moesje Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hoi ik ben Mel en ik ben geen dagelijkse drinker, maar......bij mij is het het zo als ik drink kan ik niet stoppen. Ik ben nu 40 jaar heb 2 schatten van kinderen en een lieve man. Als ik in het weekend een glaasje wijn of bier wil drinken, dan ken ik geen halt en gaan er behoorlijk wat flesjes bier door of anders wel aardig wat wijn. Het is een slechte eigenschap, dat weet ik, maar ik kan mezelf maar niet tot een stop roepen.Min vader dronk vroeger ook altijd en daarna heb ik zelf een vriendje leren kennen, die ook veel dronk en waar het in huis ook de normaalste zaak van de wereld was....Laten we het maar niet over de carnavalsdagen hebben bij hen; 16 kratten bier stonden achter het huis.....Maar goed ik weet dat het een soort vlucht is, van wat dan ook...ontspanning, roes....Het is voor je partner zeer zeker niet leuk als je naast hem ligt laat in de avond en je hebt behoorlijk wat op.Nu heb ik gelukkig een partner die daar heel goed mee omgaat. Hij vindt het niet leuk, maar zal niet teveel pushen, want dat heeft alleeen maar een tegengesteld effect, maar toch....leuk is het niet.Ook nu heb ik bijna 1,5 fles wijn op en lijkt de hele wereld een stuk mooier, maar toch weet je dat het er morgen heel anders uit ziet als je wakker wordt. Duffe kop, kinderen die je aandacht nodig hebben, manlief die niet erg blij is...nou ja, dit zullen jullie waarschijnlijk wel herkennen..Stoppen met roken heeft bij mij altijd wel een redelijk goed effect, omdat die 2 bij mij altijd een sterke werking hebben samen. Rook ik niet, dan valt het met het drinken ook wel mee. Maar ja, dat is de andere verslaving die ook zo moeilijk is om te stoppen.Hopelijk lukt het me toch gauw en keer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hallo Moesje,welkom. Lees mee en bekijk of je er steun en/of tips uit kan halen. Het is moeilijk een verslaving te doorbreken. Goed van je dat je een eerste stap hebt gezet.Wat mij helpt is te bedenken hoeveel last ik er de volgende dag van heb. Ik kan dat ook pas de laatste zeven weken. Daarvoor meer dan 20 jaar gedronken. Ik bedenk me hoeveel het nu oplevert door niet te drinken. Geen kater, geen ruzie thuis, ben veel minder opgefokt. Het valt niet altijd mee, heb nog wel 'trek' momenten. Maar ik zet door.Voel me lichamelijk nog niet altijd veel beter. Maar dat is ook de ervaring van veel mensen hier op het forum die al veel langer gestopt zijn met drinken. Toch levert het postive dingen op.Probeer het een tijdje uit. Weer gaan drinken kan altijd nog.Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hallo Moesje, welkom hier. Je hebt gelijk, het is voor je partner en kids niet leuk als je zoveel drinkt. Je zit hier op een forum met allemaal mensen met kapotte remblokjes. Je kunt hier veel herkenning en steun vinden en geven.De grootste truc voor mij is om dat eerste glas maar helemaal niet meer te nemen. Dat lijkt misschien niet leuk, maar ik verzeker je dat het heel erg meevalt. Eigenlijk heb je die alcohol helemaal niet nodig om plezier te hebben of leuk te zijn, dat moet je alleen zelf nog ontdekken. En dat lukt alleen door het te doen, te zeggen, vandaag drink ik niet.Probeer het! Succes!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hoi Bambam,Bedankt voor je reactie. En ja de last voel ik nu ook wel....schaam me dan ook wel als er zoals vanmorgen iemand langskomt om iets te bespreken en ik er met rooie oogjes bijzit. Sukkel....denk ik dan.Ik drink ook meestal alleen en mn vriend was in slaap gevallen bij de kids (net uit het buitenland terug)Vaak denk ik ook, ach ik drink maar 2 glaasjes, maar ja dat lukt dus nooit.Vorig jaar heb ik ook wel gehad, dat ik door de week dronk, maar dat wil ik echt niet meer...ben er wel eens bang voor. Maar 's morgens je kinderen naar school brengen en snel langs de juf lopen.....neee dat is echt geen pretje.Wat je zegt over de "trekmomenten", dat herken ik ook wel, maar dan meer in het weekend, dan moet het blijkbaar gebeuren....even van de planeet. En dan gaat het veel te hard.Hoezo voel je je lichamelijk nog niet goed?Maar je hebt gelijk even helemaal niet drinken is wel zo verstandig, maar ik zou het ook graag onder controle willen hebben.Ik zal nog het een en ander doorlezen op dit forum.bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 28 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Dank je Anna!Was net met een berichtje bezig.Ik heb wel de neiging om te schrijven, ik probeer het..maar ik moet eigenlijk schrijven, ik doe het.Maar ik heb me ook daarom hier gemeld en hoop me door jullie ook sterker te voelen.Het voelt wel goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hallo Moesje,Welkom op het forum, ik hoop dat je hier vindt, wat je zoekt. Wat je schrijft, is voor de meesten erg herkenbaar. Ik wens je dan ook veel succes, met de ingeslagen weg.groet Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 28 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2006 Hoi Moesje,Zeker herkenbaar ik kan ook zo een tijd niet drinken maar als ik drink zijn de remmen los en ga ik tot het uiterste! Dus neem ik het eerste glas niet!Lees en schrijf gezellig mee. Mij doet het erg goed!Succes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 29 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2006 Hallo Ferry en Ellie,Jullie ook bedankt dat ik hier mn verhaal kwijt kan. Het is idd fijn dit te kunnen delen met anderenBedankt voor de steun. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2006 dag Moesje ik ben Rudy..Alcoholisme is een familie ziekte.Ook het gezin is ontwricht door de leefwijze van de alcoholist.Veel leed wordt onder de mantel der liefde verborgen gehouden.Niets mag naar buiten lekken.De enige manier om de circel van het alcoholisme te doorbreken is te stoppen met drinken.Ik hoop je nog regelmatig op dit forum te lezen.GroetRudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden