Spring naar bijdragen

Marieke54 wordt Nena

nena

Aanbevolen berichten

die luchtballonnen moest ik even over nadenken, maar ik heb het hoor. Ja die hersencellen he.

Verder zou ik niet weten hoe mijn voorstelverhaaltje hier naar toegehaald moet worden, dus dat zal dan wel bij marieke54 blijven staan.

Nou we gaan er vandaag voor he. Ik wel tenminste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nena,

Hier is je voorstelverhaaltje:

-----------------------------------------------
Nou, daar ga ik dan. Ik drink te veel en dat wil zeggen dat ik gemiddeld 1 fles rode wijn per dag drink.
Ik zit daar verschrikkelijk mee in mijn maag en loop de hele dag te malen. Zo van,
- ik moet stoppen
- ik ben vast al heel erg ziek
- ik ben verslaafd
- etc.

Ik hoop dat jullie het begrijpen. Als ik 's nachts wakker wordt zijn dat ook de eerste gedachten
die bij me binnen komen en blijf ik daardoor weer wakker.
Ik wil dat niet meer.
Wat ik wil is dus gewoon een wijntje kunnen drinken op een feestje.
Nu is het zo dat als ik bij het eten een wijntje neem de fles leeg moet of meer. Ik merk ook dat als ik bij het eten niet drink, ik er eigenlijk geen erg in heb.
Verder kan ik zeggen dat ik best een paar dagen zonder kan, maar dan denk: zie je wel, ik ben niet verslaafd. Maar dat is juist de fout volgens mij.
Ik heb ook eigenlijk geen reden om te drinken. Ik heb een schat van een man, 2 zonen, en een hond.
Leuke baan en ga zo maar door.
Ik wil me aanmelden voor hulp online, maar dat is nu vol. Dus begin ik maar vast hier.
Ik hoop dat het niet te verward is.

Ik durf er thuis niet over te praten en naar de huisarts al helemaal niet. Erg he

Groeten
Marieke
--------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het plaatsen van mijn verhaaltje.

Ja dom van me had ik natuurlijk ook kunnen doen dat plakken en knippen.
Nou ja, fijn dat jij het gedaan hebt.

Het is me gelukt om bij het eten niet te drinken, dus dan kom ik denk ik de avond wel door.
Het nu ook niet echt trek in een wijntje. Maar ja het is ook pas de eerste avond he

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nena/Marieke,

Ik schrijf mijn welkom maar bij dit draadje, dan zijn we meteen van alle verwarring af.

Ik heb weinig aan mijn voorgangers toe te voegen. Je verhaal is herkenbaar, en ik sluit me bij hun adviezen aan. Ik begrijp je drempel om erover te praten. Ik heb ook nooit met iemand over mijn alcoholgebruik gepraat, ook niet met mijn huisarts. Alleen hier.

Mijn kinderen vonden wel dat ik teveel dronk, en zeiden daar ook vaak wat van. Maar verder wist niemand ervan, en nog niet. Ik sta verbaasd dat jouw man en kinderen dat niet vinden. Of hebben ze niet door dat je steeds een hele fles drinkt? Maar ja, als je nooit echt dronken bent valt het misschien niet zo op.

Succes met stoppen/minderen. Mij lukte het minderen ook niet, dus is het stoppen geworden.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wekom Nena,
Ook voor mij heel herkenbaar jouw verhaal.

Ik ben met alcohol opgevoed en ook in mijn relaties werd er dagelijks pittig gedronken.
Ik vind het heel goed van je dat je hier op het forum bent gekomen.

Ik sluit me verder bij de anderen aan. Ga met je huisarts praten.

Succes,

Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,
Het is niet zo dat mijn man en kinderen nooit wat zeggen hoor. Ze weten heus wel dat als ik begin met drinken doorga. En dat vinden ze verschrikkelijk.
Wat ze niet weten is, dat ik stiekem drink, dus als ze in bed liggen of als mijn man is sporten etc.
Ik vul dan de fles wijn gewoon aan met een nieuwe en denk (hoop) dat ze het niet merken.
Nou gisteren is goed gegaan, dus vandaag gaan we er weer voor. Op naar dag 2.

Succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Nena,

Nou dat van die flessen bijvullen om de boel te flessen is geen onbekend fenomeen in het land van de alco's. Ik ken dat. Je schaamt je dood door dat te doen en je kunt er niets aan doen...Ik dacht ook altijd op die manier een stukje verdenking van me af te kunnen schuiven, maar pas veel later bleek dat mijn vrouw dat allang door had. Ze zat echter niet met het probleem of ik nou 1, 2, 3 of weet ik hoeveel flessen leegdronk, maar met het feit dat ik teveel dronk en de boel beduvelde... Ze heeft zich ook grondig verdiept in het hoe en wat rondom het omgaan met een alcoholist en daaruit trok ze de conclusie dat ruzie maken over stiekem drinken niets op zou lossen, maar dat ik zelf in moest gaan zien dat ik zo niet door kon gaan. Uiteindelijk heeft ze me voor het blok gezet, of ik weg of de alcohol weg. Langzaam aan begon ik te beseffen wat ik allemaal aan het kapotmaken was en heb toen via de huisarts hulp gezocht en gevonden. Het is een moeilijke weg geweest met veel vallen en opstaan, maar nu ben ik ruim een half jaar van de drank af en heb daar ook totaal geen behoefte aan, ook niet voor de gezelligheid want ik weet van mezelf dat als ik voor de gezelligheid begin te drinken het binnen de kortste keren niet meer gezellig is. Ik geniet van een alcoholvrij leven zonder er steeds aan te denken dat het alcoholvrij is. Ik geniet gewoon van het leven....

Mooi dat het gisteren goed is gegaan, en ga voor die tweede dag...etc...

Succes en groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hoi Marieke,

Ik kan me erg vinden in je verhaal, ik lig er ' s nachts ook wakker van en dan altijd goede voornemens..
Heb voor de rest ook wat men een 'geslaagd leven' noemt..
Ik moet zaterdag naar een verjaadag en ik weet dat het alleen maar leuk is als je meedrinkt..
Herken je dat nog van toen je in verwachting was, ik had dat wel, dat je iedereen aangeschoten ziet worden en je alleen nog maar zsm naar huis wil.
Veel succes verder,
groetjes lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke en Lianne,
Ik ben nu begonnen met de internetbehandeling, dus ben benieuwd.
Ik moet erbij zeggen dat ik vorige week zelf al begonnen was met minderen en heb van de 7 dagen er maar 2 gedronken, dus dat ging goed. Dat ik toen gedronken had was op een trouwerij en een verjaardag. En dat mag van mezelf.
Nu heb ik weer de hele week niet gedronken. Morgen een verjaardag en dan mag het. Al hoop ik het wel binnen de perken te houden.
Marieke wat bedoel jij met uitglijders. Ben je dan helemaal laveloos?
Dat heb ik nl. niet. Ik drink een fles wijn leeg en dan ben ik wat losser maar niet dat ik niet meer kan lopen ofzo.

Fijne dag verder en succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...