Robbie Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Hallo allemaal,Ik ben een man van 32 jaar, en alcoholist. Ongeveer op mijn 16e in aanraking gekomen met drank, en dat ging 'goed' tot mn 25e denk ik. Toen is de inname eigenlijk alleen maar toegenomen, en nu bevind ik me op een punt waarop ik echt nooit meer problemen wil hebben die voortkomen uit het drinken.Ik ben werkzaam in de horeca, en in het bedrijf waar ik werk wordt het heel normaal gevonden om (ook tijdens het werk) te drinken; bijna dagelijks gaat er bij mij wel een fles wijn in op (en na) het werk, om dan thuis nog even door te gaan.Als ik in het gezelschap van anderen ben kan ik op een of andere manier gemakkelijker nee zeggen tegen het volgende glaasje (sociale controle?), maar als ik alleen ben, zijn er totaal geen remmen.Aanvankelijk heb ik tegen mezelf gezegd dat ik nu ga stoppen na 31 december, zodat ik nog 2 maanden heb om me 'erop voor te bereiden'. Ik weet echter dat dat alleen maar vooruitschuiven is, en ik besef dat de angst om te stoppen bij mij enorm groot is; de wil is er echter wel!Enkele gevolgen van mijn drankprobleem: auto-ongeluk (geen anderen bij betrokken), relatie verbroken door vriendin, geld over de balk gooien als ik dronken ben (internet-gokken).Het enige positieve aan mijn probleemdrinken vind ik dat ik mezelf dan 'weg van de echte wereld' voel, en me nergens om hoef te bekommeren.Ik hoop in dit forum steun te vinden, en dat het tijdperk van ontkennen en vooruitschuiven snel voorbij is!Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Hai Robbie,Welkom. Het tijdperk van ontkennen is met het nemen van de stap om je op dit forum te melden definitief voorbij. Je her- en erkent je probleem. Voorbeelden dat je een probleem hebt heb je te over, zo te zien, ben je absoluut de enige niet in...Het tijdperk van vooruitschuiven is voorbij op het moment dat je daadwerkelijk je eerste glas laat staan en dat kan vandaag al....Als je de keuze hebt gemaakt en de eerste stap gezet moet het kunnen lukken. Daarvan kun je hier ook menig voorbeeld vinden. Makkelijk is het allemaal niet, maar de beloning van een alcoholvrij leven is des te groter..Alle rottigheid die je dan nog overkomt -en die kans is er natuurlijk, niemand (die ik ken) leeft een rottigheidvrij leven- is dan in elk geval niet het gevolg van benevelde daden....Sterkte en succes en doe actief mee hier op het forum. Het houd je bewust van je keuze te stoppen...Groetjes, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ellie Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Hoi Robbie,Ik begrijp het wel hoor je wilt er eigenlijk nog niet aan...Het is ook heel beangstigend om opeens nooit meer te gaan drinken.Wat ik zelf gedaan heb is een termijn nemen dat je even niet wilt drinken b.v een maand en dat volhouden en dan zie je wel weer verder!!! Niet meteen nooit meer zeggen dat is veel,s te zwaar bekijk het dag voor dag..Succes!Ellie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 O ja, Robbie, nog even wat,Je werkt in de horeca en kunt daar ook drinken. Laat duidelijk zijn dat als je daar niet drinkt dat dat dan geen schande is of gek..Ik ken iemand die op een benzinestation werkt maar zelf geen rijbewijs heeft. Hij komt altijd op de fiets. Daar zegt of denkt ook nooit iemand wat van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
petra Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Robbie,voor jou telt nu eerst dat je je went aan het niet-drinken in alle omstandigheden.verder hoef je nog niet te kijken, alleen per dag besluiten dat nog meer schade niet is wat je wilt.als ik jou was zou ik iemand in vertrouwen nemen om je bij de les te houdenbijv. iemand met wie je werkt.onderschat niet dat anderen ook heus wel zien dat drank jou geen goed doet, verbroken relaties etc gaan meestal niet onopgemerkt.en als je dat te eng vindt zou je inderdaad lotgenoten moeten zoeken.het lijkt mij erg moeilijk om drank te vermijden als je er letterlijk je brood mee verdientsucces en sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 31 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 31 oktober 2006 Hallo Robbie,Welkom hier op het forum. Goed van je, dat je inziet dat je een probleem hebt, en er iets aan wilt doen. Ik zou daar niet mee wachten. De eerste stap is nu gezet, dan kun je net zo goed doorzetten.Op je werk zal het wel moeilijk zijn, de verleiding is wel heel groot als je er met je neus boven zit. Ik ben het met Petra eens, vertel op je werk wat je van plan bent, zodat ze je kunnen steunen en helpen.Veel succes!Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden