Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen


Maantje

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Maantje, tja waarom maantje, ik schijn een lichtje voor alle slapelozen in de nacht.

Ik ben een vrouw, 42, en ik heb ook een probleem met drinken (al jaren, wel een jaar of 10 in meer en mindere mate). Ik drink voornamelijk rode wijn en een biertje gaat er ook wel in. Heb afgelopen zaterdag mijn laatste biertje gedronken en hoop dat het me lukt om het vol te houden! Nu dus de 5e dag en ik sliep de eerste twee nachten helemaal niet, de afgelopen 2 een paar uurtjes (3) en dan weer wakker en dan weer 1 of 2, in ieder geval iets, dat is wel fijn. In ieder geval wel fijn om zonder kater op te staan.

Vandaag had/heb ik het moeilijk: bij het boodschappen doen, zal ik wel, zal ik niet, maar nee, ik weet dat 1 biertje of 1 glaasje wijn toch niet die bevrediging zal geven en ik wil ook niet met een kater opstaan morgen.. en bovendien heb ik het dan dus niet meer 5 dagen vol gehouden, pff, ik vind het lastig en mijn gedachten zijn vanavond erg veel bij de drank maar ik doe het niet, ga zo de vuilnis buiten zetten, douchen en met een boek naar bed...

De dagen hiervoor vond ik het makkelijker: had ik wel van die momenten maar daar eenmaal er doorheen, was ik het kwijt en was ik trots.. herkennen jullie die zwakkere momenten? Die houden hopelijk geen dagen aan?

Wat ik me ook afvroeg: ik heb vandaag echinae force gekocht: ik ben de afgelopen winter twee keer flink ziek geweest (griep) en wil mijn weerstand helpen opbouwen. Die echinae force zit dus in een flesje en dat moet je 3 keer per dag in water druppelen (20 druppels per keer). Nu zag ik pas bij thuiskomst dat het in alcohol zit opgelost en ik heb toch het idee dat de trek in alcohol vandaag met die druppels te maken heeft!!! Ook al is het maar miniem, ik lijk het te voelen, geloof dat ik dat spul maar niet meer neem en het in tablet vorm aanschaf!

Hoop hier herkenning en steun te vinden (én steun te kunnen geven), wil écht niet meer afhankelijk zijn van de drank en elke dag gezond weer op staan! Ben net nog even langs de sportschool gefietst, wil gaan cardiofitnessen om ook mijn conditie weer wat op peil te brengen (fiets al wel veel, altijd naar mijn werk).

Ik wens iedereen hier ook succes met het gevecht tegen de drank!

groet Maantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maantje,

Jij ook welkom op het forum. Zoals Snalco al zei, het begin is het moeilijkst. Het niet slapen, voortdurend denken aan alcohol, het twijfelen in de supermarkt, hoort daar allemaal bij. Er zijn dagen dat de trek meevalt, en sommige dagen is het heel erg. Maar geleidelijk aan wordt het wel minder, is het ook gemakkelijker om niet toe te geven aan de trek. Je moet er gewoon echt doorheen.

Ik heb geen idee of die echinacea druppeltjes veel kwaad kunnen. Drie druppels is natuurlijk heel weinig, maar het is wel alcohol. En je weet het, wij hoeven maar een klein beetje te gebruiken om alle remmen los te gooien. Dus ik zou ze maar niet meer gebruiken, en overstappen op de tabletten. Het helpt ook om in deze periode veel vitamines te slikken. Door het ontgiften gebeurt er vanalles in je lichaam, en daar kun je wel wat extra energie bij gebruiken.

Stop je alleen, of volg je ook de internetbehandeling? In ieder geval veel succes.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Maantje.

Welkom, welkom. Nu dus, als het goed is, de zesde dag. Da's mooi. Dat slechte slapen en de trekmomenten zullen inderdaad nog wel even aanhouden. Belangrijk is dat je je dag kunt indelen zonder dat je al te veel de mogelijkheid krijgt toe te geven aan je trek. Het mooiste is het als alcohol gewoon een woord voor je is geworden zonder dat het je wat doet. Dat is een heel proces, en het gaat ook heel geleidelijk. Maar het is mogelijk.... En door je hart af en toe te luchten en tips tot je te nemen kun je misschien wat hobbels uit dat pad dat je te gaan hebt wegnemen. Heel veel succes daarmee.
En wat die echinae force druppels betreft, ja daar zou ik toch maar mee oppassen. Ik heb een week crisisopname gehad om te ontgiften en daar werd niet voor niks je hele bezit aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen. Van alles werd bekeken of het alcohol bevatte, tot aan de deodorant toe, want stel dat je je daaraan te buiten zou gaan.... Elke druppel alcohol kan vragen om meer.
Ik wens je een lange en plezierige alcoholloze periode toe en tot hoors.....
Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag maantje,

Het kan geen kwaad dat je homeopatische druppels gebruikt op basis van alcohol. Meestal is dat een 15-druppels per glas water. Dus is het alcoholgehalte ergens 0,00... (natuuurlijk geen flesje leegdrinken)

Ik heb het daarover verleden jaar al gehad met mijn huisarts en die wist ook te vertellen dat het lichaam bij de vertering zelf een minimale dosis alcohol aanmaakt. Maar ook een dosis van 0,00...

Zelf neem ik ook al een paar winters echinacea met een verkoudheidsloos parcours over die jaren.

Waar ik wel een ongelooflijk trekgevoel van krijg is van een bijensteek. Blijkbaar moet de lever (of de hersens) daar een stof afbreken die ook in drank voorkomt.

Als iemand daar een antwoord op weet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Maantje,

goed van je dat je gestopt bent. Zoals de rest ook al schrijft, het slechte slapen, zweten enz neemt af na een aantal dagen. Ben nu zelf 15 dagen adb en zweette in het begin als een otter en sliep slecht. Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt dat je na een aantal dagen beter gaat slapen.
Succes as. weekend met niet drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...