Spring naar bijdragen

Oxazepam


Aiska

Aanbevolen berichten

Sinds mijn man 30 mei jl is overleden. Had ik veel paniek aanvallen lag de hele dag te mediteren. Kreeg oxazepam, 3 x per dag van 10 mg. Inmiddels slik ik 1 hele in de ochtend eind van de middag een halve 5 mg en soms in de avond de andere helft. Ik zit in een rouw depressie heb nu ook citolepram 10 mg. Eerst opgebouwd naar 20 mg maar kreeg hartkloppingen . Nog meer depresieve onrust in me lijf. Niet meer onder controle nu weer 10 mg. 

Volgend jaar wil ik er wel vanaf deze tijd is niet fijn voor een rouwende. 

Hoe zou ik dit het beste af kunnen bouwen? In de avond slik ik qutapine 25 mg voor het slapen gaan en nu kwart zoplicon op advies van de huisarts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je man. 

Ik heb geen ervaring met de afbouw van de medicijnen die jij noemt. Ik kan je alleen veel sterkte wensen.  En hopen dat je een huisarts hebt die jou het goede advies kan geven. 

Neem ruim de tijd voor het afbouwen. Niet te snel willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Op 18-12-2021 om 12:39 zei Aiska:

Sinds mijn man 30 mei jl is overleden. Had ik veel paniek aanvallen lag de hele dag te mediteren. Kreeg oxazepam, 3 x per dag van 10 mg. Inmiddels slik ik 1 hele in de ochtend eind van de middag een halve 5 mg en soms in de avond de andere helft. Ik zit in een rouw depressie heb nu ook citolepram 10 mg. Eerst opgebouwd naar 20 mg maar kreeg hartkloppingen . Nog meer depresieve onrust in me lijf. Niet meer onder controle nu weer 10 mg. 

Volgend jaar wil ik er wel vanaf deze tijd is niet fijn voor een rouwende. 

Hoe zou ik dit het beste af kunnen bouwen? In de avond slik ik qutapine 25 mg voor het slapen gaan en nu kwart zoplicon op advies van de huisarts

Hoi @Aiska,

 

gecondoleerd met je man en wat vervelend dat je door een moeilijke periode gaat.

Op dit moment zit je aan een cocktail van medicatie: een SSRI, een Benzodiazepine (Oxazepam), een Z-medicatie en een antipsychoticum (Quetiapine). Ik begrijp uit je tekst dat je probleem spanning is.

 

De Z-medicatie (een hypnotica) werkt op dezelfde (zeer verslavende) manier als Benzodiazepine. Hypnotica werken vaak maar kortdurend en mogelijk is het zeer moeilijk af te bouwen. Ik vind het jammer te horen dat er geen tijd is afgesproken voor hoe lang en wanneer je de Benzo en de Z-Medicatie zou mogen gebruiken: in de bijsluiters staat duidelijk kortdurend.

 

Hoe je best kunt afbouwen is een goede vraag. Quatiapine schijnt ook zeer moeilijk te zijn om af te bouwen. Het eerste advies wat ik je zou willen geven is om de Ashton Manual te lezen.

 

Groetjes,

Naftal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...