Spring naar bijdragen

Lorazepam


Lis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.

en heb eigenlijk zoveel vragen.

ik gebruik al 15 jaar lorazepam, zo tussen de 1 en 4 mg. (Momenteel zit ik op 4)

had het gevoel dat ik er aardig op functioneerde, maar heb het idee dat het averechts is gaan werken. Heb heel veel angsten, onrustig en depressief. Werd opgenomen in het ziekenhuis voor afbouw, maar we kregen er niks af omdat ik steeds meer in mijnangst schoot. Vanaf november ben ik echt slecht. Heb ook veel last van derealisatie. Zijn er mensen die dit herkennen? En kunnen mijn klachten voortkomen uit de lorazepam? 
mijn psychiater denkt namelijk van niet. 
maar ik ken mezelf niet meer terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lis sorry om te lezen dat het niet goed met je gaat. Feit is dat psychiaters goed zijn in het voorschrijven van medicatie maar vaak bitter weinig afweten van tolerantie en ontwenningsverschijnselen. Net zoals huisartsen.
Heb je al eens van tolerance withdrawl gehoord? Ga daar maar eens wat over lezen. Ik denk dat jij jezelf hierin herkent? Ik heb dat gehad met oxazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je berichtje. 
Ik  begin inderdaad continue over de afbouw. Maar vind dat ze er amper op reageren. Ik moet het zelf gaan doen, maar dat word een hele klus. Had jij ook veel lichamelijke klachten? Ben je er nu helemaal van af? 
Is er ook een Nederlandse site? Mijn Engels is gemiddeld. Dit vind ik lastig om te lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toleeance withdrawl zijn ontwenningsverschijnselen terwijl je op gewoon dezelfde dosis zit. De benzo lijkt niet meer te werken en het voelt als ontwenning. 

Ken je de Ashton manual? Deze staat ook in het Nederlands op internet. Dat is de handleiding voor het afbouwen. Het stelde mij (en nog steeds) gerust. 

Als je gaat afbouwen die het dan in hele kleine stapjes en omzetting naar diazepam. 

Ik ben van de meeste lichamelijke klachten af. En als ze weer opkomen, zijn ze veel milder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Ashton manual ken ik inderdaad. Ook helemaal gelezen. 
had jij ook zoveel lichamelijke klachten? 
Ken mezelf gewoon echt niet meer terug. Vanavond ga ik beginnen. Ook in het ziekenhuis (psychiater) kijkt je toch wazig aan als je het over al je klachten hebt na zoveel jaar gebruik. Sterker nog, ze hebben zoiets: als het goed voelt blijf je het toch gebruiken?!

heb jij het lang gebruikt? En er lang over gedaan het af te bouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...