ik ben wat je noemt een binche drinker,periodes niet en dan is het weer helemaal mis,
en verknal ik alles wat ik weer opgebouwd heb,dat duurt nu al meer dan 20 jaar misschien wat langer al.
En iets opbouwen duurt veel langer dan iets afbreken mn het vertrouwen van je kinderen ben je weer helemaal kwijt af en toe ben ik wanhopig en denk ik "kom ik er ooit van af".
Dit klinkt vrij negatief ,maar ik geef de moed niet op .
Ook ben ik benieuwd of er meer forumleden zijn die dit drinkgedrag vertonen.
Wellicht kunnen we elkaar iets leren.groet vriend:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi vriend,

Welkom op het forum. Je bent zeker niet de enige met een drankprobleem, dat hebben we hier allemaal. Dus je kunt hier zeker veel steun vinden. Je verhaal over het verliezen van vertrouwen is heel herkenbaar. Er zijn hier meer mensen die af en toe helemaal de mist in gaan. Ik hoor daar zelf niet bij. Ik ben/was een dagelijkse drinker. Als ik de volgende dag moest werken was ik meestal niet dronken, hoewel ik altijd wel een aantal glazen op had, maar in het weekend ging het wel vaker helemaal fout. Ik ben nu vier weken droog.

Een tip, als je weer die gigantische neiging hebt om te gaan drinken, hier op het forum komen schrijven. Dat heeft al meerdere mensen door de avond heen geholpen.

Succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Vriend.

Dat iets afbreken veel sneller gaat dan iets opbouwen is zeer zeker waar, vooral als dat vertrouwen en respect betreft, maar niets is onmogelijk. Als je dat vertrouwen door standvastigheid weer wat weet terug te winnen, stapje voor stapje, dan komt het respect vanzelf mee, dus ga d'r voor!!!

Je hebt het over periodes niet drinken, dan weer helemaal mis, maar hoe lang waren die periodes van niet drinken? Zelf dronk ik vaak een week achter elkaar zeer veel, daar werd ik dan zo beroerd van dat ik na twee, drie dagen afkicken weer voor zo'n twee weken (maximaal) "genezen" was en dan begon het weer van voren af aan. Dit heeft zo zo'n twaalf jaar geduurd. Via Tactus ben ik toen in Zutphen in de Henriƫtte Hartzen Kliniek terecht gekomen waar ik een behandeling heb ondergaan. Vanaf 15 april drink ik nu niet meer, dankzij wat ik daar aan inzichten verworven heb, en ik kan je zeggen dat het vertrouwen in mij van m'n omgeving erg aan het groeien is, wat mij weer sterkt in de gedachte goed bezig te zijn. Het evenwicht is weer terug, zeg maar.....

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, voor zover dat nu nog kan, welkom op dit forum en leren van elkaar is hier sowieso een feit......doe er je voordeel mee....

Groeten, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vriend,

Welkom op het forum.

Ik ben net als Kohtje benieuwd, wat je verstaat onder een tijd niet drinken. Ik ben zelf weer 4 jaar verslaafd, was er 16 jaar vanaf. Ik kan ook een tijdje helemaal niet drinken, een paar dagen, maar dan slaat het noodlot weer toe. Ik ben nu 14 dagen droog geweest en afgelopen maandag was het weer raak.
Ik ben gelukkig een avonddrinker, tja wat heet gelukkig,

Kom bij de club en schrijf het lekker van je af.

Groetjes Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
ja, zoals gezegd, je zult hier wel herkenning vinden;
als je drinkpatroon er een was van veel tegelijk is het zaak om dat eerste glas vooral niet te nemen.
die dagen niet drinken beheers je al wel, kennelijk.
schrijf voor jezelf eens een lijstje met voordelen en nadelen van drinken
en formuleer eens hoe vreselijk de dag na zo'n drinkfestijn is.
hang die 2 ergens op waar je het goed kunt zien als je de neiging hebt om te drinken
(moet je wel voldoende privacy hebben natuurlijk)

en ja, ook een goede tip: hier komen lezen en schrijven als je het moeilijk hebt, dat kan erg helpen.

wat is je doel? voorlopig de drank laten staan, neem ik aan?

sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...