Spring naar bijdragen

stoppen?!


jessica

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik klim maar eens in de mail om te melden dat ik me rot erger aan mijn drinkgedrag. Ik erger me omdat ik mezelf al heel lang voorneem te willen stoppen en dat vervolgens gewoon niet doe. Slappe hap! Wel/niet/wel/niet/wel/niet gedachten. Morgen of...na het weekend of......
Heb soms pijn op de borst als ik naar bed ga, zijn het spanningen, komt het door mijn drankgebruik of mischien wel door mijn eetgewoontes of combinatie van alles? Het maakt me af en toe wel bang.
Hoe zet ik nou die knop om? Is dit melden een eerste aanzet? Ik heb me aangemeld voor internetbehandeling (wachtlijst). Mischien is dat dan een extra stok achter de deur?
wat drink ik nou eigenlijk? 2 a 3 pijpjes bier per avond x 7 avonden per week. Bij bijzonderheden meer.
Ik ben niet het type van ga maar minderen. Of gewoon minder drinken. Ik kan mezelf niet die discipline opbrengen om te matigen. Als ik stop dan moet ik echt niet meer drinken. Die gedachte maakt me dan weer bang, zonder een biertje? Nooit meer? Nee dan nooit meer. En zo kan ik uren circeldenken zonder dat er een beslissing valt. Mischien is het ook wel een beslissing dat ik geen beslissing laat vallen?
Nou ja, ik heb mijn twijfel even op mail.

Groet
Jessica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessica,

Welkom, wat je schrijft is erg herkenbaar, stoppen, of niet.
Mijn ervaring is, minderen lukt niet, stoppen geeft een hoop spanning minder. Je heoft geen keuzen meer te maken.
Schrijf mee op het andere draadje, kunnen we je helpen.

groet ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessica,

Welkom op het forum.
Je probleem is heel herkenbaar, sommegen proberen nog weleens sociaal te drinken, maar bijna niemand lukt het, want we kunnen niet stoppen.
Ik ben ook nog niet helemaal van de alcohol hoor, maar met vallen en opstaan drink ik in ieder geval wel een heel stuk minder.
Ik denk zelf dat stoppen beter is, maar ik weet het is moeilijk>

Succes er mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jessica,

Stoppen is meestal wel makkelijker...zelf heb ik ook geprobeert te minderen lukte even maar na een tijdje zit je weer op de zelfde hoeveelheid als daarvoor!
Wat ik gedaan heb en is misschien een tip probeer eerst eens een maand niet te drinken en dan weer zien wat je wilt! Maak het je niet te zwaar met nooit meer want dat schrikt zeker af ...stapje voor stapje!
En mee schrijven en lezen op het forum helpt absoluut!

Groetjes Ellie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jessica,

Stoppen met drinken is ook een beetje afscheid nemen, van iets wat inmiddels heel vertrouwd is. En natuurlijk wordt je daar onzeker van. Je hoeft je nu ook niet voor te nemen om nooit meer iets te drinken. Neem je gewoon voor: vandaag drink ik niet. En het mooie is, dat je dat iedere dag kunt doen. Verder hoef je niet te denken. Mij geeft niet drinken in ieder geval veel meer rust dan wel iets drinken, maar niet meer dan.... Dat kan ik niet.

Succes!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...