Spring naar bijdragen

Hoi, even voorstellen, ben aan dag 2...

Witse

Aanbevolen berichten

Hoi allen!

Fijn forum, ondanks dat iedereen hier met dezelfde problemen te kampen heeft.

Zelf drink ik reeds 15 jaar teveel, ben me hier van dag één van bewust geweest. Heb wel vaker hulp gezocht, één jaar niet gedronken. En dan de fatale fout gemaakt, me sterk genoeg te voelen voor een pinte of wijntje.... Het resultaat kennen jullie wel hé... Ondertussen weer een jaar en half aan het drinken (enkel laat op de avond, 's nachts) en zat nu toch al aan drie flessen wijn per avond...

Mijn gevoel zegt inderdaad dat ik geen zin heb om te stoppen, maar feit is dat het niet anders kan dan een stop (voorgoed) in te bouwen. Na maandagavond heb ik niets meer gedronken. Voel me best angstig, heel verdrietig en boos, maar besef dat dit erbij hoort. Ik duik zodra mijn bed maar in met een goed boek en ik snak naar een nacht met niet teveel slapeloosheid, drang, zweten, angst etc...

Enfin, met een heel klein hartje begin ik nu aan de tweede nacht zonder alcohol.
Jullie verhalen lezen hier op het forum geven me in ieder geval al een beetje een gevoel van rust.

Vriendelijke groetjes aan allen en sterkte aan iedereen die het kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Witse,
weet je, je bent al ervaringsdeskundig.
je kent het klappen van de zweep.
de eerste keer stoppen blijkt makkelijker
dan de volgende, maar je bent gestart
en dat is de best dienst die je jezelf kunt bewijzen.

denk nu in dagen, uren als het moet
dat rottige slapen, tja, boeken? schrijven? muziek?
(muzikale boeken schrijven?)
ik vind het fijn je te lezen, hele tijd droog, weer drinken
en weer helemaal in de oude fuik zwemmen.
als ik me betrap op de gedachte: half jaar droog, misschien kan het wel weer?
lees ik je stukje hier maar even, OK?

succes, doorbijten, vastklampen, uitzweten
en adem blijven halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Witse.

Ik hoop van harte dat je die tweede nacht succesvol zonder alcohol bent doorgekomen. En hartelijk welkom hier. Eigenlijk is Petra me weer eens voorgeweest met een heleboel dingen tegen je zeggen die ik zelf ook had willen zeggen. Doet ze wel vaker, hoor, ben ik al wel een beetje aan gewend.
Grappig, of nou ja, grappig? je hebt het over dat je angstig, verdrietig en boos voelt, en ik heb net vanmorgen een berichtje aan Claire gestuurd wat hier ook over ging. Over een rouwproces. Lees maar, bij Wie is Wie....
Ik wens je in elk geval heel veel succes. Je hebt het al eens een jaar volgehouden, dus dat kun je. En je hebt nu ervaren wat er kan gebeuren na dat jaar, dus dat niet weer doen.....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witse,

Welkom hier. Je bent denk ik de zoveelste die bevestigt dat wij (mensen op dit forum, met kapotte remblokjes) niet zomaar een keer een glaasje mee kunnen doen. De vraag duikt regelmatig op hier op het forum, en ook in mijn hoofd. Nee dus.

Ik wens je veel succes met opnieuw stoppen, en alle verschijnselen die erbij horen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra, Anna, Khotje!

Dank jullie voor de reactie's, de steun! Doet een mens goed! Ben ondertussen laat van mijn werk thuisgekomen en doodmoe. Natuurlijk zin in een flesje wijn (mogen er ook meer zijn ;-) Maar ik wil jullie alvast laten weten dat ik ondertussen nog steeds niet gedronken heb. Ik was wat bang voor de ontwenningsverschijnselen, maar tot hier toe viel het al mee. Het denken aan drank is uiteraard nog uitermate aanwezig! Maar we gaan ervoor! Ik duik nu in ons bed, alweer een dag gewonnen! Succes en sterkte nog aan iedereen!!!!

Witse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...