Spring naar bijdragen

Ik ben Khalida


Khalida

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Khalida, ik ben nieuw hier. Ik wil graag minder drinken en heb me hier ingeschreven. Mijn plan is om niet meer dan 3 glazen wijn per dag te drinken en niet meer dan 14 per week, dat betekent dat ik ook dagen erbij heb dat ik niks wil drinken. Ik ga er geen vaste dagen van maken, maar bekijk dat aan de hand van mijn dienstrooster omdat ik onregelmatig werk.

Ik ben 46 jaar, getrouwd en heb geen kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Khalida,

Welkom hier. Ik ben ook eerst een minderaar geweest. Wat helpt is een alcoholschrift bij te houden, d.w.z. per dag bij te houden wat je drinkt, hoeveel (horecamaten), met wie en waarom. Je ziet dan ook wat de momenten zijn wanneer je trek krijgt en krijgt meer inzicht in je eigen gedrag.

Ik heb dat geleerd bij de internetbehandeling van Tactive: je kunt daar zowel minderen als helemaal stoppen.

We hebben hier een dagdraad, ditjes en datjes. Dat is onze virtuele huiskamer waar over van alles wordt gesproken. Als je het moeilijk hebt of je wilt wat vragen, kan je altijd daar komen, want daar zijn meestal wel mensen. Mocht je per ongeluk niet gehoord worden ROEP dan nog een keer! Op de dagdraad kan je ook meedoen aan een dagpact. Dat wordt elke dag gemaakt, gewoon door de eerste. Als je je naam daarop zet beloof je dat je vandaag niet zult drinken. 's Avonds vertel je of het gelukt is. Voor mij was dat vaak een extra barrière om niet te gaan drinken, want dat was mijn eer te na.

Er zijn verder allerlei draadjes met adviezen en thema's waar je veel van kunt leren.

Mocht je struikelen, sta dan zo snel mogelijk weer op, kijk waarom het gebeurde en leer ervan; knietjes afvegen en met nieuwe moed weer doorgaan. Je hebt pas verloren als je blijft liggen!

Veel succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Khalida

ik hoop dat je der discipline hebt

om je doel te behalen, want gematigd

drinken is best moeilijk voor mensen

die er van afhankelijk zijn geworden.

Maar niet geschoten altijd mis he en stoppen kan altijd nog.

Kom maar vaak op het forum als je het zwaar hebt

het geeft afleiding en steun en je hebt vast zelf ook

veel te bieden.

succes!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Khalida,

Ben hier zelf ook net nieuw (een week) en werk ook onregelmatig dit kan ook een trigger zijn om te drinken.

De avonddiensten vallen me het makkelijkst om te werken die nul ik dan zowiezo.

Hoop dat het minderen je bevalt ik weet ook niet of ik definitief ga stoppen wil ook eerst minderen maar merk wel dat ik mij dan in de gevarenzone begeef.

Na 2 glazen smaakt het toch naar meer en dan is het een hele kunst om niet door te drinken toch is het me al 2 keer gelukt.

Veel succes!!

Harjet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, dat doet me erg goed! Ik hoop ook dat het me lukt om te minderen, gisteren iig maar 1 glas wijn gedronken. Stoppen werkt beter, ik ben al eens een jaar gestopt geweest, maar ik miste wel de gezelligheid en de smaak van een goede wijn bij het eten enzo. Heb ook AV wijn gedronken, er zijn er een paar die redelijk smaken maar het is toch surrogaat he? Ik zal jullie raad opvolgen en op de dagdraad komen lezen en schrijven. Dat alcoholschrift kan ik hier toch ook bijhouden?

groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk,

Maar zoals velen hier zijn wij meesters in sjoemelen.

In de training krijg je individuele feedback en leer

je discipline aan om in je eigen belang eerlijk te zijn.

Mij scheelde het enorm vergeleken bij al mijn eigen

eenzame pogingen om te stoppen/minderen. En vooral

het forum houdt me nog steeds alert.

zie je straks wel op de dagdraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Khalida, wat een mooie naam, die hoor je niet vaak

Goed dat je hier bent, en op de hoofdpagina, niet het forum, kun je een schriftje vinden.

ik sta nu 1 maand droog en wil 1 maart gaan drinken, maar dan volgens mijn regels.

maandag niet, dinsdag 2 tot 3, woensdag niet, donderdag 2 tot 3, vrijdag 5 zaterdag, zondag, ach, 9?

ben er aan een kant wel bang voor, bang dat er eigenlijk niets veranderd is in 1 maand droog. maar ik hoop natuurlijk dat ik weer kan genieten van een paar glazen ipv maar door drinken.

plan is dus om met het eten 2 glazen te drinken, dan over op de namaak (mijn AV wijn is witten van Ijsberg) dat is dealcoholised wine met maar 0.05%. dat is ongeveer een suikerkloktje eten.

en dan voor het slapen nog 1 glas, kijken wat er gebeurt.

ik heb normaal weinig behoefte (campral helpt mij erg goed),

en hoe is het als je een dag wel gedronken hebt, hoe voel je je dan daarna, is het de volgende dag makkelijker om niet te drinken of juist niet??

ik wil de gezelligheid en smaak maar ook de rust, niet missen en hoop dat ik gecontroleerd kan gaan drinken.

maar ik ben er wat bevreesd voor

ik ga zo nog een film kijken, dan slapen,

morgen weer een dagje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo earde,

Dank voor je berichtje.

In het jaar dat ik gestopt was gebruikte ik ook Campral, toen ik daarna echter weer ging drinken merkte ik niks meer van de werking van Campral. Ik heb ook Naltrexon geprobeerd maar dat helpt mij ook niet.

Goed dat je een plan hebt gemaakt, maar 9 lijkt me wel wat veel??

Mijn ervaring is dat als je een dag wel weer hebt gedronken het de dag daarna extra moeilijk is om het niet te doen of om matig te zijn...

groetjes,

Khalida

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Khalida,

op wie is wie, even voorstellen, mijn eigen logboek, heb ik beschreven hoe het ging.

tot nu toe goed dus

ben nu erg moe en ga slapen, 3 glaasjes goede wijn hakken er nu echt in.

welterusten en sterkte, prettig weekeinde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Khalida,

Gaat het nog, win je de strijd?

ik red het nog met mijn eigen afspraak, maandag niets, dinsdag niets, woesndag 3, donderdag niets, weekeinde max 6

ik voel mij goed, moet wel iedere dag het gevecht aan, maar ja, je moet toch iets.

het lijkt steeds makkelijker om te winnen, routine?

ik hoop het maar.

groetjes en sterkte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, welke wijn?

ik drink eisberg, witte riesling en soms rose

als ik me wil verwennen Life Lite champagne, helpt me goed

vandaag was beperkt drinkdag. ging dus goed, om 19:00 bij het eten, om 21:00 tussendoor, toen een namaak, en om 22:00 nog een, daarna melk met anijs, daar zit ik nu aan, voor het slapen

voor jou, doorgaan met vechten..

ik hoop dat het goed met je gaat en dat de namaak jou net zo goed helpt als mij..

sterkte...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Khalida

is die Fre Moscatel ook naamaak??

En heb je hem al gedronken?

ben je het weekeinde goed doorgekomen? ik hoop het maar,

anders, gewoon weer beginnen met stoppen hoor. en dan wel de namaak drinken ipv echte

Life Lite is op het internet te bestellen, kost € 6,- per fles en ze komen het brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...