Spring naar bijdragen

Even voorstellen ik ben Francien


Francien

Aanbevolen berichten

Ik ben Francien en ik drink al een aantal jaren, soms iets meer dan iets minder. Heb het er moeilijk mee.:(:o:):(
Ben 44 jaar , getrouwd met schat van man, geen kinderen.
Ben huisvrouw, misschien klinkt het voor sommigen saai, maar dat is niet zo. Ik ben veel met mijn huis bezig en misschien binnenkort ook met de tuin. Ben begonnen met drinken toen ik ongeveer 20 jaar was. Had te maken met angstaanvallen. Heb er nog steeds last van. Heb in loop der jaren medicatie gehad met wisselend succes. Na fikse ruzie met mijn ouders vorig jaar november stortte ik in. Sindsdien
heb ik flink gedronken, dronk wel 3 flessen port per dag!!!
Nu zit ik op ongeveer 3 glazen per dag.

Wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Francien,

Gefeliciteerd, je hebt wie is wie gevonden, en ook hoe je jezelf voorstelt. Is later voor nieuwkomers altijd handig om iemand terug te vinden.

Ik ben ook zo iemand van jarenlang meer en minder drinken, het ging altijd op en neer. En nu is het me eindelijk gelukt ermee te stoppen, nu bijna 12 weken. Met hulp van de internetbehandeling en dit forum.

Er zijn hier meerdere mensen met angststoornissen. Ik heb het zelf niet, maar heb wel begrepen dat het soms lijkt of alcohol hiertegen helpt. Uiteindelijk natuurlijk niet, maar daar ben je zelf misschien inmiddels achter. Ik heb ook begrepen dat de medicatie niet zo goed helpt als je drinkt. Goede reden om te stoppen dus.

Veel succes!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francien,

Mijn vertrouwen rust op vleugels, is mijn handtekening. Ik heb een hobby, die erg uit de hand is gelopen.
Ik heb een 150 á 160 kanaries in de rassen Parijse frisé en Noord hollandse frisé en wat roofvogels, waar ik mee vlieg. De roofvogels, zijn dieren waarmee je een band opbouwt, zij moeten jou vertrouwen.
Want anders kun je ze niet los laten vliegen. En ik moet hun vertrouwen en zeer zekers respecteren.
Van daar mijn handtekening.

Wat de angstaanvallen betreft, weet ik niet welke jij bezit. Maar ik heb straatvrees (agorafobie) En gebruikte zo nu en dan een glas wijn, om toch weg te kunnen gaan. Heb herhaaldelijk aan de hartbewaking gelegen, maar mankeer niets aan mijn hart. De medicatie die ik krijg is 75 mg Efexor per dag (is een antidepressiva). Als je dan A gebruikt, doe je de medicatie teniet. Is trouwens met alle antidepressiva. Dat ik aan de hartbewaking kwam, had er mee te maken dat ik erg hyperventileerde.
En dan dacht dat ik een hartaanval had en dan een paniekaanval kreeg. Dokter erbij en hup naar het ziekenhuis. Want die nam dan het zekere voor het onzekere. En iedere keer mijnheer Uw hart mankeert niets. En zo kan ik nog wel een uur doorgaan. Maar dat zul jezelf ook wel kunnen, denk ik zo.

liefs Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Francien

Ik ben Rudy, alcoholist..
Angst is de basis van alle emoties.
Eenmaal gestopt met drinken ben ik door menige angst gegaan om deze te overwinnen.
In het begin angstaanjagend maar achteraf is het de moeite waard geweest.
Blijkbaar hebben je ouders nog veel invloed op je leven en kunnen ze jou nog diep raken.
Kunst is het om met deze conflicten of kritiek anders om te gaan dan ze in een marinade van drank te zetten.
Drank lost niets op.
Drank stopt de ontwikkeling en het verwerkingsproces.
Ik heb bovenstaande leefpatronen alleen maar kunnen doorbreken door te stoppen met drinken.
Ik wens je veel succes en welkom op ADB

GroetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...