Spring naar bijdragen

Nieuw op dit forum


BamBam

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Lees sinds enkele dagen veel berichten van jullie. Na een artikel in de krant had ik ook al een keer gekeken. Wilde me aanmelden voor internetbehandeling maar er was een wachtlijst. Ben toen weer afgehaakt. Lekker de hele zomer gedronken, het was warm dus dan mag ik veel bier. Darna regende het veel dus dan mag ik veel bier, wijn en Beerenburg. En zo is er altijd wat te verzinnen en mag ik altijd veel drinken. Heb sinds afgelopen maandag niet meer gedronken. Ben er zo zat(!?) van. In meerdere betekenissen van het woord.
Wilde ook weer stoppen met roken, was voor de zomer weer echt begonnen, daarvoor al een langere tijd veel shagjes gebietst. Maar daar wacht ik nog maar even mee. Ben al zo blij dat ik al vijf dagen geen druppel heb gedronken, is in jaren niet meer voorgekomen. Het lijkt me te zwar om in 1x alles aan te pakken.
Ik ga ff proberen dit bericht te plaatsten. Ging vorige keer niet goed, misschien lukt het nu wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het is gelukt, nu de quickreplay proberen, ik snap nog niet helemaal hoe het allemaal in elkaar zit, komt nog wel.
Zit ook door oude berichten te bladeren, heerlijk al die recepten voor frisjes. Gek genoeg kan ik liters bier drinken, hoef ik nooit over na te denken. Maar fris... Alhoewel die glazen ook snel leeg zijn. Momenteel is rivella favoriet, dat krat spa rood vind ik ook wel een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 41, drink al sinds ik 18,19 ben. Daarvoor dronk ik niet. Heb van huis uit slechte ervaringen met drank dus zou je zeggen dat ik weet waar ik aan begin. Niet dus. In het begin dronk ik niet elke dag, op feestjes en als we geld hadden om uit te gaan. Wel was ik vanaf het begin vrij mateloos. Zei nooit nee, dat kwam niet eens in me op. Drank was een manier om verlegenheid te camoufleren en mezelf een houding te geven. Tevens verdooft het lekker, hoefde ik nergens over na te denken. Ik heb er veel gedonder mee gehad, dat gezuip. Veel ruzie thuis, verdriet, woede, onmachtig enzovoort.
Vorige week voelde ik me waardeloos, het was slecht weer, somber veel regen, ik kreeg de griep en baalde als een stekker. Zat tegen 3uur al lekker aan het bier en de BB. Daar knapte ik niet van op, integendeel.
Na talloze gesprekken met mezelf dacht ik; ik zou ook es niet kunnen drinken. Ik drink al zo lang, een tijdje niet is misschien wel een goed idee. Meestal begin ik er vervolgens niet aan omdat ik toch denk dat ik weer ga beginnen. Meestal doe ik dat ook dus voel ik me een sukkel en dat is een reden om lekker weer een flesje open te trekken.
Ik heb dus nu al vijf dagen niet gedronken. En daar voel ik me goed bij. Ik zweette wel enorm, nou weet ik niet zo goed of dat ook nog van de griep komt maar het zal van beide wel wat zijn. Ik droom wel veel en het zijn geen prettige dromen. Vannacht droomde ik dat er iets gebeurde, ik moest mensen bellen en niemand was bereikbaar, niet fijn. Ik slaap ook niet zo goed maar heb zo her en der gelezen dat veel mensen daar last van hebben gehad in het begin.
Ik slaap wel vaker niet zo goed, toch was het vannacht wel een prettige gedachte dat ik morgen wel niet zo uitgerust zou zijn maar dat het tenminste niet van de drank is dat ik zo moe ben.

Ik wil dit zo graag volhouden!!!
Altijd dat gezeik over die drank. Is er nog genoeg in huis, o jee het bier is bijna op, toch nog maar even langs de cafetaria, altijd als eerste in de weer met die fles wijn, altijd de eerste die haar bier op heeft en vraagt:'wie wil er nog wat drinken".
Altijd moe zijn als ik wakker word, ook al heb ik 9 of 10 uur geslapen. Altijd dorst krijgen als ik reclame zie van zo'n lekker koel glas bier, altijd zin hebben in meer, het is nooit genoeg. Altijd maar weer smoezen verzinnen, of nee, redenen bedenken waarom het niet zo erg is veel te drinken. Ik drink nu tenminste thuis en niet meer in de kroeg, ik maak niet meer zo'n ruzie als ik veel gedronken heb, ik werk er toch ook hard voor, een mens moet toch ergens ontspanning vinden, enz,enz,enzovoort.

Het valt me mee niet te drinken en tegelijkertijd ook zwaar. Ik realiseer me bijna elke minuut van de dag dat ik al vijf dagen niet gedonken heb en toch drink al vijf dagen niet. Daar hou ik me eerst maar even aan vast.
Wordt net uitgenodigd voor een BBQ vanavond. Deze mensen weten wel dat ik veel drink maar wrs niet dat ik dat als een probleem ervaar. Ik weet nog niet of ik dat ook ga zeggen maar neem wel genoeg rivella mee!
Hier laat ik het even bij.

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Wat goed dat je al vijf dagen niet gedronken hebt! Dat betekent dat je op de goede weg bent om van je alcoholprobleem af te komen. Je vindt het zélf een probleem, en je wilt er iets aan doen. Hier op het forum kun je veel steun krijgen bij het stoppen. Je kunt hier alles kwijt, want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Je verhaal is heel herkenbaar, het komt wel ongeveer overeen met mijn eigen ervaringen. En het transpireren, slecht slapen etc. horen er allemaal bij. Dat wordt op de duur wel minder.

Ik hoop dat je vanavond op die BBQ sterk genoeg bent om niet te drinken. Heel veel succes hiermee.

Schrijf en lees gezellig mee op het dagdraadje bij ditjes en datjes. En als je moeilijk hebt, kun je dat gewoon zeggen. We probeer hier elkaar door de moeilijke momenten heen te slepen.

Groet,
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag BamBam,

Gefeliciteerd met je vijf dagen droogte en met de stap die je genomen hebt in je leven om te willen veranderen in een ingesleten gewoonte, waarbij het toetreden tot het illustere gezelschap op dit forum ook fijn is.

Ik begrijp dat je een vrouw bent (één keer schreef je "haar") anders zou het bijna m'n eigen verhaal kunnen zijn. Ook ik heb slechte ervaringen gehad in m'n jeugd met alcohol. M'n vader was ook alcoholist en ik heb altijd gezegd dat ik zó nooit wilde worden, was zelfs geruime tijd heel erg anti-alcohol. Maar toch.........................

Blij dat je na wat geëxperimenteer toch je berichtje hebt kunnen plaatsen, drie keer zelfs.

Welkom en groetjes,
Kohtje.

PS. wat is quickreplay nou weer? Ik heb er ook de ballen verstand van en rotzooi maar wat aan. Gaat redelijk goed tot nu toe..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna en Kohtje, dank voor jullie reactie. Scherp opgemerkt Kohtje dat ik schreef haar.
Ben speciaal even naar huis gefiets om te lezen wat er op de site staat. Heb nog steeds niet gedronken. Ben trots op mezelf. Heb zelfs de tweede BBQ overleefd op water en bitter lemon. Ging prima.
Het is sterkend te lezen dat veel mensen dezelfde ervaringen hebben. De gewoonte om vaak, veel te drinken. De strijd van ga het mij lukken een sociale drinker te zijn of moet ik helemaal kappen. Ik weet het nog niet en heb besloten me daar nu nog maar even niet zo druk over te maken. Eerts maar even niet en dan maar es verder kijken

De boze dromen nemen inderdaad af, het zweten wordt ook al wat minder, fijn is dat.
Als ik verder wat wil schrijven kan ik dat gewoon op het draadje doen zoals jullie dat noemen?

Kohtje, de quickreplay is dat pijltje wat je onderaan een bladzijde ziet staan, bij het sterreje en de printer. Ik weet niet of je die nou moet gebruiken of dat de optie; antwoorden beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BamBam,

Goede keuze, eerst maar even niet drinken. Doe ik ook. Niet drinken is in ieder geval gemakkelijker dan iedere dag voor keuzes staan van "zal ik wel, zal ik niet, hoeveel?" En in dat verband, geweldig dat je op de BBQ droog bent gebleven.

Geen idee wat beter is, antwoorden of quickreply. Ik klik altijd op antwoorden. En ik zou verder inderdaad gewoon meeschrijven op het dagdraadje.

Veel succes verder met stoppen!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag BamBam,

dit berichtje komt een beetje als mosterd na de maaltijd want ik zag dat je ook al wat op het dagdraadje geschreven hebt. Hoe jij dat doet weet ik niet (met die quickreplay of quickreply) maar ik ga dat niet uitproberen. Ben als de dood dat er van alles misgaat. Ik -de meeste anderen ook, geloof ik- gebruik altijd gewoon "Antwoord" onderaan het laatste bericht. Tot nu toe is dat nog goed gegaan, dus daar hou ik me maar aan.
Goed dat je de BBQ's doorstaat met non-alcoholische drankjes. En was het nou minder gezellig? Viel denk ik wel mee, toch? Lekker volhouden, meid, je zult je er niet slechter door gaan voelen.

Nou, ik zie je verder wel op het dagdraadje. Nogmaals welkom, en dat je hier maar veel inspiratie mag halen en geven...

Gr. Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...