Spring naar bijdragen

Lady.

Lady

Aanbevolen berichten

Dag mensen, ook ik ben nieuw.

Ik ben een veertiger, vrouw, en sinds ruim drie weken gestopt met het drinken van alcohol.
Ik dronk de laatste jaren bijna dagelijks zo'n 6/7 halve liters bier.
Vanaf mijn twinstigste dronk ik geregeld al veel, vooral in de weekenden.
Ik ben al twee keer eerder een aantal jaren gestopt, waarom ik toch weer ben begonnen moet ik nog goed onderzoeken.

Dit ter introductie.

Ik hoop hier ervaringen te delen en steun te mogen ontvangen en geven.

Vriendelijke groet, Lady.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lady,

Welkom hier. Goed van je dat je deze stap hebt gezet.
Je zult merken dat het momenteel nogal roerig is op het forum. Laat je er vooral niet door afschrikken, het zal wel voorbij gaan.

We zoeken allemaal steun en begrip en willen 1 ding en dat is dat alcohol ons niet de baas is.
Succes en tot horens.

Groet BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lady..

Ik ben Rudy je kunt jezelf geen groter cadeau geven door te stoppen met drinken..
Dat het mogelijk is op langer termijn de drank te laten staan hoef je niet meer te bewijzen.

Ik herinner me dat welke insteek ik ook nam om te onderzoeken waarom ik weer terug begon te drinken..ik steeds weer bij mijzelf uit kwam.

Eenmaal gestopt valt de relatie met de fles weg en komt in het begin het leven in alle hevigheid op ons af.
Dit is een veilige plek waar je aandacht en steun kunt vragen voor jouw problemen.

ik hoop je nog vaak te ontmoeten op dit forum..

Groeten van Rudy..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lady,

Nogmaals welkom. Goed dat je al drie weken niet gedronken hebt. Doe je het op eigen houtje, ben je met de internetbehandeling bezig, of krijg je op een andere manier steun?

Je kunt hier ook veel steun krijgen en geven, dus schrijf gezellig mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna,

Ja, ik ben op eigen houtje gestopt, ik kon het innerlijke stemmetje dat me vertelde hoe slecht ik bezig was, niet langer negeren.
Ik heb ook weinig hinder ondervonden van het stoppen, alleen de eerste nachten een inslaapprobleem en vermoeidheid overdag.
Ik heb inmiddels wel diverse boeken gelezen over deze problematiek.
Steun krijg ik van een familielid die minder is gaan drinken.
Ik had me graag ook aan willen sluiten bij een gespreksgroep van "De Helderheid" omdat die het best bij me zou passen, maar helaas is dat niet bij mij in de regio.

Maar het is fijn dat dit forum er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...